Så jævlig ubesluttsom!

Luna30

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg en er type person som er VELDIG ubesluttsom, veldig slitsomt! Jeg kan være veldig gira på en ting et øyeblikk å så tverrsnu i det andre øyeblikket.
Tok lang tid før jeg fikk ut fingern og begynte på utdanningen jeg driver med nå, er ferdig i juni/juli.

Hadde egentlig bestemt meg for at nå var tiden for en ny baby i huset da vesla er 4 år. Var inne på tanken i fjor, men da ville jeg ta utdanning først. Så vi utsatte det. Samboeren og jeg holdt på å gå fra hverandre i fjor sommer for jeg var så lei og usikker på oss. Men vi gjorde ikke det, og vi har hatt det fint etter dette.
Men nå ble jeg så veldig usikker på om jeg vil ha baby nå eller vente, eller i det hele tatt ha en baby til!
Til sommeren er jeg ferdig utdannet og jeg kan "slappe litt av" istedet for å stresse med hva jeg skal gjøre med livet mitt og sånt....
Jeg har lyst til å være egoist å være litt "ung" før jeg blir 30 :smiley-ashamed005 Samtidig som at jeg vil bli ferdig med unger før 30++ :laughing021:wacky:

Uff, føler meg som en idiot!
Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, bare lufter tankene litt.
 
Du trenger ikke bestemme deg idag på alle store avgjørelser i livet;)
 
Hadde villet ventet med ny baby til du er ferdig til sommeren, og fått jobb.. er jo bare noen mnd til
 
Du beskriver meg. Har vært akkurat i din situasjon. Det eneste som skiller er at jeg var sikker på at jeg ville ha barn så fort muligheten bød seg. Har også en jente som da var 4 år. Så jeg ble gravid rett før siste semester (skrev bachelor) gravid og jobbet 100%. Akkurat den kombinasjonen er ikke å anbefale om man blir fort stresset og sliten, men jeg kom likevel veldig godt ut av det. Fikk full permisjonslønn, fikk vitnemål og fikk jenta mi :D aldersforskjellen er også veldig fin :) hvis dere vet dere skal ha en til så tenker jeg bare kjøre på nå :)

Men til slutt er det bare deres valg da :)
 
Akkurat å få flere barn er en stor prosess for mange uansett. Jeg gikk mange runder før nr 2 ble født, selv under prøvetiden så var der opp og ned. I 1 år nå har jeg vært opp og ned ang nr 3 men det ble bestemt for oss gitt. Ble uplanlagt gravid og er nå 16+3. Fortsatt er jeg opp og ned ang nr 3 selv om jeg er gravid. Enkelte ting kan være skikkelig skummelt. Men jeg er litt som deg også. Jeg er over 30 og aner enda ikke hva jeg vil bli. Ved siden av er jeg kronisk syk så jeg kan ikke bli hva jeg vil uansett osv. Jeg har lært meg at jeg bare må kaste meg inn i ting og være bestemt på å ikke angre. Det å kjøpe bil kan være vanskelig feks men der fant jeg en bil jeg likte og vi kjøpte den uten at jeg så noe videre på andre biler( for da hadde jeg ombestemt meg 1000 ganger før det hadde blitt noe bil, hvis det hadde blitt noe bil).
 
Akkurat barneønsket er kanskje det eneste i livet jeg ikke er ubesluttsom på, så jeg skjønner veldig godt hvordan du har det! Mitt store dilemma nå er om jeg skal bestille tur i ferien vår. Den er om litt over en måned, og jeg aner ikke hva jeg vil! Vil alt og alleveier. Vil langt, vil kort, by, strand, opplevelse..... Eller kanskje jeg er gravid og dårlig innen da?? Kanskje norgesferie? Kanskje vi bare skal være hjemme og fikse i hagen?
Du får bare veie opp fordeler og ulemper. Hva holder deg tilbake? At du vil slappe litt av? Hvorfor vil du være ferdig med unger før 30? Hva vil mannen ikke minst? :)
 
Det som surrer rundt i hodet mitt nå:
-jeg og en venninne fyller 30 i år og kanskje vi vil feire litt.. (ja, egoistisk) :bag:
-jeg har eksamen og fagprøve i sommer (tenk om jeg kvalm og i dårlig form fordi jeg er gravid) :nailbiting:
-har lyst til å nye sommeren og takke gud for at jeg er ferdig med skole og utdanning! :joyful:
-men vil helst bli ferdig med barn og ikke vente :chicken:
-samboeren sier at det er opp til meg å bestemme (det hjalp ikke) :rolleyes:
-vil ikke at for stor aldersforskjell på barna (MEN hva er ve forskjellen på 5 eller 6 år i mellom...) :pompus:
-eller vil jeg få et barn til fordi andre på min alder eller yngre har 2-3 barn? eller fordi jeg ikke vil at vesla skal være alenebarn? :inpain:
-hvor lenge kan jeg vente?? :facepalm:
-skulle hatt fast jobb før evt et barn til, men hva om det tar 5 år?? Har nok vakter som vikar og har en bra lønn, blir bedre når jeg er ferdig med utdanningen :smug:
-føler at livet må stå på vent om jeg blir gravid...:sorry:
-gruer med til tiden etter permisjon er over, -nok jobb, fast jobb? nok penger, bhgplass? ++o_O
-fortsatt mange på min alder som ikke har barn enda :wacky:
-strees, stress og atter stress :banghead:

Tyder jo på at jeg vil vente men føler samtidig at jeg vil ha en baby til, å helst i går..

Bra jeg ikke har en lederjobb eller noe! :laughing001

Ja jeg liker å lage lister og planlegge :bookworm: :p
 
Det som surrer rundt i hodet mitt nå:
-jeg og en venninne fyller 30 i år og kanskje vi vil feire litt.. (ja, egoistisk) :bag:
-jeg har eksamen og fagprøve i sommer (tenk om jeg kvalm og i dårlig form fordi jeg er gravid) :nailbiting:
-har lyst til å nye sommeren og takke gud for at jeg er ferdig med skole og utdanning! :joyful:
-men vil helst bli ferdig med barn og ikke vente :chicken:
-samboeren sier at det er opp til meg å bestemme (det hjalp ikke) :rolleyes:
-vil ikke at for stor aldersforskjell på barna (MEN hva er ve forskjellen på 5 eller 6 år i mellom...) :pompus:
-eller vil jeg få et barn til fordi andre på min alder eller yngre har 2-3 barn? eller fordi jeg ikke vil at vesla skal være alenebarn? :inpain:
-hvor lenge kan jeg vente?? :facepalm:
-skulle hatt fast jobb før evt et barn til, men hva om det tar 5 år?? Har nok vakter som vikar og har en bra lønn, blir bedre når jeg er ferdig med utdanningen :smug:
-føler at livet må stå på vent om jeg blir gravid...:sorry:
-gruer med til tiden etter permisjon er over, -nok jobb, fast jobb? nok penger, bhgplass? ++o_O
-fortsatt mange på min alder som ikke har barn enda :wacky:
-strees, stress og atter stress :banghead:

Tyder jo på at jeg vil vente men føler samtidig at jeg vil ha en baby til, å helst i går..

Bra jeg ikke har en lederjobb eller noe! :laughing001

Ja jeg liker å lage lister og planlegge :bookworm: :p
Faktum er at det å bli gravid KAN ta lang tid. Ja, du kan utsette det, men tenk om det ender opp med å ta mye mer tid enn du tror? Er ikke alle som er heldige hvor det klaffer på første forsøket..
Lykke til!
 
Jeg en er type person som er VELDIG ubesluttsom, veldig slitsomt! Jeg kan være veldig gira på en ting et øyeblikk å så tverrsnu i det andre øyeblikket.
Tok lang tid før jeg fikk ut fingern og begynte på utdanningen jeg driver med nå, er ferdig i juni/juli.

Hadde egentlig bestemt meg for at nå var tiden for en ny baby i huset da vesla er 4 år. Var inne på tanken i fjor, men da ville jeg ta utdanning først. Så vi utsatte det. Samboeren og jeg holdt på å gå fra hverandre i fjor sommer for jeg var så lei og usikker på oss. Men vi gjorde ikke det, og vi har hatt det fint etter dette.
Men nå ble jeg så veldig usikker på om jeg vil ha baby nå eller vente, eller i det hele tatt ha en baby til!
Til sommeren er jeg ferdig utdannet og jeg kan "slappe litt av" istedet for å stresse med hva jeg skal gjøre med livet mitt og sånt....
Jeg har lyst til å være egoist å være litt "ung" før jeg blir 30 :smiley-ashamed005 Samtidig som at jeg vil bli ferdig med unger før 30++ :laughing021:wacky:

Uff, føler meg som en idiot!
Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, bare lufter tankene litt.
When in doubt, dont buy.
 
Kva med å vente til etter sommeren og begynne prøvinga då? :) Er jo ikkje så lenge til, og i forhold til barnehageplass er jo det den beste tida av året å bli gravid syns no eg :p Trur nok aldri ein blir 100% sikker på og klar for å få ein unge til, det passer aldri og det er alltid noko ein "skal bare" først! Men har du lyst på ein unge til så er det jo bare å køyre på :) Kan ta tid å bli gravid òg :)
 
Back
Topp