Så kvalm

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
Får noen skikkelige byger med kvalme som bare slår over meg. Kan ikke huske jeg ble så kvalm med førstemann.
 
Da er vi to. Første gang jeg har kommet så langt i en graviditet, men kvalmen slår meg ut. Er bare 5+4 i dag(søndag) og får kvalmen i skikkelig runder gjennom dagen. Merker det spesielt på kvelden hvor jeg nærmest brekker meg. Og hvis jeg ikke spiser jevnlig og blir sulten. Veldig slitsomt men tolker det som et godt tegn!
 
Det er et godt tegn! Jeg trøster meg iallefall med det :( her er jeg sykt svimmel også, gleder meg til andre trimester!
 
Kjempekvalm her og... Nesten litt sånn lammende kvalme som gjør at eg bare vil legge meg ned i fosterstilling :p var ikkje så dårlig med hverken nr 1 eller 2... :/
 
Var kvalm døgnet rundt, og ble sykemeldt i to uker. Legen ville ikke gi kvalmestillende inntil videre, men holdte på å gå på veggen så prøvde det man kunne prøve og sea bands har funket utmerket på meg til min store overraskelse! Så anbefaler å prøve d om det ikke er prøvd funker vel ikke for alle men her var det redningen for å fungere i hverdagen
 
Beklager tekst uten komma og punktum, hadde putta inn emoji der når jeg skrev men de kommer ikke opp? Hjelp en nybegynner på forumet
 
Gjør regning md at det er ett godt tegn med kvalmen ihvertfall. Men kunne godt vært foruten også
 
Hvilket kjønn har du fra før da? Her har jeg 2 gutter og har ikke vært kvalm med noen av de, så får se om det er jente denne gangen eller bare kroppen som er blitt noen år eldre ;) men kvalmen er et godt tegn ja, så er jo en trøst mens det står på :)
 
Jeg har også prøvd det men tydeligvis ikke alle som kommer frem :-/

Emojier funker ikke fra mobil :( (får bare frem smil, sur og gjeipefjes når jeg skriver dem "på gammelmåten" :p )


Ellers angående kvalmen er den helt anderledes nå med nr 3 ja :(
Med første var jeg fyllesjuk halve døgnet, med andremann kasta jeg opp i 4 uker i strekk, men nå er jeg så himla kvalm hele tiden, men får ikke til å spy :(
 
Emojier funker ikke fra mobil :( (får bare frem smil, sur og gjeipefjes når jeg skriver dem "på gammelmåten" :p )


Ellers angående kvalmen er den helt anderledes nå med nr 3 ja :(
Med første var jeg fyllesjuk halve døgnet, med andremann kasta jeg opp i 4 uker i strekk, men nå er jeg så himla kvalm hele tiden, men får ikke til å spy :(
Er så kjedelig med denne kvalmen. Igår kveld var det skikkelig gale.. håper ikke det blir verre så jeg klarer å vente med å fortelle de rundt meg om graviditeten en stund til
 
Kvalm jeg også :( Spyr ikke, men det er nesten sånn at det hadde vært en lettelse og spydd. Nå i helga har jeg vært kvalm absolutt HELE tiden. Skal på jobbreise tirsdag-onsdag med fly, har ikke peiling på hvordan jeg skal klare å gjennomføre det...
 
Er så kjedelig med denne kvalmen. Igår kveld var det skikkelig gale.. håper ikke det blir verre så jeg klarer å vente med å fortelle de rundt meg om graviditeten en stund til

Er det som kommer til å bli utfordringen ja! Jeg kjemper med å ikke skulle fortelle de på jobb hvertfall om kvalmen ikke snart blir betydelig bedre!
 
Er det som kommer til å bli utfordringen ja! Jeg kjemper med å ikke skulle fortelle de på jobb hvertfall om kvalmen ikke snart blir betydelig bedre!
Jeg er heldigvis i permisjon og ferie ut året så når jeg er tilbake på jobb igjen på nyåret er jeg 12 uker så da kan jeg evt fortelle det. Spesielt også siden jeg ikke kan gjøre alt på jobb som gravid. Men sliter med å ikke fortelle det til familie og venner. Er kun 2 venner som vet det og de bor ikke her på disse kanter.
 
Her er det kvalmebyger innimellom, men ennå levelig. Sist kom det værste i uke 8, og jeg er ennå bare i uke 6. Så håper det holder seg unna litt til... Selv om jeg føler det blir litt mer dag for dag...
 
Back
Topp