Så mye koder!!!!!!!!!!!! Ang butikk..

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Hvordan klarer dere å lære dere alle kodene til matvarer uten strekkkode????
Skal på opplæring i en butikk, og fått med meg liste.
Hvordan lære seg alt dette? [8|]

Og de har ingen sammenheng med hverandre heller jo!!!!!!

Noen tips, om hvordan huske lettere?
Livredd for å bruke en evighet på å finne fram riktig kode.. [8D]

Det kommer av seg selv når du har trykket dem endel ganger[:)]

Så ingen vits i å pugge de, dagen før opplæring? [8D]

ORIGINAL: Choice

ORIGINAL: mamsemor

Så ingen vits i å pugge de, dagen før opplæring? [8D]

Prøv å pugge de mest vanlige... Epler, bananer osv....

Men du lærer de kjempefort når du bare bruker de litt!!!
Og det som er enda mer irriterende... Jeg husker kjempemange enda, selv om det er maaange år siden jeg slutta på Rimi[:D]
Epler gul: 4020
Epler grønn: 4017
Epler rød: 4016
Banan: 4011
Pære: 4078
Champignon: 4085
osv
osv
osv[8|]

Det lærer du fort, når du har slått de kodene en deeel ganger i løpe av dagen[:)] Jeg jobba under studiene i en butikk for 2-3 år siden og de sitter omtrent enda[8D]

Lærte alle helt på en mnd ca [;)]
Du blir nok fort vandt til dæm! [:)]

Men lær dæ de mest vanlige som eple, banan, kiwi, appelsin osv.. [:)]

du lærer de mest brukte gaaanske raskt...  og viss ikke så har de , på rema sine maskiner iallefall , søke knapp ...  trykker du "søk"  " appelsin"   så kommer koden opp =) =) 

Jeg pugga de mest vanlige, og hadde en liten hjemmelaget huskelapp på de, som tomat, agurk, epler, paprika og sånt. Kommer inn i det kjempefort [:)]
Lykke til.

Man lærer de kjemperaskt, ingen vits i å pugge. Det du kan gjøre, er å lage en liten huskelapp med de mest vanlige. Så slipper du å slå opp hver eneste gang - til de sitter.

Det er over 8 år siden jeg sluttet på Kiwi, og jeg husker en god del koder den dag i dag. Utrolig hvor mye unødvendig man lagrer i hjernen ja. [:D]

Takker for svar! [:D]

Men; er kodene like i alle butikker, alle kjeder?
Er det stor variasjon?

Mulig jeg får vikar i to ulike kjeder, så det kan jo bli gøy, om man blander kodene! [8D]

Kodene sitter ganske kjapt

Jeg hadde nok ikke giddet å pugge... Er ulike koder i ulike butikker

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: Caris

ORIGINAL: Choice

Jepp. Jeg lærte meg EAN-kodene til løsvekt-skruer på et par uker (Maaange forskjellige skruer med hver sin EAN á 13 siffer). Når man sitter og trykker de samme kodene mange ganger hver dag går det overraskende fort. PLU-koder er jo i tillegg bare fire siffer.

Jeg kunnde strekkodene på egg på Rema før[8D]

Og jeg kan ennå strekkoden på Gilde grillpølser etter jeg jobbet i Rema for 7 år siden[:D]

he he ja den er litt lei.. begynte på rema 1000 i mai, og nå kan jeg nesten alle[;)] jeg satt hjemme og pugga litt jeg da[8D] 
men husker det var litt flaut i begynnelsen altså..laaaang kø, og der måtte jeg sitte å bla for å finne faens PLU!![:@] 
det der kommer du veldig fort inn i altså[;)]

hvem matvarekjede er det forresten du skal jobbe i?

ORIGINAL: mamsemor

Takker for svar! [:D]

Men; er kodene like i alle butikker, alle kjeder?
Er det stor variasjon?

Mulig jeg får vikar i to ulike kjeder, så det kan jo bli gøy, om man blander kodene! [8D]

Norgesgruppen har samme koder tror jeg[8|]

Hadde samme følelsen når jeg skulle begynne på Rema. Men de kodene lærer du kjempe fort. Hvertfall de varene som det går mest av... Jeg begynte på Rema i okt, er innimellom jeg må titte i lista. Men det er bare på de tinga som vi aldri selger. Så det er ikke noe å være bekymra over. [:D]

ORIGINAL: Bymusa

husker pølsekoden fra shell enda jeg[8D]

Ikke noe vits i å pugge alle, men kan godt sette deg litt inn i de vanligste

hahahahah jeg å[8D]
18 ostepølse
28 ostepølse i brød
38 ostepølse meny[8D][8D][8D]

[:)]

tips: skriv opp dem du bruker ofte på en liten lapp og heng den opp forran deg i kassen[;)] og etterhvert har du lært deg dem, og kan bytte over til noen andre koder du har vanskligheter med å huske.
pleide å sitte i kassen selv... men har permisjon nå...

Back
Topp