Så mange som forlater oss om dagen :(

Ja det er skremmende hvor mange som faktisk mister, også når vi er kommet så langt som vi er nå!:( får så vondt av alle som har mistet til nå og er livredd for at jeg skal følge deres fotspor. Nå syns jeg alle spirene skal holde seg fast!!

Er vel mange som tar ul mellom uke 7-12 å da får de vite om det. Men håper ikke flere forlater oss. Håper selv jeg blir værende...

Ja nå håper jeg alle blir værende!
Men dessverre skal nok en eller et par forlate oss etter 12 ukers milepæl også, statistikken tilsier det hvertfall.
Måtte den ta feil denne gangen, og måtte jeg bli skånet...

Til tross for tidlig u.l og at jeg både så og hørte at hjertet slo da jeg var 8+2, så fikk jeg påvist MA sist onsdag 11+2.. Skjønner SÅ godt deres bekymring.. men prøv så godt det lar seg gjøre å ha fokus på at dere er gravide og at dere skal komme i mål i januar/februar.. Er jo ulempen med at vi som mister forteller det. Vurderte om jeg skulle la være å si noe, men måtte takke for meg på to steder.. så gjorde det her å. Så mitt ønske til dere er følgende, gå tilbake til den dagen dere så en positiv test og hold på den fantastiske følelse... Den følelsen skal dere også holde på til dere er i mål. Det å gå å engste seg for noe som en uansett ikke kan få gjort noe med, gjør at dere ikke får nytt den fantastiske gleden det er å bære frem ett liv.. Så nyt det, kjenn på stoltheten og kjærligheten til den lille som lever i magen... det er helt fantastisk å være gravid... Og stryk på magen deres flere ganger, også fra meg som har mista og som skulle ønske jeg kunne gjort det for den lille som lå i magen....

Huff ja! Uroligheten melder seg til stadighet. Å bære frem ett barn er ett stort privilegium og ingen selvfølge. Måtte vi alle sammen møtes ved mållinjen!

Jepp skummelt og trist.. ei som hadde termin som meg mista nettopp .. hadde 20 dager igjen til termin; men baby døde i magen :(

Jeg klarer hvertfall ikke finne roen nå som det dukker opp nye som mister hver eneste dag, jeg har verket hørt hjertelyd eller sett baby på ul enda, så jeg aaner jo ikke om det er noe som lever i magen min eller ikke:( har bestilt privat ul som er om 5 laaange dager, føler som om jeg har ventet en evighet og jeg er så redd for at jeg er nestemann! Kjenner redselen blir større for hver dag

Det har vært skummelt mange de siste dagene, og skikkelig trist er det. Det er vel bare naturlig at det gjør oss bekymret og jeg skjønner hvorfor så mange bestiller seg tidlig UL.
Jeg gleder meg veldig til jeg får høre hjertelyden og kan senke skuldrene litt.

Du føler deg gravid?! Altså har gravidsymptomer?!
Er det meg du mente nå? Jeg er trøtt og sulten, men føler ikke det er sikkert nok tegn. Kvalmen forsvant over natten for 4 uker siden, så det gjør ikke bekymringen mindre :p jeg har stadig vondt nederst i magen men syns det er vanskelig å si om det er fordi det vokser eller om det er fordi det er noe galt. Dagen for ul kan ikke komme fort nok for å si det sånn!

Tro meg, jeg har vært veldig bekymra jeg å. Og jeg har jo valgt å ta tidlig u.l nettopp for å kunne senke skuldrene. Dessverre hjalp det så lite å se hjertet slå, når ting like vel stoppa opp. Så vil vel tro at hvis en tar u.l etter uke 10-11, så er det en mer betryggelse enn om en tar tidligere. Som jeg sier over her, så er det å være på slike forum veldig positivt, men samtidig veldig negativt hvis mange mister. For da blir jo frykten for å miste enda større enn hvis en ikke hadde "sett" alle oss som må melde oss ut av gruppa. Men samtidig så tror jeg mange av oss som har mista nå har hatt en eller annen form for dårlig magefølelse.. Ut fra de jeg har snakka med som har mista før, så har det kommet som ett sjokk, men samtidig så har en kanskje hatt en følelse som en ikke helt kan plassere i fht at ting ikke går vegen. For min del var denne graviditeten helt annerledes enn da jeg var gravid med skatten min som jeg fikk i februar 14. Så magefølelsen min har ikke vært god. Forøvrig kjenner jeg veldig på at jeg frykter å oppleve dette en gang til, så blir neppe å være endel av forumet jeg blir å lande i neste gang før jeg har kommet over 12 uker evt til jeg kjenner spark.. Rett og slett for å skåne meg for den ekstra frykten det gir å se andre miste. Så som sagt over, jeg vurderte veldig om jeg skulle la være å informere dere her, men like vel valgte jeg å gjøre det.. Siden ikke så mange visste om graviditeten, så gjorde det ekstra godt å få en "tenker på deg", "en god klem" eller ett enkelt hjerte fra de som valgte å svare på min tråd, når jeg gikk gjennom mitt livs mareritt i fht graviditet.. Det bidro faktisk positivt i en veldig trist situasjon. Men det er også derfor jeg skrev det jeg gjorde over.. At selv om dette er marerittet, så kan en ikke gjøre noe fra eller til for å forhindre det.. Og hvis en engster seg hele tiden for at noe går galt, så får en heller ikke nytt det å være gravid. Jeg skjønner frykta så innmari godt, men jeg ønsker så inderlig at dere ikke bekymrer dere i hjel.... Og nå tror jeg også prosentandelen for de som mister er dekka, sånn at det ikke blir flere triste nyheter fremover...

Er det meg du mente nå? Jeg er trøtt og sulten, men føler ikke det er sikkert nok tegn. Kvalmen forsvant over natten for 4 uker siden, så det gjør ikke bekymringen mindre :p jeg har stadig vondt nederst i magen men syns det er vanskelig å si om det er fordi det vokser eller om det er fordi det er noe galt. Dagen for ul kan ikke komme fort nok for å si det sånn!
Høres ut som voksesmerter som er helt normalt. Hvis ikke så hadde du nok hatt en blødning, siden du har hatt det ei stund. Kommer til å tenke masse på deg når du er til u.l. og tida frem til da.. Send meg gjerne en mail her, sånn at jeg blir oppdatert om den gleden du blir å sitte med etter u.l. når du ser den perfekte skapningen og hjertet som slår.. Jeg blir ikke å følge forumet her lengre, har bare hatt ett ønske om å formidle at selv om vi er mange som har måttet forlatt gruppa, så prøv å nyt graviditeten.. For det er en fantastisk opplevelse og ett privilegium å få lov til å gå gravid.... <3 Lykke til videre!!! :)

Back
Topp