Så lei meg :(

Lille Luringen

Elsker forumet
Har vært på ultralyd, for det første var det en så ufølsom og stresset kjerring. Jeg var jo ferdig før timen min egentlig hadde begynt. Ho kunne ikke se så bra, (jeg har litt mage men ikke såååå mye). Ho såg venstre eggstokk med kun en follikell på 11 mm. Høyre såg ho ikke i det hele tatt. Ho va så stresset o gjorde så mange brå bevegelser med den ultralydstaven, det gjorde så vondt og tårene trillet på meg. Ho gav opp fort o sa at dette ikke gikk o anbefalte meg eggdonasjon med en gang. Hallo lixom, er ikke det ganska ufølsomt? Er så lei meg nå. Dette er første gangen jo, kan man ikke gi det fler sjanser???

Har sendt mail til klinikken som jeg skal på så venter på svar. Men føler hele dagen er ødelagt nå...

Dette høres helt uakseptabelt ut. Slik jeg forstår det er dette hos en gynekolog utenom der du får behandlingen? Da ville jeg hørt med klinikken om å fått gått til en annen gynekolog. Det er ikke slik det skal være. Hun må ha stått opp med feil fot. Og at du har litt mage har ingenting å si. Det har jeg også, men gynekologen klarer helt fint å se det den skal for det. Det er jo en innvendig ultralydundersøkelse. Magefettet er ikke i veien da.
Sender deg en klem og håper du får god hjelp og støtte fra klinikken din.

Har vært på ultralyd, for det første var det en så ufølsom og stresset kjerring. Jeg var jo ferdig før timen min egentlig hadde begynt. Ho kunne ikke se så bra, (jeg har litt mage men ikke såååå mye). Ho såg venstre eggstokk med kun en follikell på 11 mm. Høyre såg ho ikke i det hele tatt. Ho va så stresset o gjorde så mange brå bevegelser med den ultralydstaven, det gjorde så vondt og tårene trillet på meg. Ho gav opp fort o sa at dette ikke gikk o anbefalte meg eggdonasjon med en gang. Hallo lixom, er ikke det ganska ufølsomt? Er så lei meg nå. Dette er første gangen jo, kan man ikke gi det fler sjanser???

Har sendt mail til klinikken som jeg skal på så venter på svar. Men føler hele dagen er ødelagt nå...

Vet du, jeg har så vondt av deg - skjønner følelsen din og skjønner at du er lei deg <3

Noe litt av det samme skjedde med meg på forsamtalen! Legen sa med en gang at her var det ikke håp og anbefalte oss ED - uten en gang å ha prøvd medisiner på meg! Han gikk med på å gi oss ett forsøk, men presiserte ett :(
ED er sikkert en fin ting, men det er veldig ufølsomt å bare "buse" ut med det uten å ha prøvd andre metoder først - da først kan man nevne det(synes jeg)!

Jeg har egentlig rett og slett vært lei meg hele sommerferien på grunn av dette! Jg begynte på spray, og er nå i gang med sprøyter. Da jeg var på kontroll på tirsdag møtte jeg på en annen lege, og han mente at det var håp - en helt annen tone på han! Det ga meg litt håp igjen, for alt har så og si vært borte :(

Dette var leger på samme sted, jeg fatter ikke at det går an å trykke noen så langt ned :( jeg ble ihvertfall helt deprimert etter samtalen!

Nå krysser jeg alt jeg har for at neste UL ser bra ut og at jeg motbeviser alt den første legen sa :)

IKKE GI DEG <3
God klem!

Prøv og hør om du kan få en second opinion på klinikken.

Samtidig kan jeg si at det aldri er morsomt å få beskjed om at man anbefaler eggdonasjon. Det blir et sjokk uansett fordi det var ikke helt sånn man så det for seg at det skulle være. Det innebærer jo at man kan bli gravid(positivt) men ikke med sine egne egg

Jeg hadde 8 forsøk med fersk stimulering(fikk riktignok ut 10-16 egg) alle hadde en tro på at jeg skulle bli gravid, men rundt 6. Forsøk begynte man å innse at jeg hadde store problemer med eggkvaliteten. Ved forsøk 8 anbefalte man eggdonasjon eller adopsjon.

Skjønner legen har virket ufølsom og hardhendt. Fra mitt ståsted skulle jeg ønske at jeg slapp unna med 3 forsøk i stedet for 8 forsøk før man sa noe om hvilken retning vi burde gå. Føler virkelig med deg:-)

Jeg skal ha prøverør i latvia, pga at jeg må betale det selv. Har fått tre barn fra før og har i utgangspunktet null problem med å bli gravid. Men jeg levde med en voldelig mann før og var livredd for å bli gravid igjen, derav sterilisering når jeg fikk sistemann. Men jeg fikk hjelp og har bott på hemelig adresse for å komme vekk fra den mannen. Angrer så vanvittig på steriliseringen men jeg får ikke gjort nie med det nå.

Så og buse ut med eggdonasjon når hu legen ikke har noe med det å gjøre syns jeg ikke er riktig. Jeg var på volvat og betalte 1500 for en ultralyd, hu kunne bare gjort jobben sin og vært tyst om sine meninger.

Nå har jeg snakket med klinikken i latvia, skal øke doseringen på gonal f til 225ie og ny ultralyd på tirsdag, et annet sted!! Så krysser fingrer å tær at noe kan gå min vei i dette livet.... :(:(:(

Jeg fikk også beskjed om at det ikke var noe håp for meg, kun eggdonasjon. Så ombestemte gyn seg og sendte henvisning til riksen. Ble IVF og gravid på første forsøk. Termin i sep;) Ikke gi opp, men be om en annen gyn. Og klag på dama!

Jeg skal ha prøverør i latvia, pga at jeg må betale det selv. Har fått tre barn fra før og har i utgangspunktet null problem med å bli gravid. Men jeg levde med en voldelig mann før og var livredd for å bli gravid igjen, derav sterilisering når jeg fikk sistemann. Men jeg fikk hjelp og har bott på hemelig adresse for å komme vekk fra den mannen. Angrer så vanvittig på steriliseringen men jeg får ikke gjort nie med det nå.

Så og buse ut med eggdonasjon når hu legen ikke har noe med det å gjøre syns jeg ikke er riktig. Jeg var på volvat og betalte 1500 for en ultralyd, hu kunne bare gjort jobben sin og vært tyst om sine meninger.

Nå har jeg snakket med klinikken i latvia, skal øke doseringen på gonal f til 225ie og ny ultralyd på tirsdag, et annet sted!! Så krysser fingrer å tær at noe kan gå min vei i dette livet.... :(:(:(

Hei,

Beklager virkelig føles ut som jeg bomma helt på skiva her i sted nå som jeg leser dette.

Føler med deg. Håper der går din vei i Latvia:-)

Klem

pust med magen! slapp av, også kan jeg si at gonal f måtte jeg på flere dosejusteringer på før det klaffet siste runden med aih. (vi hadde bestemt oss for prøvepause over sommeren og IVF om det ikke klaffet den gangen. MEN det slapp vi unna. for vesle jenta vår satt som et skudd den runden...
også gå til en annen på tirsdag. klem <3

Back
Topp