Så mye uteklær

Lilleulven

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Januarlykke 2016
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hvordan organiserer dere uteklær hjemme? Det blir så innmari mye med tre små. Jakker, dresser, luer, votter, fleece og strikk. Jeg rydder, og det er kaos igjen innen uka er omme. Har noen et smart tips til oppbevaring ? :-)

Har foreløpig bare 1, men har det brettet i sånne sorte bokser fra ikea, oppi en skuff. Må rydde der sånn 1000 ganger i løpet av uka da :rolleyes:

Det er sykt mye klær, rydder og ordner i det hele tiden. Her har guttene rett og slett et helt høyskap hver i gangen.

Det fungerer ikke alt jeg har prøvd, jeg har skrevet lapper på skuffer hvor alt skal, har 3 høyskap i gangen som brukes til jakker, skjerf, luer og votter.
Men alt blir bare lagt på gulvet eller slengt rundt. Så håper noen har bedre tips enn meg..
men snart er det vår så da skal jeg pakke ned alle vinterklærne ☺️

Hver av ungene har hver sin kurv i gangen til votter, luer o.l. Dresser henges i høyskap på et rom ved siden av gangen. Jakker henges på knagger i gangen (har knagger både i voksen og barne høyde). Har to store skohyller i gangen til sko. Nå er mine små og flinke til å sette ting på riktig plass (jeg henger opp dresser) uten problemer, men regner med at jeg må ta noen kamper når de blir større for at det ikke skal skli ut.

Votter og luer som er i bruk er i en kommode i gangen. Jakker og sko som er i daglig bruk er også i gangen. Ungene har egen knagg i riktig høyde.
Resten er i et stort skap i andre etasje. Votter og luer er sortert i plastbokser.

Vi har en skyvedørsgarderobe i gangen. Der har vi hyller til sko, mulighet for å henge opp jakker og trådkurver til alt av luer/votter/skjerf ol. Guttungen har også en knaggrekke til utetøy jakke/bukse/dress, samt at hjelmen hans henger der.
Selv om vi har alt for mye sko og jakker, så har alt sin plass og det er plass, da er det lett å rydde og holde orden.

Vi har revet en vegg for å få plass til stor skyvedørsgarderobe i gangen :D vet ikke helt om det telles som tips, men jeg gleder meg i hvert fall veldig til alt blir ferdig! Akkurat nå er gulvet og kottet lagring, og det er ikke kjemperyddig, for å si det sånn :p heldigvis oppfordrer barnehagen til å ha mye skift der, så vi har to sett med ull/fleece og tre sett votter og luer der akkurat nå.

Et knaggsett under trappa, et knaggsett ved døra og resten på knagger over døra på vaskerommet.

De er skolebarn nå og har allværsjakker, 3x andre jakker, 2x vinterjakker hver pluss regnbukser og turbukser. Men det har sine fordeler med eldre barn, det renner ikke over med 2 sett av dresser og jakker og bukser og alt.

Henger opp dresser og jakker i skapet i gangen, og luer, votter osv ligger i skuffene i samme skap.

Back
Topp