Så kvalm...

• Trådstarter Trådstarter FrkLiestølOlsen
  • Opprettet Opprettet
F

FrkLiestølOlsen

Guest
Er så kvalm at jeg ikke får sove, og det er så ille.. Sånn som jeg har regnet det ut, så er jeg rundt 6+1.
Noen som vet hva som kan hjelpe?? :)
Frister liksom ikke med mat heller :( det er så tungvint...

Huff stakkars, håpe det går over snart så du får dæ litt søvn! Nå salt kanskje hjelpe? :-)

Termin 18.2.14

Ingefær Har jeg hørt er rene vidundermiddelet mot kvalme . Jeg er 5+1 og går bare og venter på at kvalmen skal ta meg,,.. Har hatt ekstrem svangerskapskvalme i begge sv.skapene mine...
Ingefærkapsler får du kjøpt på apotek eller helsekost. Evt kan du dele opp en ingefærrot, koke det og drikke vannet som te.... ( smaker ikke godt, men skal ha umiddelbar effekt ) :)

Nå er ikke jeg veldig plaget, men det som hjelper meg er å spise eller drikke noe med smak. Selv om det ikke frister så forsvinner kvalmen så fort jeg får i meg noe.

Tusen takk for gode råd! :-)
Skal prøve ut disse tingene, så håper jeg det hjelper. Har prøvd med chips, det funker litt så kommer kvalmen tilbake, jeg er verst på kvelden føler jeg. Men det er visst bare positivt å være kvalm har jeg lest, men heldig de som slipper kvalmen enda :p men igjen, tusen takk for gode råd! :-)

Du er ikke alene:-/ er kvalm døgnet rundt:-P

Termin 23februar

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Sånne seaband reisesyke armbånd har jeg brukt :D fynka hos meg på det værste forrige gang :)

lillemann skal bli storebror <3

Er så kvalm at jeg ikke får sove, og det er så ille.. Sånn som jeg har regnet det ut, så er jeg rundt 6+1.

Sniker litt her :).
For meg hjalp det å spise ofte (selv om jeg avskydde mat som pesten). Nok hvile og søvn var også viktig.
Det som hjalp aller mest var kvalmestillende tabletter som jeg fikk på resept fra legen ;).

Søvn! Jo mer uthvilt, jo mindre kvalm. Det har aldri slått feil hos meg ihvertfall. Søvn, og mineralvann. Mineralvann kverker mesteparten av kvalmen hos meg :) Er så glad for å ha funnet noe som funker!

Sier bare god bedring, det er verdt det :)
Hos meg er det dager da ingen ting funker. Men å drikke nok hjelper meg som oftest

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Tusen takk for tips :-) tror jeg må snakke med legen å få noe mot kvalmen, får jo nesten ikke i meg mat heller..
Ja, det er nok verdt det! Men er utrolig vondt å være kvalm.

Får bare prøve å holde ut noen uker til, så håper jeg det gir seg snart :-)
Håper alle får ett fint svangerskap og masse lykke til :-)

Back
Topp