Så redd for MA

S-40484258

Andre møte med forumet
Er gravid i uke 8+2. var på UL uke 6+0 å fikk se hjerte som slo, og uke 7+6 da fikk vi høre hjerte som slo å noe som var på vei til å bli en herlig baby
Men jeg klarer ikke slå fra meg angsten for MA… jordmor sa det var skjeldent det skjedde men føler jeg leser om det hele tiden :/ noen som vet hvor vanlig det er? Jeg har heller ingen symtomer å lene meg på. Jeg er heldig å har ikke kjendt annet symtom enn tissetrengt på nettene og litt ømmere bryster enn vanlig som nylig har kommet. Ellers ingen kvalme, eller typiske symtomer som er ubehagelige på graviditet. Er så redd hele tiden for MA. Nesten mer redd for MA enn for vanlig SA..
 
Det ér veldig sjeldent. Grunnen til at man «leser om det hele tiden» er fordi de som er glade og fornøyde og uten bekymringer ikke sier ifra. De som har det vondt derimot, de «klager» - og derfor hører du det. Man vil jo ha råd, hjelp, veiledning, eller føle man ikke er alene. Men ja, de fleste opplever en spontanabort en gang i livet, ofte før du engang vet du er gravid. Å få en MA når du har sett og hørt en frisk baby KAN skje, men er myyyyye mer sannsynlig at alt går bra. Bekymring hjelper iallefall ikke, selv om det er vanskelig så er det best for deg og baby at du bare slapper av :)
 
Det ér veldig sjeldent. Grunnen til at man «leser om det hele tiden» er fordi de som er glade og fornøyde og uten bekymringer ikke sier ifra. De som har det vondt derimot, de «klager» - og derfor hører du det. Man vil jo ha råd, hjelp, veiledning, eller føle man ikke er alene. Men ja, de fleste opplever en spontanabort en gang i livet, ofte før du engang vet du er gravid. Å få en MA når du har sett og hørt en frisk baby KAN skje, men er myyyyye mer sannsynlig at alt går bra. Bekymring hjelper iallefall ikke, selv om det er vanskelig så er det best for deg og baby at du bare slapper av :)
Tusen takk for svar <3 trengte å lese dette :smiley-ashamed004
 
Det er veldig, veldig sjeldent det skjer MA såpass seint i svangerskapet. Som hun over her sier, de fleste aborter skjer før uke 5. Da jeg fikk se hjerteslag i uke 8 gikk det helt fint hele veien :Heartred
 
Jeg pleier å stille spørsmålet, har du noen medisinsk grunn eller tidligere erfaring som tilsier at du skal bekymre deg for SA eller MA?
For de fleste så går det faktisk rette veien fram til fødsel.
 
Jeg pleier å stille spørsmålet, har du noen medisinsk grunn eller tidligere erfaring som tilsier at du skal bekymre deg for SA eller MA?
For de fleste så går det faktisk rette veien fram til fødsel.
Har hatt en SA men kom da til kun uke 5 så det var nok ikke hjerte som begynte å slå der. Er også 10 år siden. Var da 23 og er nå 33. Har ikke vært gravid siden så dette er første gang utenom da jeg mistet i uke 5 som ikke var planlagt. Denne gangen er planlagt. Å så veldig ønsket at jeg blir sikkert bare veldig engstelig å redd :(
 
Har hatt en SA men kom da til kun uke 5 så det var nok ikke hjerte som begynte å slå der. Er også 10 år siden. Var da 23 og er nå 33. Har ikke vært gravid siden så dette er første gang utenom da jeg mistet i uke 5 som ikke var planlagt. Denne gangen er planlagt. Å så veldig ønsket at jeg blir sikkert bare veldig engstelig å redd :(
Husk at for de fleste så går det faktisk veldig bra :)
Jeg hadde ingen symptomer før jeg plutselig fikk HG. Så ingen symptomer uten at det er noe fare på ferdet kan også skje :)
 
Forstår deg godt . Selv har jeg tre barn og når vi prøvde på nr 4 var det ikke hjerteslag 8+2. hadde akkurat stoppet . Det er 20% sjans for MA /SA i hvert svangerskap . Så vi fikk beskjed om at vi var uheldig . Ble gravide igjen og tok ny ul i uke 8 og alt var fint . Så tok vi ul uke 12 og da var det stoppet i uke 8+2 igjen . Da sa de at vi var Max uheldig og dette er ikke ofte og de ville vi skulle prøve igjen . Så vi har da hvert uheldig å trekt det korteste strået to ganger . Jeg er 12 dpo idag og skal ta en test etterpå, kjenner keg grugleder meg og er jo livredd for at det skjer igjen . Du har fått mange gode fine svar over her :Heartred
 
Forstår deg godt . Selv har jeg tre barn og når vi prøvde på nr 4 var det ikke hjerteslag 8+2. hadde akkurat stoppet . Det er 20% sjans for MA /SA i hvert svangerskap . Så vi fikk beskjed om at vi var uheldig . Ble gravide igjen og tok ny ul i uke 8 og alt var fint . Så tok vi ul uke 12 og da var det stoppet i uke 8+2 igjen . Da sa de at vi var Max uheldig og dette er ikke ofte og de ville vi skulle prøve igjen . Så vi har da hvert uheldig å trekt det korteste strået to ganger . Jeg er 12 dpo idag og skal ta en test etterpå, kjenner keg grugleder meg og er jo livredd for at det skjer igjen . Du har fått mange gode fine svar over her :Heartred
Ønsker deg masse lykke til ❤️❤️❤️ håper inderlig den sitter og får vokst til en frisk baby nå <3 er nå 8+4 og lurer nesten på om vi må bestille privat ul før vi forteller til familie og venner i uke 11.. er i uke 9 nå så er bare 2 uker igjen da ❤<3
 
Jeg tenker, med min baggasje som hypokondriker med angst i behandling, at i slike tilfeller er det viktigste: jeg må akseptere at dette er utenfor min kontroll.

Jeg har hatt en MA i uke 11, helt uten medisinske tegn eller årsaker. Sånn er det. Embryoet var ikke levedyktig. Naturen ville det sånn. Det kan man ikke endre. Det går stort sett bra. Har fått to flotte barn i tillegg :)
 
Back
Topp