Så redd for at noe er galt..

Bkno8280882

Andre møte med forumet
Er 14+5 i dag, og har fått ultralyd 18. September. Gleder oss begge utrolig mye til denne timen, men jeg klarer ikke slippe tanken på om plutselig hjertet ikke slår lenger [emoji45] Vet så godt med meg selv at jeg ikke må tenke sånn, men tankene kommer likevel.. Dette er min første graviditet og har ikke mistet noen før, men har ei venninne som har gjennomgått mye vondt i sine sv.skap. Tenker kanskje det er litt derfor jeg tenker slik..
Andre som kjenner litt på det samme?

Jeg kjente veldig på det med første. Var ikke på tul da og klarte ikke å glede meg til oul.. var så redd for at det ikke var et foster der eller om fosteret hadde mange avvik eller lignende[emoji17] men jeg tror det er helt normalt å føle den frykten, tenker også at det er sunt å kjenne på disse følelsene! Eneste negative er at denne redselen for at det skal skje noe med den lille aldri forsvinner, bare forsterkes etter fødsel[emoji85]

Ja, sant som du sier at det er nok litt sundt også! Og tviler ikke et sekund på at redselen ikke forsvinner etter fødselen, hehe[emoji4] Jeg var på tul i uke 8, og da var det ikke den minste tvil om at jeg var gravid iallfall, så det var litt godt [emoji4] Det går jo som oftest bra, heldigvis!

Jeg kjente veldig på det med første. Var ikke på tul da og klarte ikke å glede meg til oul.. var så redd for at det ikke var et foster der eller om fosteret hadde mange avvik eller lignende[emoji17] men jeg tror det er helt normalt å føle den frykten, tenker også at det er sunt å kjenne på disse følelsene! Eneste negative er at denne redselen for at det skal skje noe med den lille aldri forsvinner, bare forsterkes etter fødsel[emoji85]

Ja, sant som du sier at det er nok litt sunt også! Og tviler ikke et sekund på at redselen ikke forsvinner etter fødselen, hehe[emoji4] Jeg var på tul i uke 8, og da var det ikke den minste tvil om at jeg var gravid iallfall, så det var litt godt [emoji4] Det går jo som oftest bra, heldigvis!

Har det litt sånn selv. Grugleder meg til oul. Føler at noe er galt, selv om jeg ikke har noen grunn til å tro det.
Vil bare høre og/eller se barnet og vite at alt er bra

Skjønner så godt hva du mener! Dette er også vårt første. Jeg var på tul i uke 7 og alt var fint da. Men tenkter at mye kan ha skjedd siden den tid (er i uke 11 nå) og hadde en MA i mai. og skal ha ny i uke 14. Føler meg veldig lite gravid og er så redd for at noe er galt og at ultralyden bare blir en enorm skuffelse.

Jeg er veldig sånn denne gangen, aldri vært det før (7.graviditeten, 2 levende barn). Jeg er overnervøs og tror nesten mer på at babyen er syk enn frisk. Aner ikke hvorfor, men det er sykt slitsomt [emoji20]
Har privat ul idag og håper på å få svar på alt. Ul-ene jeg har hatt hittil har vært utført av personer uten "peiling" så har ikke sett noe annet enn liv.

Tenker også veldig mye på om noe er galt.. Kan bare ikke skjønne at de fleste barn er "normale" og at det går bra med dem :O Det er jo så mye som kan skje! Men prøver da å minne meg på sannsynligheten, selv om det ikke hjelper så veldig..

Har du snakket med jordmor om de tankene?

Ja, og hun mente jeg bare var pessimist! [emoji45]
Det skal sies at hele mitt første og til nå eneste møte med jordmor, var totalt mislykket.. det var ingen kjemi følte jeg, å hun gav både meg og samboeren min en følelse av at vi ikke hadde noe der og gjøre! Hun var både frekk og spydig i svarene sine når vi sa/spurte om diverse ting til henne osv. Var ikke slik jeg så for meg timen skulle bli i det hele tatt! Har heldigvis fått byttet både helsestasjon og jordmor, så neste time er i slutten av september og krysser fingrene for en mer vellykket time da [emoji4]

Det skal sies at hele mitt første og til nå eneste møte med jordmor, var totalt mislykket.. det var ingen kjemi følte jeg, å hun gav både meg og samboeren min en følelse av at vi ikke hadde noe der og gjøre! Hun var både frekk og spydig i svarene sine når vi sa/spurte om diverse ting til henne osv. Var ikke slik jeg så for meg timen skulle bli i det hele tatt! Har heldigvis fått byttet både helsestasjon og jordmor, så neste time er i slutten av september og krysser fingrene for en mer vellykket time da [emoji4]

Nei herre min, sånn skal det da ikke være!

Krysser virkelig fingrene for at dere får en kjempe fin jordmor :)
Så kan du jo fortelle henne hva dere opplevde, så hun tar ekstra godt vare på dere :Heartred

Grøss, dette er min største skrekk! Kommer til å være livredd for å spørre om noe som helst, jeg :( Har en del dårlige erfaringer med legevesen, går til privat lege og får glimrende oppfølging der (han er virkelig verdens beste!), men han ville så gjerne at jeg også skulle snakke med jordmor. Skal til lege igjen neste uke, og så må jeg bite i det sure eplet og bestille jordmortime. #grøss

Vi reiste til Danmark for å ta NIPT og TUL med sjekk av nakkefold og neseben osv. Vi har ikke fått svar på NIPT'en ennå, men angsten roet seg voldsomt etter ultralyden, og jordmor beregnet risikoen ut fra hva hun så og ikke bare alder. Sjansen for downs ble satt ned fra 1/400 til rundt 1/1100, og tilsvarende for de andre kromosomfeilene de sjekker for.

Jeg tenker det lett er verdt pengene om man sover bedre om natten og klarer å glede seg litt i stedet for å bare være bekymret og redd.

Var på tul i uke 9, og alt var bra. Men er så redd for at babyen skal ha dødd etter det. Sitter med en ekkel følelse hver dag om at det ikke er sikkert at ting er som det skal. Er 11+5 i dag[emoji52] tørr ikke si noe til venner eller familie (mamma og svigermor vet om babyen) i tilfelle der ikke er noe baby der

Var på tul i uke 9, og alt var bra. Men er så redd for at babyen skal ha dødd etter det. Sitter med en ekkel følelse hver dag om at det ikke er sikkert at ting er som det skal. Er 11+5 i dag[emoji52] tørr ikke si noe til venner eller familie (mamma og svigermor vet om babyen) i tilfelle der ikke er noe baby der

Akkurat slik jeg føler det også, men her vet mange av de nærmeste vennene våre det. Jeg tar noen hjertemedisiner, som kan, føre til senere utvikling osv på babyen. Så tenker litt på det. Byttet heldigvis type, etter jeg fant ut jeg var gravid- til en som er mer utprøvd hos gravide[emoji4] Det går nok helt fint for oss begge, selvom det e slitsomt med de tankene..

Grøss, dette er min største skrekk! Kommer til å være livredd for å spørre om noe som helst, jeg :( Har en del dårlige erfaringer med legevesen, går til privat lege og får glimrende oppfølging der (han er virkelig verdens beste!), men han ville så gjerne at jeg også skulle snakke med jordmor. Skal til lege igjen neste uke, og så må jeg bite i det sure eplet og bestille jordmortime. #grøss

Heldigvis et fåtall av jordmødre som er slik tror jeg.. så krysser fingrene for at du får en som du kan føle deg trygg hos! Norsk helsevesen er bra på så mange måter, men så dårlig og til å rive seg i håret på andre måter [emoji45] Godt du har en god lege privat! Masse lykke til videre [emoji173]️

Akkurat slik jeg føler det også, men her vet mange av de nærmeste vennene våre det. Jeg tar noen hjertemedisiner, som kan, føre til senere utvikling osv på babyen. Så tenker litt på det. Byttet heldigvis type, etter jeg fant ut jeg var gravid- til en som er mer utprøvd hos gravide[emoji4] Det går nok helt fint for oss begge, selvom det e slitsomt med de tankene..
Ikke noe gøy å ha en sånn ekkel følelse. Skal til jm om 2 uker, må bare holde ut til då og håpe at hun vil prøve å finne hjerteslagene

Får du noe ul for å se om medisinene har påvirket babyen? Den har mest sannsynlig ikke det, siden babyen ikke er "koblet" til deg de første ukene [emoji5]️

Ikke noe gøy å ha en sånn ekkel følelse. Skal til jm om 2 uker, må bare holde ut til då og håpe at hun vil prøve å finne hjerteslagene

Får du noe ul for å se om medisinene har påvirket babyen? Den har mest sannsynlig ikke det, siden babyen ikke er "koblet" til deg de første ukene [emoji5]️

Spennende! Hvor langt er du på vei?
Ja, jeg skal på en tidlig ultralyd neste fredag! Er i uke 17 da, så er vel ikke då tidlig lenger føler jeg [emoji23] Var privat når jeg var 8+2. Utrolig godt å få bekreftet at det var noe der[emoji173]️

Spennende! Hvor langt er du på vei?
Ja, jeg skal på en tidlig ultralyd neste fredag! Er i uke 17 da, så er vel ikke då tidlig lenger føler jeg [emoji23] Var privat når jeg var 8+2. Utrolig godt å få bekreftet at det var noe der[emoji173]️

12 uker i morgen [emoji4] kjipt med å ha termin i slutten av mnd, ligger langt bak alle andre [emoji23]

Back
Topp