Så råtten mamma eg føler meg no... *lang* *oppdatert*

Klesklypa

Gift med forumet
sukk... jenta mi har som eg har skreve egen tråd om hangla i fleire uker no. Ho hoster masse om natta også og spiser lite, om ho ikkje bare får godsaker da..

Inatt hosta ho masse og eg hadde tenkt å holde ho heime fra BHG. Eg lagde havregrøt til ho, men ho spiste ingenting, sjølv om den var oversvømt av rosiner som ho elsker..
ho var generelt sur i dag og ville ikkje ha noke med meg å gjøre. Bare peikte vekk i fra seg og ropte "NEI! GÅ! UT!" når eg nerma meg ho.. lurer på kor ho har det i fra..
Einaste ho ville ha var Gjende kjeks.. for ho såg pakken. men det fikk ho ikkje til frokost, så da falt heile hennes verden i grus.
eg ringte legen og fikk ikkje time før halv tre. Ho pleier å spise litt meir i BHG enn heime så eg tok ho med meg dit. son at ho vertfall får i seg litt mat om ikkje anna.

Men ho grein heile vegen i Bilen.. og klamra seg fast i meg når eg skulle levere ho.. eg angra med det samme eg gikk inn der.. hadde så lyst å bare ta ho med meg heim igjen.. men det blir jo feil det også sant.. om ho opplever at om ho griner ved levering får ho være med heim igjen..

Eg snakka med ho som jobba der og de sa at Maria hadde vert veldig grinete i det siste og ikkje spist noke særlig der heller. ho satt bare å sutra å pulveriserte skivene sine.. det er det jo ingen som har sagt til meg før..
eg ba de ringe for den minste ting i dag, at eg kunne hente ho om ho "bare" var grinete også. Men gud så vondt eg har inni meg no.. sitter jo å stortuter sjølv.. (ok.. litt hormoner inni bildet også) synes så synd på vesla mi, og føler meg så slem som leverte ho i BHG i det heile tatt.. også skal eg jo egentlig bare ligge her heime på sofaen og se gamle episoder av Grays, mens ho går survete og sliten i BHG..
.....Råtten mamma....

------------------------------------------------------------------------------------------------
Oppdatering:
Ho var rød i ørene og og i halsen så ho hadde nok vondt der, men ingen puss. Var hos en barnelege som er restriktiv med å skrive ut antibiotika. noke eg er glad for. Maria har fått 3 kurer på kort tid og det reagerte legen på.
ho lytta på ho og lurte på om ho kunne ha en "stille lungebetenelse". det resulterer egentlig bare langvarig hoste og slapphet. Vi skal tilbake på mandag å ta blodprøver for å se CRP og test på om ho har denne lungebetenelsen.
Laberatoriet var stengt når vi kom inn til legen derfor må vi vente til mandag.
 
Jeg kjenner meg igjen i det, siden Crazybaby har vært mer eller mindre syk siden sommeren (siste nytt er at vi var Haukeland rundt i forgårs fordi han hovnet opp og hadde minst dobbel så stor pung! som viste seg å være væskeansamling rundt testiklene på UL). Man får så mange tanker og følelser, hjelpesløs, frustrert, oppgitt og til og med dårlig samvttighet og skyldfølelse selv om det ikke er ens feil. Du sendte henne i bhg i god tro om at hun kom til å ta til seg mer næring. Du visste ikke før i dag at hun ikke spiser så godt der heller. Ikke straff deg selv for det. Mammahjertet ditt er mer enn godt nok. <3 nå skal dere til legen i dag og forhåpentligvis finne ut av det. håper hun blir frisk snart! gi henne en stor kos fra meg. husk å oppdatere oss.>
 
Hvordan gikk det hos legen?? 

Du må ikkje føle skyldfølelse. Er bedre at ho er ute blant andre og får leikt fra seg enn at dere skal gå og "irritere" kvarandre viss du skjønner? :) Og du tenkte jo at ho spiste mer i bhg, er de ansatte som har gjort en stor feil ved å ikkje informere deg om hvordan ho har det i bhg for tiden. Sander kan i perioder sutre fra det sekundet vi står opp og eg må på badet til vi setter oss i bilen og eg tenker at han burde ikkje vært i bhg idag. Men så kommer i bhg og humøret bedrer seg med en gang, han begynner å leke og sutrer ikkje en gang når eg går. Så eg forstår veldig godt hvordan du tenker at barnehagen kan være godt for både ho og deg, sjøl om du "bare" skal heim og slappe av. Men det som er greit er jo at du kunne hente ho litt tidlig og då får ho sosialisert seg og kanskje lekt fra seg en del av det dårlige humøret, samtidig som ho ikkje blir heilt utslitt av full dag. Så eg synes du tenkte veldig fornuftig, men så fikk du den informasjonen i bhg som du burde fått for lenge siden, det er ikkje din feil og eg ville nok vurdert å tatt det opp med ped.leder at det ikkje er holdbart. Slik info MÅ du ha for å gjøre slike avgjørelser som du tok i dag til det beste for jenta di =) 
 
Okei, dumt at ho har vondt, men litt godt at humøret, oppførsel og form hadde en forklaring :) Får håpe ho ikkje har lungebetennelse =) 
God helg snuppa :-) 
 
Det er så godt å få noen svar og slippe bekymringer, selv om vi bekymrer oss, uansett. Hvordan går det med henne nå?
 
Back
Topp