Så rart *vekt på babyen*

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Var på 5 månederskontrollen i dag. Lillemor har ikke gått så veldig godt opp i vekt, og sist måned gikk hun opp 500g på en måned. Nå ser vi derimot at hun har lagt på seg, hun har blitt litt rundere, pluss at hun føles mye tyngre å bære på. Men neida, hun hadde bare gått opp 160 (!!!!!)g på en måned hun
Vi hadde fått beskjed om at vi kunne fullamme i en måned til på sist kontroll, men begynte med litt grøt likevel. Glad for det nå, for nå trenger hun mer mat og er da "ferdig tilvendt" grøt.

Jeg var helt sikker på at vekta viste feil jeg, hadde ventet meg 600-800g økning fra forrige måned

Jaja, det er bra vi har grøt i alle fall, hun nekter jo å ta MME
 
her skrev legen inn vekt fra forrige avlesning en  gang og mente at han hadde gåt lite opp. jeg synes selv det var rart, for han var bollete og synes ikke vekten var noe lite. og så da at han hadde sett på feil vekt :P så alt var normalt !

vi har begynt på smaking av grøt her og :)
 
Ja hadde jeg ikke awtt swt selv hadde jeg ikke trodd på det. Og de veide flere babyer den dagen og hadde sikkert merket om noe var galt med vekten og. Men Likevel da, det føles som det er feil

Liker han grøt? Lillemor likte grøt først, men nå vil hun bare tulle istedet for å spise <3
 
Lillemor spiser grøt og middagsmat, i tillegg til at jeg ammer henne dag og natt ;-) Likevel er hun ikke store tulla, 6400 kg. Men hun er blid og fornøyd, aktiv og sover godt så tror hun har det bra :-) Ikke alle babyer legger på seg mye og blir "bollete". Jeg har aldri hatt spesielt runde babyer.

Lillemor liker nå grøt veldig godt, i starten likte hun det ikke i det hele tatt. Heldigvis har dette bedret seg! Hun spiser mye, en stor porsjon på 1-2-3.
 
Ja lillemor er lang og slank hun og. Er ikke bekymret over veksten, jeg var likedan da jeg var baby, det var bare så rart å se at hun hadde gått opp så lite når hun både ser og føles større. Var helt sikker på at det var feil. Men men :)
 
ja han liker grøt. han spiser al t han kommer over ::P
 
Mi hadde bare gått opp 160 gr på 3 uker, så med mye jobbing fra mor og lille med innføring med mme og grøt (mislykket, ville ikke ha) gikk hun opp 215 gr på 8 dager. Også sluttet hun å legge på seg mye/snittet.
På 6 mnd kontrollen hadde hu lagt på seg 90 gr på 3 uker.

Jeg har vært hos 3 leger da HS stresset meg og sa jeg måtte få hun opp i vekt for hun ikke la på seg nok,men alle sier at så lenge hu er så våken/hyper/følger med/holder hode/går opp i vekt/tisser så er det ikke noe problem!

Jeg har stresset så mye med det at jeg mistet melk, og bestemte meg for å slutte å amme.

Jeg føler jeg ikke får i henne nok mat,men jeg tilbyr og prøver hver dag, hun er frisk og rask, hyper, og utvikler seg normalt!
Når jeg ser på mine verdier fra jeg var liten så har lille tatt meg igjen!

Så jeg anbefaler deg å ikke stresse med det (tru meg, jeg har vært fra meg og stressa så sjukt!!!) og så lenge barnet er friskt og raskt, våken/hyper/følger med/holder hode/går opp i vekt/tisser så er det ikke farlig.
Jeg har innsett at min er bare småspist...

På en bra dag får jeg i hu ett glass med middag/fruktmos/frukt m/yoghurt og noen måltider mme. kun på kvelden/natta jeg får i hu over 180ml...

Etter jeg sluttet å amme sov hun gjennom hele natten (sov fra 19- 21/23 mat, sov til 1-3 mat,sove til 7-9, evt sove 19-2 mat,sove til 6-9) med 1-2 matinger fra 19-06 og det er en ekstrem forbedring! Jeg ammet gjerne 2-3 gng fra 19-24, og 3-5 gng fra 24-6...
 
Back
Topp