Så lei meg...langt

Badeand*

Forumet er livet
Huff...Sitter nå og føler meg som verdens verste mamma...[:(]

Da jeg skulle levere Emma i bhg nå, så falt hun bakover og slo hodet sitt da jeg skulle ta av henne skoene. Heldigvis hadde hun på seg lua, så den dempet mye av fallet. Men jeg mener at barn detter og slår seg hele tiden. Det er en del av læreprosessen dems! Emma har da slått seg mange ganger og noen ganger faller hun og slår hodet sitt. Da pleier hun å bli litt bleik etterpå, men dette går fort over.

Da kommer hun ene som jobber der inn, og jeg forteller hva som har skjedd, og dama ser sjokkskada ut og bryter ut: "Hun er jo bleik jo!!" Ja sa jeg, hun pleier å bli det når hun slår seg sånn. Da sier hun: "PLEIER hun å slå seg i hodet??" Jeg kjenner jeg blir helt oppgitt over slike kommentarer.

Siden gruppa til Emma skal på tur i dag til lekeplassen et lite stykke bortenfor bhg, så sa jeg i fra om hva som hadde skjedd til en av de som skulle være med på turen i dag, og da reagerer hun også litt sånn.

"Jeg hørte det smalt på andre siden av veggen" sa hun. Ja det er en tynn vegg, og sånne smell hører man lett![:-] Aå blir de to stående og diskutere dette her sammen, og der sto jeg og følte meg som verdens verste mor![:(]

Jeg sa at siden hun pleier å kvikne fort til, etter sånt har skjedd så lar jeg henne være her litt, men om hun ikke gjør det om en stund så er det bare å ringe så kommer jeg og henter med en gang. Og da ble de stående og diksutere enda mer...[:(]

Usj, det var da litt av en måte de møtte deg på!!![>:] Uhell skjer, og noen skjer det oftere med enn andre!! Så lenge jenten leker og koser seg så er vel det det viktigste!! Synest det var kjempebra at du gav beskjed jeg!! Viser at du bryr deg, og er bekymret. Du kunne jo bare levert henne og gått... Nei, vettuhva.. jeg synest du høres ut som en flink mamma som hadde en uheldig datter i morges!![:)]

Klem til deg![:)]

hmmm, for en merkelig måte å oppføre seg på, de som jobber i barnehagen VET jo at barn har en tendens til å slå hodet, mine barn er ALDRI uten et blåmerke her og der, kjedelig, men de er jo barn, knall og fall hører liksom til en oppvekst.

Godt å se at fler deler min mening. Hadde det ikke vært for at jeg knapt sover om nettene, og om dagen får jeg ikke sove, bare slappe av, så hadde jeg tatt henne med meg hjem igjen! Har så lyst til å bare gå og hente henne nå, men ryggen tar knekken på meg om jeg ikke slapper av litt nå....[X(]

Uff, for en situasjon!! De tenker det absolutt verste og alt kom ut feil! Skjønner du føler deg som en dårlig mor. Men jeg er som deg jeg også. Ungene våre slår seg - ofte. Sånn er det bare. Vi kan ikke pakke dem inn i bomull og holde dem hjemme hver gang de slår seg. Og du sa jo i fra i bhg, det var jo riktig å gjøre det. Men du er ingen dårlig mor. Du er bare en mor som alle oss andre!! Jenta di har det nok godt nå hun!![;)]

Jeg forstår at du ble lei deg. Men slike fall høres ganske godt. Datteren min har tryna sikkert hundre ganger og fått flere donald kuler. Ser jo ut som om jeg nesten har slått henne[:(][&o][:-] Ikke bry deg om det. Du er ingen dårlig mamma. Klem

Huff skjønner du er lei det[:(]

Syns det er direkte merkelig at hun lurte på om det PLEIER å skje.. [8|] Man kan faktisk si det på den måten, barn PLEIER faktisk å falle å slå seg. Både hode , armer, ben, nese.. ja der det både er og ikke er mulig å slå seg. Det jeg finner mest merkelig er at en dame som jobber i barnehage kan stille det spm. Der jeg jobba gikk det nesten aldri en dag uten at en eller fler hadde slått seg. Vi var mere overraska om alle kom "helskinna" gjennom dagen...

Desverre er ikke alle like gjennomtenkt, de tenker overhode ikke på hvordan folk føler seg når de sier ting uten å tenke først. Hun er nok desverre bare en av "de". Syns ikke du skal tenke mer på det, hadde jenta di hatt tegn til at hun virkelig ble skade eller noen form for hjernerystelse hadde jeg sjønnt der på en måte. Det med at hun er med på tur idag. Men du kjenner jenta di bedre enn noen andre, du veit hvordan hun reagerer på "vondter" og du veit om slaget i hode i går, påvirker henne idag.

Det å ikke sende jenta på tur idag, fordi de i barnehagen reagerer på det, når det ikke er noe mer galt med henne idag, enn i går før hun falt ville vært mere merkelig[8|] Det vil jo si at hun ikke kunne dratt på tur uten at det var en grunn for det.

Som sagt, mange folk er ugjennomtenkte, å siden du veit hva som er best for jenta di, så syns jeg du skal prøve å ikke bry deg med hva de sier. Skjønner det kan være vanskelig, men i løpet av dagen vil uansett de ansatte i barnehagen oppdage at jenta di har det bare flott selv om hun var uheldig i går å slo seg litt.

[:)] *trøsterLittPåh* livet er desverre ikke like lett når man er uheldig å møter folk som disse du snakker om..[&o]

hadde noe lignende skjedd i bhg mine barn går i, tror jeg det hadde kokt over for meg... hadde kjefta litt ifra meg før jeg hadde tatt med ungen hjem...og tatt noen dager pause fra bhg

Jeg syns faktisk det er bra de diskurerer, at de tenker og lurer litt.
Det er jo like greit at man ser at de gjør det enn at de gjør det bak ryggen ens.
Kanskje er det ikke nødvendig i denne situasjonen, men i mange andre kan det være veldig viktig for barnet at de setter et ?

Såklart det er trist og sårende når det skjer, men tenk heller at de vil barnet sitt beste og må tenke lengre..

tipper det er unge ansatte som synes og mener alt for mye om hva som er rett og galt, uten livserfaring. Hvis du i tillegg er ung selv, så har de ekstra lett for å mene ting høyt og hevde seg. Håper du føler deg bedre snart.

ORIGINAL: StinkiStini

Jeg syns faktisk det er bra de diskurerer, at de tenker og lurer litt.
Det er jo like greit at man ser at de gjør det enn at de gjør det bak ryggen ens.
Kanskje er det ikke nødvendig i denne situasjonen, men i mange andre kan det være veldig viktig for barnet at de setter et ?

Såklart det er trist og sårende når det skjer, men tenk heller at de vil barnet sitt beste og må tenke lengre..

Sign.

Du er ikke en dårlig mor og personalet mente helt bombesikkert ikke noe negativt med det[;)]

Back
Topp