Så kasta minsten opp...

Magda Green

Elsker forumet
...siste mann på "stammen". Han har jo ikke vært helt i form siden søndag, så trodde han hadde fått "light" versjonen, med dårlig matlyst og løs bleie 1-2 ganger i døgnet, og idag spiste han masse, så jeg trodde at det var over...

..kan det ha vært overspising bare? Eller er det i full gang?

Så ekkelt når en liten kropp kaster opp altså..Jeg var tilfeldigvis i rommet - skulle bare sjekke uten at det var noen grunn til det. Flyttet litt på han, og vips der kom det...GLAD jeg var der!!

Ville dere hatt våkenatt første natta?

Jeg la meg med en gang med han, og han sover søtt.

Har dere noen praktiske tips dere som har hatt små syke babyer?

[8|]

Huff... igjen - jeg har vært så heldig såjeg aner ikke hva man gjør med en så pitteliten èn når de er spysyke[&:] Vet ikke om jeg hadde klart å sove da..

Uff...igjen er ordet. Holdt på å lage en tråd som var litt positiv "Vi er friske allemann"-type.. men plutselig kom det.

Jaja, vaskemaskina står og går utover natten, men får prøve å sove litt. Evt ta han opp i senga med meg etterhvert så jeg er sikker på at jeg våkner.

Stakkar! God bedring til lillemann! [&o]

Hvordan gikk natten da?

Jeg fikk ikke svart på ordentlig siden mn datter våknet midt i typingen[8D] så uhøflig som jeg er så rakk jeg ikke skrive god bedring engang [&:] god bedring til minsten[:)]

Natten gikk egentlig greit den. Han lå og ynket seg innimellom, og hostet/brakk seg i søvne, men ikke mere oppkast. Tok han opp i sengen til meg på håndklær og greier, slik at vi kunne ligge og amme - og sove videre uten for mye "opp og ned" for kroppen. Ammet to ganger, og det gikk greit, og idag var han i strålende humør[:D][:D][:D]

Nå ligger han og sover med pappan sin nede på rommet. Greit å være der, siden han nettopp har fått noen skjeer 4-mnd risgrøt. Er jo sulten vettu.

Så nå krysser vi fingre for at det var en "siste utblåsning".

Søstra mi si lille jente hadde det i jula, og ho kasta opp en gang om dagen de siste 4 dagene av sykdommen, så virker som det kanskje henger litt i på de små før det går helt over??

Takk for omtanken jenter[:)]

Satser på bare sol og positivitet herfra i tiden etter dette [:)][:)]

ikke noe morro når så små kaster opp. Men jeg har gjor det samme som deg. Hatt han i senga med meg, med masse hånklær.
Ellers så er det ikke så mye å gjøre.

Jeg også har forresten opplevd at spysyke henger lenger i på små barn. Felix kasta opp 1 gang og dagen i 4 dager da han var 8 mnder..

Back
Topp