Så innmari spent på ultralyd

Ugla95

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Jeg har fått 2 ultralyder fra før, og etter den jeg skal ha i dag får jeg neppe flere før den ordinære. Jeg har nesten ikke sovet i natt for jeg er så fryktelig spent på hva vi får se! Denne gangen skal mannen være med også, så jeg håper jo virkelig at lille der inne faktisk ligner på noe, og ikke 'bare' er en klomp lengre.. selv om det var den fineste klompen jeg noen gang har sett som jeg fikk se sist!

Hvis forrige gynekolog målte rett er jeg ca 9 uker på vei (det vi skal å stadfeste i dag, få en termin osv). Noen som har vært på ultralyd ca da? Kunne dere se mye? Er det fortsatt store variasjoner på dem så langt inn i svangerskapet?:)

Jeg var på ultralyd 9+2. Kunne såvidt se at det var kommet armer og føtter, men så ut som en liten bønne :) Jordmoren sa at det var først i uke 9 man kunne se at armer og føtter begynte å komme fram. Håper du får se litt mer enn sist da og lykke til :)

Jeg var på tul uke 9 forje svangerskap. De fikk ikke til å se så mye enda da men så at det begynte å ligne et foster med armer å bein. Fikk beskjed om å komme i slutten av uke 12 for å tq nødvendige mål å sjekke at alt var ok med foster. De så også kjønn i uke 12

Oj. så spennende :)
Oppdater oss gjerne hva du fikk se, skal selv på ultralyd på onsdag, og antar jeg er rundt samme som deg¨

Hadde jeg bare fått til å lagt inn bilde:rolleyes: vi fikk se at den hadde armer og bein, hjerte og kropp, og hode da. Den sprellte tilogmed mens vi så på, og ble målt til mellom 1,56 og 1,65cm -så rundt 8-9 uker. Hun sa selv at det var vanskelig å måle enda, så vi skulle ikke bli forundret om terminen endret seg på oul.
Godt for pappaen også å se at det faktisk er et vesen der inne :D

Så gøy :happy: skal selv på onsdag og er da 9+1,så denne tråden svarte på noe jeg tenker på om dagen :) Jeg har vært mye bekymret for SA og MA, sa de noe om risiko for det når alt ser bra ut i uke 9?:D (håper det er greit spørsmål) xsmile6

Så gøy :happy: skal selv på onsdag og er da 9+1,så denne tråden svarte på noe jeg tenker på om dagen :) Jeg har vært mye bekymret for SA og MA, sa de noe om risiko for det når alt ser bra ut i uke 9?:D (håper det er greit spørsmål) xsmile6
Jeg var hos jordmor forrige uke (8+6) og hun sa til meg at bikker man 9 uker er det også en milepæl. Man er jo aldri sikker, noe kan jo skje gjennom hele svangerskapet, men 9 uker var også en milepæl da veldig manager mister i uke 8:)

Hun sa at sålenge det ikke var grunn for bekymring (hjerte slår, den vokser, jeg har ikke blødninger) så var det ingenting som tilsa at det ikke skulle gå bra. Helt trygg blir man aldri, men et bankende hjerte er en god pekepinne på at det går riktig vei :D

Jeg har alltid fått høre at uke 8 er den største milepælen på mange vis... men de lærde strides tror jeg

Back
Topp