Så kjekt å lese alt her innen men...

epplekikk

Betatt av forumet
Eg har legetime i morga usikker på kor langt eg er på vei men termin mellom 29/2 og 4/3 ca.
Føler meg litt dum når eg skriver dette men ser alle er så glade.
Her er det graviditet på p-pillen.
Kjæresten veit det ikkje enda da han bor 50 mil unna
Skal flytte sammen i august etter planen
Men spør litt etter råd ka dere ville gjort. Eg har ei på snart 4 sjøl. Blir sjøl 31 (i morga faktisk )
Å han er 38 å har to på 13 og 11 sjøl.
Han er usikker på om han ønsker seg fleir mens eg vil ha fleir. Men spørsmålet å der eg vil ha råd da
Ville dere sakt det på tlf eller ventet 14 dager til vi skal på ferie å tatt det face to face??
(Mistet i 7 veke 15 april så er jo "usikker" om denne vil sitte )
Kjenner eg er litt fortvila og rådvill nå

Jeg hadde faktisk ringt. Hadde blitt skuffa hvis du hadde visst det så lenge uten å si noe :-/

Vær ærlig med han,kanskje ha blir positivt overasket ?

Eg ville vente og snk face 2 face:p Dette er ik noko du seie på telefon synest eg, veldig upersonlig, då kan du likevel skrive til han på facebook ! Haha :') Kanskje du kan kjøpe ein liten pakke me eit liten ting oppi som seie at du skal bli pappa?! :) Berre for å letta opp litt i situasjonen og gjere litt meir koselig i staden å ta den på mob?! Då kan dåkke snk meir om og for sett reaksjonen hans:) Er de dåkkas første barn i lag?

Jeg hadde tatt en telefon jeg. Dette er noe dere skal gjennom sammen uansett :-) Dere var to om å lage spira ;-)

Jeg hadde ringt. Hadde ikke vurdert noe annet.
Å si det på telefon er helt greit når man ikke har andre alternativer. Det blir mer feil å skjule dette for ham i 2 uker. Han fortjener å vite om det han også ;-)

Eni me dokke men også lyst å ta det face to face.
Var på legen no å der va hurtigprøva negativ, enda eg har fått 4positive heime
No må eg vente noken daga å sjå ka hcg prøva seier. Kan den virkeli ver negativ når den he vor fleir ganga positiv heime

No må eg vente noken daga å sjå ka hcg prøva seier. Kan den virkeli ver negativ når den he vor fleir ganga positiv heime
Hei. Jeg ville også ha tatt det ansikt til ansikt fordi dette er mer personlig i mine øyne og man kan ha behov for å tolke kroppsspråk så vel som hva som blir sagt når man skal snakke om noe som er viktig. Da kan man tilpasse samtalen bedre, etter min mening. Vi har alle ulike meninger om hva som er det beste som man kan se her over. Jeg foreslår at du følger magefølelsen din. Du kjenner deg og din kjære best og har sikkert en god følelse av hva som er mest riktig for dere :)

Jeg hadde en kjemisk graviditet, altså et befruktet egg som festet seg godt nok til at det ble produsert hcg før det slapp igjen. En "streifer". Dette slo ut på strimmeltestene jeg brukte svaakt, men ble typisk ikke sterkere. Jeg vet jo ikke hvilke tester du har brukt da men...de burde bli sterkere sånn ca annen hver dag.

Har du fått positiv hjemme i dag, eller er det noen dager siden?
Hvis du har fått flere positive hjemme, og de enda er positive hjemme, så er det nok bare noe med testen dem brukte på legekontoret.
Men litt rart dem ikke tok blodprøve? Er jo ikke så mye poeng i urinprøve når du allerede har tatt urinprøve hjemme.

Hei. Jeg ville også ha tatt det ansikt til ansikt fordi dette er mer personlig i mine øyne og man kan ha behov for å tolke kroppsspråk så vel som hva som blir sagt når man skal snakke om noe som er viktig. Da kan man tilpasse samtalen bedre, etter min mening. Vi har alle ulike meninger om hva som er det beste som man kan se her over. Jeg foreslår at du følger magefølelsen din. Du kjenner deg og din kjære best og har sikkert en god følelse av hva som er mest riktig for dere :)

Jeg hadde en kjemisk graviditet, altså et befruktet egg som festet seg godt nok til at det ble produsert hcg før det slapp igjen. En "streifer". Dette slo ut på strimmeltestene jeg brukte svaakt, men ble typisk ikke sterkere. Jeg vet jo ikke hvilke tester du har brukt da men...de burde bli sterkere sånn ca annen hver dag.

Takk :) er nettopp det eg også tenker at eg har litt behov for å sjå reaksjonen osv.
Er greit å ta det på tlf, men sida eg ikkje veit heilt kor han står om flere barn ( veit han ønsker seg en gut :P men har vor i lag et år 26juli så se karnsje litt tideli =/ )
Syns det er så vanskeli =( Gravid på p-pillen også så det gjør det enda vanskligere.

Fekk sms med legen no at testen var positiv hadde berre tatt litt tid før den blei det ;)
Å dei tok blodprøve så får svar i morga men ska inn å ta ny på torsdag for å sjå at den stig sida eg har en SA bak meg for ikkje så lenge sida...

Er en vanskeli situasjon men håper min kjære også kan bli glad, for eg vil hvertfall ikkje ta abort da eg er imot det å meiner at en veit at det er en risk når en har sex så skjedd er skjedd.
Så får vi sjå ka som skjer, kan bli en bra ferie men også veldi kjip viss han ikkje vil beholde =/

Har du fått positiv hjemme i dag, eller er det noen dager siden?
Hvis du har fått flere positive hjemme, og de enda er positive hjemme, så er det nok bare noe med testen dem brukte på legekontoret.
Men litt rart dem ikke tok blodprøve? Er jo ikke så mye poeng i urinprøve når du allerede har tatt urinprøve hjemme.

Dei tok blodprøve ;) men får ikkje svar på noken daga.
men fekk sms med legen no at testen hadde blitt positiv etter eg for det tok bare litt lengre tid ;)

Når får du sett han da? Skjønner du vil se reaksjonen hans. Du får ha i bakhodet at du ikke har gjort noe galt her :-) Det hender spira sitter selv med prevensjon :-)

Takk :) er nettopp det eg også tenker at eg har litt behov for å sjå reaksjonen osv.
Er greit å ta det på tlf, men sida eg ikkje veit heilt kor han står om flere barn ( veit han ønsker seg en gut :p men har vor i lag et år 26juli så se karnsje litt tideli =/ )
Syns det er så vanskeli =( Gravid på p-pillen også så det gjør det enda vanskligere.

Fekk sms med legen no at testen var positiv hadde berre tatt litt tid før den blei det ;)
Å dei tok blodprøve så får svar i morga men ska inn å ta ny på torsdag for å sjå at den stig sida eg har en SA bak meg for ikkje så lenge sida...

Er en vanskeli situasjon men håper min kjære også kan bli glad, for eg vil hvertfall ikkje ta abort da eg er imot det å meiner at en veit at det er en risk når en har sex så skjedd er skjedd.
Så får vi sjå ka som skjer, kan bli en bra ferie men også veldi kjip viss han ikkje vil beholde =/

Ikke helt enkel situasjon og sikkert mange ulike følelser hos deg nå.

Jeg vil så gjerne likevel gratulere deg med graviditeten. Er det ikke rart dette med barn? De dukker opp inni oss når det passer dem. Vi som planla og ønsket oss barn har strevet leeenge og hos deg kommer spiren "hoppla" og overrasker helt på p-pillen. Slettes ikke som noen av oss planla...
Jeg håper din kjæreste ser det, at ikke alt i livet skjer akkurat når vi ønsker det. Man kan likevel omfavne situasjonen og gjøre det beste av det. Plutselig går tiden og man ser at man ikke ville være barnet foruten, da er det rart at man en gang lurte på om man skulle beholde det ( som en venninne av meg sa en gang).

Krysser fingrene for at dere går denne vegen sammen, på kjærlighetens veg med barn i magen :Heartbigred

Min mann var på et annet kontinent da yngste ble oppdaget. Han var tre uker unna å komme hjem og det ble veldig naturlig å fortelle det da han ringte.

Er greit å ta det på tlf, men sida eg ikkje veit heilt kor han står om flere barn ( veit han ønsker seg en gut :P men har vor i lag et år 26juli så se karnsje litt tideli =/ )

Hvordan går det med deg?

Hvis du ikke har ringt enda så kan skype være et alternativ, da får du jo sett reaksjonen. Håper alt går bra med deg!

Back
Topp