Så lei meg og sint!

*mamma07og09*

Glad i forumet
Vår historie begynner i slutten av februar da vi fant ut at vi skulle ha en liten, gjett om vi var overlykklige etter 1års tid med prøving.
Vi var på privat ul i uke 9, der fikk vi utvendig ul, noe jeg stusset på men så hjerte banke så var igrunn strålende fornøyd. Vi gikk og kjøpte kopper til foreldrene hans der det sto bestemor og bestefar, dette skulle bli deres første barnebarn!

De virket helt ærlig så glad og svigermor tårket en tåre til og med, men så i begynnelsen av mai fikk vi verdens grusomeste beskjed, vi var tul ul i uke 12, babyen vår var alvorlig syk og ikke forenlig med liv. Hodet hadde ikke lukket seg så det var væske i hjernen. En tung tid med leger, spesialister og sykehus begynte, men hele tiden trodde jeg svigerforeldrene våre støttet og forsto oss.

Nå er vi jo blitt gravide igjen, mindre planlagt nå, men veldig velkomment fordi. Vi fortalte det til søsteren hans igår med beskjed om at hun ikke måtte si det til foreldrene da vi skulle si det selv i helga. Han fikk da til svar om at vi ikke burde det før vi var kommet mye lenger, for sist syntes de at de fikk beskjeden altfor tidlig. Det gikk jo ikke bra og da hadde de ikke trengt vite det.
Kan vite haka vår datt 3 hakk! Og sinnet blusset opp i meg! Ikke trengt og vite det.. han er ungen dems og skulle det gå galt igjen vil han jo trenge støtten deres! Greit nok at det nok var tungt for de og, men jeg mener barnets (uansett alder) behov forann dems!

Enden på visa er at vi kommer ikke til og si noe før etter oul, sikker barnslig, men kjenner at skuffelsen og sinnet over at de heller snakker bak ryggen vår enn til oss er for stor rett og slett.
Blei langt detta, men godt få det ut. Tusen takk :-)

Så utrolig frekt! Iallefall med tanke på situasjonen deres.

Vi mistet i MA første gang i uke 18. Neste gang skulle jeg på ultralyd i uke 8 for å se om det var liv. Mannen var bortreist, så jeg fortalte det til mamma
Slik hun skulle vite om det, fofdi jeg ville gjerne reise hjem til de om det var noe galt. Fikk kjeft for å si det så tidlig!

Der kan man snakke om egosentrisk! Vil ikke vite om smerte man ikke behøver å vite om liksom? Fysj!

Herregud.. jeg blir sint og lei meg på deres vegne. Både deg mamma07og09 og Chiki.

Herregud! Så utrolig dårlig gjort av de. Det er jo verre for dere å miste enn for de. Makan! Blir provosert.

Dette var fryktelig provoserende!! Jeg hadde nok ikke klart og holde munnen min jeg nei, snakk om å være egoistiske da! Jeg tenker at når man går igjennom noe så sårt er det ekstra viktig at man som foreldre er der til støtte selv om det kan være vondt for dem også. Det handler om å sette seg selv til sides noen ganger!!

Det er veldig egosentrisk som flere her skriver.

Jeg sa det mye tidligere forrige gang jeg var gravid, og mistet pga MA i uke 14. Men var veldig takknemlig for støtten.
Denne gangen velger jeg å ikke si noe før jeg må (har fått mage, så kan ikke drøye så lenge).
Men det er mitt valg, fordi jeg føler at det er riktig. Hadde jeg hatt lyst og behov for å si det hadde jeg gjort det, og ingen har rett til å undergrave det eller beklage seg over å måtte være medmennesker.

Tusen takk for støttende ord ♡ utrolig leit og lese at flere har opplevd dette, mange klemmer til deg Chiki ♡
Vi er ganske sjokka fremdeles, men tenker som så at det er de som går glipp av det magiske som skjer allerede fra starten. Vi vil ikke tenke mer på det, men heller nyte tiden vi :-)

Så utruleg kjipt *mamma07og09* og til de andre som har opplevd det samme! :( Eg fortalte det veldig tidleg til mamma, fordi eg er så dårleg og trengte råd og støtte. Er veldig takknemleg for at ho blei glad for at eg fortalte det så tidleg! Me har også fortalt det til resten av vår nærmaste familie no, sjølv om det fortsatt er tidleg (9+4 i dag), delvis pga besøk og fordi eg er så dårleg. Men også fordi det kjennest rett å dela noko som er så stort. Alle er veldig glade på våre vegne (sjølv om me har fortalt det tidleg) og det kjennest godt!! Er jo svært viktig å få hjelp og støtte av sine nærmaste om ein skulle oppleva å mista. Synest det fortsatt er for mange tabu rundt spontanabort i samfunnet, noko som igjen fører til at det er endå vanskelegare for dei som dessverre opplever det. Uansett, varme tankar til deg, *mamma07og09*. ❤️ Prøv å ikkje tenka så mykje på det, eventuelt får de prøva å ta det opp med dei...

Fryktelig svigerinne.
Jeg synes ikke dere skal høre på henne, og fortelle det til foreldrene hans akkurat når DERE vil. Ikke la henne diktere dere. Uten å ha snakket ut med foreldrene hans kan dere ikke vite om hun snakker sant.
Kanskje er hun sjalu fordi dere fikk oppmerksomhet sist? Først på pos test, og så da dere mistet. Synes det høres ut som HUN har problemer med at dere er gravide. For en kjerring.

Fryktelig svigerinne.
Jeg synes ikke dere skal høre på henne, og fortelle det til foreldrene hans akkurat når DERE vil. Ikke la henne diktere dere. Uten å ha snakket ut med foreldrene hans kan dere ikke vite om hun snakker sant.
Kanskje er hun sjalu fordi dere fikk oppmerksomhet sist? Først på pos test, og så da dere mistet. Synes det høres ut som HUN har problemer med at dere er gravide. For en kjerring.
Ja, jeg er enig i at hun burde sagt det på en annen måte. Men kjenner hun så godt at hun ville ikke sagt noe slikt uten det var sant, hadde det vært svogeren min hadde jeg kanskje tatt det med en klype salt. Men hun her trives best ut av rampelyset så er nok ikke sjalusi.
Det er en del ting jeg har stusset på i ettertid med svigerforeldrene mine og, men bare feid vekk. Men nå har jeg egentlig bare fått bekreftet misstanke.
Vi venter med og si det nå, og kommer nok til og ta dette opp med di :-)

Min bedre halvdel er litt konfliktsky når det kommer til foreldrene sine, men jeg er ikke redd for og spørre om det er tilfelle iallefall :-D

Mamma ble sur da vi fortalte det med nr 2 også. Men da kom hun å ba om unnskyldning etter ett par måneder. Denne gangen venter vi med å si det.

Håper de greier å oppføre seg både mine foreldre og dine svigerforeldre denne gangen

Å fyyyy!! Verste jeg har hørt. De bør jo tenke at når de tar det så tungt, så er det hundre ganger tyngre for dere! Og at de da bør være gode støttespillere!

Back
Topp