Så redd for å miste (igjen)

Invivo

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Novemberskattene 2014 <3
Merker at jeg ikke gleder meg helt ut, for ømme bryster, ekstrem kvalme, luft i magen, prompekonkurranse med bikkja og hormonelle utbrudd.
Er så redd for å miste igjen....

Forrige svangerskap mistet jeg i uke 5+5, uten forvarsel. Satt på jobb og merket noe ikke stemte. Og hadde da begynt å blø. Men det tok 1,5 uke, før jeg fikk bekreftet en MA.

Tror jeg må mange uker til, før psyken min aksepterer det faktum at jeg er gravid igjen. Med pr nå, termin 31. oktober.

jeg har det likedan.. mistet 6 spirer siden 2009 å er livredd for at det skal skje igjen..

samme her... englemamma til 2 gutter og hadde en SA i høst...livredd...
men vi får håpe at ting går greit nå..
klem

Krysser alt jeg kan for at det lykkes for oss alle denne gangen.
Prøver selv å ikke tenke for mye, men det er søren ikke lett.

Krysser alt jeg kan for at det lykkes for oss alle denne gangen.
Prøver selv å ikke tenke for mye, men det er søren ikke lett.
Vet hvordan det føles, ikke lett når tanken hele tiden skal spøke i bakhodet. Klem

Jeg vet ikke hva jeg skal si, har aldri lykkes i å bli gravid før så har heller aldri opplevd å miste :( det unner jeg ingen, men håper du klarer å se bort i fra frykten og glede deg over den lille spiren som vokser inni deg <3

Sniker fra september.
Jeg hadde det akkurat likt! Hadde en MA i uke 11 i sommer hvor spiren hadde sluttet å vokse i uke 5-6.
Livredd for å oppleve det igjen og gikk konstant å bekymret meg.
For meg hjalp det veldig med ultralydene i uke 7 og 10. Da fikk vi se et bankende hjerte, og sett at alt så normalt ut, og at svangerskapet var riktig plassert osv.
Nå er ikke bekymringen der lenger og det er kjempedeilig.
Anbefaler dere å gå å ta en ul om dere er evldig bekymret.

Etterhvert skaffet jeg meg også en doppler så nå kan jeg bare stikke innom en tur å høre på hjertelyden om jeg er bekymret ;)

Har bestilt meg en UL i neste uka, da er jeg 8 uker. :D

Krysser alt som krysses kan for deg og dere andre som tidligere har opplevd sa/ma . Kan ikke forestille meg hvor forferdelig det må ha vært, å frykten for at det skjer igjen. Men dere har alle statistikken på deres side :-) masse lykke til

Jeg har aldri mistet, fordi dette er første gang vi har klart å bli gravide. Men er livredd for det etter så lenge med prøving og barneønske, tenk om vi ikke klarer det igjen. Så kan relatere litt til frykten, selvom man sikkert ikke kan sammenlikne. Mitt tips er tidlig UL og prøv å tenk positiv. Sjangsen er myyye større for at det går bra, og desverre har du vært en av de få prosentene som det ikke gikk bra med. Sender deg en god og positiv klem i allefall :-):-)

Jeg har vært på 4 UL allerede, og min femte blir til onsdag. Da er jeg 10 uker på vei :D Jeg er like overasket hver gang at den fortsatt er der, og vokser som den skal. Jeg har selv mistet 3 ganger, sist gang i uke 13. og da endte det infeksjon, tårer, mange dager på sykehus etc. så jeg vet hvordan det ser ut. Nå ser det ut som jeg har en overlevende tvilling i min mage, som forhåpentligvis klorer seg fast. Anbefaler å dra på UL, da slapper du mer av.

Jeg har vært på 4 UL allerede, og min femte blir til onsdag. Da er jeg 10 uker på vei :D Jeg er like overasket hver gang at den fortsatt er der, og vokser som den skal. Jeg har selv mistet 3 ganger, sist gang i uke 13. og da endte det infeksjon, tårer, mange dager på sykehus etc. så jeg vet hvordan det ser ut. Nå ser det ut som jeg har en overlevende tvilling i min mage, som forhåpentligvis klorer seg fast. Anbefaler å dra på UL, da slapper du mer av.

Har UL om 2 dager. Gleder meg.

Back
Topp