Så godtesjuk....

BflyW

Elsker forumet
.. jeg er så godtesjuk!
Alt pratet om at 'man automatisk begynner å spise sunnere når man er gravid' er bare tull for min del! Jeg har ikke lyst på mat - ingen ting smaker - annet enn sjokolade og fettholdigmat som pizza og hamburger! *sukk*
(Jeg har stort sett byttet ut brus med juice, sånn at jeg får sunnere sukker og vitaminer, selvom kalori-innholdet er det samme, men det blir sjokolade 2 ganger pr uke sånn ca...)

Det har ikke vist seg på vekta enda da, foreløpig "vektøkning" er minus 3 kg.

Åhh!! Ikke snakk!! Spier du sjokolade to ganger i uka er jo det Bra iforhold til meg! Her går det ned ca en hver dag!:/ Veier opp med appelsiner da. Spiser ikke fettholdig mat da...men sjokoladen og alt annet av godteri klarer jeg ikke å slutte med:/ Men er det så nøye da!? Så lenge man ikke går opp i vekt pga det, spiser sunt og trener ellers, da må man vel få unne seg litt godt:) Kan jo ikke bli helt hysterisk heller da!

Er liksom litt redd for svangerskapsdiabetes... Ligger litt i faresonen, da jeg på sukkerbelastningstest i januar 05 viste at jeg lå helt opp mot grensen til insulinressistens... men jeg har jo gått ned 15 kg siden den gang så det må jo hjelpe litt...

Tror i grunnen ikke maten i seg selv er så ille, men burde ha balansert det med mer grønnsaker. Og jeg orker ikke store porsjoner lenger - 1/2 porsjons grandiosa, 1 hamburger eller 1 pølse er liksom grensen... Orker ikke engang en hel kyllingfilet lenger...

ah... det blir sikkert barn av dette og! [:D]

Oj ja da skjønner jeg at du tenker på det. Hvorfor orker du bare halve porsjoner?. Spiser som en hest om dagen jeg! Men er mye i aktivitet også, så jeg tror det går greit, har vært på en lang herlig langrennstur i dag i sola!:) Men grønnsaker er ikke så dumt nei..tror egentlig at vi alle sliter med det, er ikke alltid så fristende:/ Må bare tvinge det i seg! Også kanskje gjøre maten litt spennende, ikke bare kokt brokkoli liksom. Lagde en kjempedeilig salat i dag, med advokado,isbergsalat,paprika,skinke,feta,oliven,rødløk og hvitløksbaguetter til. Bare et tips:) det var kjempegodt:)

Har hatt dårlig appetitt fra den dagen jeg ble gravid. Blir bare stapp mett med en gang - og maten smaker stort sett rart!

Gulrøtter (kokte) smaker faktisk utrolig godt, så det kan jeg øke mengden av!

Nemelig MitaSa, det er sånn det er! [:D]

De sier at man kan/skal helst spise for to når det gjelder frukt og grønnsaker. Men ikke generelt ellers nei. Heldigvis slutt på den teorien!:) Det var jo også en teori før om at man skulle holde seg mest mulig i ro også! I tillegg spise for to. Da sier det seg jo selv hvordan det kommer til å gå:) Nei, vi må holde oss spreke jenter:)

Back
Topp