Så satt jeg her da

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
med sykemelding frem til permisjonstart.
Hva skal en finne på for å få tiden til å gå?

Det er jo litt begrenset hva jeg kan finne på da det brenner i rygg og bekkenet, og det er forferdelig vondt til tider å bevege meg.
Siden det nå gjør så vondt så blir jeg rastløs, men samtidlig litt motløs.

... Så disse strikkeprosjektene mine har jeg ikke orket å fortsette på siden før helga som var :(
Det var jo ikke slik jeg så for meg det skulle bli :(
Huffa, ble vist litt syteinnlegg ut av dette, men litt godt å få det ut.
Mannen har fått høre og måtte tåle mye av meg i det siste :(

Det er veldig slitsomt å gå med bekkenvondt, så det er lov til å syte litt!
Jeg fyller dagene med å få gjort litt i huset, men passer også på å slappe av, sove litt når det er stille her, lese bøker osv. Jeg trodde det skulle bli veldig kjedelig å være sykemeldt, men disse to ukene jeg har vært hjemme har egentlig gått veldig fort :)

Håper du blir litt bedre i bekken og rygg nå som du kan ta det litt roligere fremover.

For min del hadde nok løsningen blitt strikking, ta frem noen enkle små prosjekter som blir fort ferdig - bra for selvtilliten! Kan anbefale strikkeboka "myk start"

Det er veldig slitsomt å gå med bekkenvondt, så det er lov til å syte litt!
Jeg fyller dagene med å få gjort litt i huset, men passer også på å slappe av, sove litt når det er stille her, lese bøker osv. Jeg trodde det skulle bli veldig kjedelig å være sykemeldt, men disse to ukene jeg har vært hjemme har egentlig gått veldig fort :)

Håper du blir litt bedre i bekken og rygg nå som du kan ta det litt roligere fremover.
Det er jo bare første dagen i dag, så det går seg vel til.
For jeg vet det er mye som må gjøres her hjemme.
Vi er jo midt i oppussing av kjeller for å få to nye soverom, bad og en stooor garderobe.
Men det er begrenset hva jeg kan gjøre uten å slite på bekkenet.
Og jeg er ikke den som klarer å bare stå og se på :p
For min del hadde nok løsningen blitt strikking, ta frem noen enkle små prosjekter som blir fort ferdig - bra for selvtilliten! Kan anbefale strikkeboka "myk start"

Ja jeg har mange prosjekter på gang, men tiltakslysten har vært helt fraværende :(
Den siste uka egentlig, så har jeg vært så på gråten for alt.
Men det bedrer seg vel sikkert nå når jeg kan få gjort ting mer i mitt eget tempo, og ikke komme helt oppbrukt hjem fra jobb, for så å begynne å få noe gjort hjemme.

Heldigvis er mannen hjemme også så det blir mye gjort her hjemme av han <3

Jeg har vært sykmeldt pga bekkenløsning siden januar. Drar ut og finner på noe de dagene jeg føler meg bra. Blir gal av å sitte innendørs hele tiden

Jeg har vært hjemme ett par uker nå pga bekken. Og dagene har flydd.
jeg har tatt små shopping-økter ute, a'la 3 timer ca, også da har jeg orket å være meg selv hjemme.
Det går i mye husarbeid, hekling, også de dagene guttungen er hjemme bruker jeg tida på han og husarbeid. :)
også nå kan du med god samvittighet sitte med nesa oppi sola en hel formiddag, og bare nyte vårsola. ;)

Ja, det er faktisk lov å syte litt når ikke ting er tipptopp. Jeg er også sykmeldt 80% nå, og lurer litt på hva jeg skal ta meg til. Tenker at jeg vil få meg litt frisk luft hver dag, selv om jeg ikke kan gå langt pga bekkenet. Ellers, nyte våren ute mer og mer nå som det er meldt "sommer" fra neste uke ;-) Tenker også å lage albumet fra bryllup og bryllupsreise. Album og bilder er klare, men har aldri fått laga det liksom ( over 3,5 år siden nå ;-) ). Leser bøker, ferdig med alle til Jo Nesbø, de kan anbefales, og er nå i gang med Camilla Läckberg sine. Og så tenkte jeg at jeg skulle lære meg flere grep enn de 4-5 jeg kan på ukulelen, så jeg og baby kan jamme ;-)

Du får slappe av og hvile deg litt, og etter hvert finner du sikkert på noe slik at dagene går unna likevel. :)

Ja, det er faktisk lov å syte litt når ikke ting er tipptopp. Jeg er også sykmeldt 80% nå, og lurer litt på hva jeg skal ta meg til. Tenker at jeg vil få meg litt frisk luft hver dag, selv om jeg ikke kan gå langt pga bekkenet. Ellers, nyte våren ute mer og mer nå som det er meldt "sommer" fra neste uke ;-) Tenker også å lage albumet fra bryllup og bryllupsreise. Album og bilder er klare, men har aldri fått laga det liksom ( over 3,5 år siden nå ;-) ). Leser bøker, ferdig med alle til Jo Nesbø, de kan anbefales, og er nå i gang med Camilla Läckberg sine. Og så tenkte jeg at jeg skulle lære meg flere grep enn de 4-5 jeg kan på ukulelen, så jeg og baby kan jamme ;-)
Mange gode ideer her ;)
Ja. Det er ikke mye jeg syter, mwn nå var det rett og slett nok.
Må prøve å gjøre det beste ut av det.
Har jo masse tid til både å lage album og scrappe. Og jeg har mange bøker å lese ;)
Dagene går seg nok til på et vis :)

Da er vi to. Jeg har ikke spesielt vondt noe sted men er sykmeldt til termin pga. en god miks andre ting.
Man blir litt rastløs og frustrert ja... :p

Uuuh..
Jeg har kjøpt ''da jeg var liten bok'' så jeg driver å limer inn scrappeark som blir bakrunner der det etterhvert skal komme bilder. :)
du kan jo lese en bok f.eks :p

Uuuh..
Jeg har kjøpt ''da jeg var liten bok'' så jeg driver å limer inn scrappeark som blir bakrunner der det etterhvert skal komme bilder. :)
du kan jo lese en bok f.eks :p
Jeg skal også kjøpe en slik bok å begynne å scrappe til lillebror :)
Kanskje jeg finner når jeg drar for å handle noe annet scrappe utstyr snart ;)

Da er vi to. Jeg har ikke spesielt vondt noe sted men er sykmeldt til termin pga. en god miks andre ting.
Man blir litt rastløs og frustrert ja... :p
Er en god mix andre ting her også som et den egentlige årsaken. Nen det hjelper ikke akkurat at det skal trøble for meg nå også. Men alt går nok bra så lenge jeg bare kommer meg ovenpå nå etterhvert ;)

Er en god mix andre ting her også som et den egentlige årsaken. Nen det hjelper ikke akkurat at det skal trøble for meg nå også. Men alt går nok bra så lenge jeg bare kommer meg ovenpå nå etterhvert ;)

Jada, det er bare å nyte tiden selv om det kan bli litt stille av og til ;)
Skal nok få noe å henge fingrene i når vi har fått rydda ut av det som blir barnerom. Da skal jeg smått male litt - med jotun sense så klart ;) Så jeg slipper å fortelle om Trygve på kontoret... Haha ;)

med sykemelding frem til permisjonstart.
Hva skal en finne på for å få tiden til å gå?

Det er jo litt begrenset hva jeg kan finne på da det brenner i rygg og bekkenet, og det er forferdelig vondt til tider å bevege meg.
Siden det nå gjør så vondt så blir jeg rastløs, men samtidlig litt motløs.

... Så disse strikkeprosjektene mine har jeg ikke orket å fortsette på siden før helga som var :(
Det var jo ikke slik jeg så for meg det skulle bli :(
Huffa, ble vist litt syteinnlegg ut av dette, men litt godt å få det ut.
Mannen har fått høre og måtte tåle mye av meg i det siste :(

Jeg er jo kommet i samme båt som deg pga blodtrykket, men jaggu har jeg ikke fått bekkenløsning også som kom snikende nå i uke 28.
Da blir begrensningene større.
Har lært meg at svømming passer bra!! For bekken og for svimmelhet, blir ikke fysisk hemmet av det. Så svømmer 1000 meter hver dag. Det hjelper mye det. Å fylle dagen med denne ene rutinen. -Så føler en seg i tillegg litt freshere også, og så er det en god tanke at fysisk aktivitet gir lettere fødsel.

Men ikke vet jeg hva som passer best for deg:-/ Jeg vet bare at jeg personlig hadde gått i frø om jeg skulle sitte hjemme hele dagen...strikkende eller ikke

Jeg er jo kommet i samme båt som deg pga blodtrykket, men jaggu har jeg ikke fått bekkenløsning også som kom snikende nå i uke 28.
Da blir begrensningene større.
Har lært meg at svømming passer bra!! For bekken og for svimmelhet, blir ikke fysisk hemmet av det. Så svømmer 1000 meter hver dag. Det hjelper mye det. Å fylle dagen med denne ene rutinen. -Så føler en seg i tillegg litt freshere også, og så er det en god tanke at fysisk aktivitet gir lettere fødsel.

Men ikke vet jeg hva som passer best for deg:-/ Jeg vet bare at jeg personlig hadde gått i frø om jeg skulle sitte hjemme hele dagen...strikkende eller ikke
Ja det er det.
Godt å komme seg ut fra huset litt.
Jeg må finne på noe å gjøre utenfor husets vegger også ja. Om ikke hver dag, så hvertfall noen dager i uka fast.
Svømming høres jo fint ut. :)
Får undersøke litt hvilke alternativer jeg har å velge her jeg bor :)
Tusen takk for tips :)

Jada, det er bare å nyte tiden selv om det kan bli litt stille av og til ;)
Skal nok få noe å henge fingrene i når vi har fått rydda ut av det som blir barnerom. Da skal jeg smått male litt - med jotun sense så klart ;) Så jeg slipper å fortelle om Trygve på kontoret... Haha ;)
Hihi.
Best å ikke fortelle om han Trygve på kontoret ja :D
Har ikke så mye igjen på barnerommet, men litt småputtel er det jo som jeg gleder meg til å ta fatt på så snart vi er ferdig i kjelleren og kan flytte det vi nå lagrer på barnerommet der det hører hjemme etterhvert ;)

Snart kan vi henge sammen...... Har prøvd meg på 100% jobb nå i to dager og kjenner at d ikke går lengre så regner med en 50% sykemelding fra torsdag når jeg skal til legen. Så kan vi ha hobbyklubb sammen, og begynne å teste ut cafeene i sentrum så vi er forberedt til perm start

Back
Topp