Så gøy med tøybleier!

Bkno4261360

Første møte med forumet
Hei!

Vi har brukt tøybleier på første fra ca 10 mnd og fram til bleieslutt rett før to år. Nå er vi inne i en bleiefri periode før vi får ny baby i mars. Har ikke kutta ut engangs på natt da, men den er ofte tørr om morgenen. Med neste har jeg lyst til å prøve tøybleier helt fra starten av. Høres kanskje rart ut, men jeg gleder meg sånn!

Er det flere som har gode erfaringer med tøybleier eller har tenkt å prøve det?

Hilsen ganske fersk på forumet:)

Hei!

Vi har brukt tøybleier på første fra ca 10 mnd og fram til bleieslutt rett før to år. Nå er vi inne i en bleiefri periode før vi får ny baby i mars. Har ikke kutta ut engangs på natt da, men den er ofte tørr om morgenen. Med neste har jeg lyst til å prøve tøybleier helt fra starten av. Høres kanskje rart ut, men jeg gleder meg sånn!

Brukte tøybleier på nr2 og 3, bare litt på nr4, men har planer om å prøve på nytt igjen med nr5.
Er jo utrolig moro med ulike prints og slikt :p
Men hadde ikke overskudd til å vaske bleiene etter nr4, pluss at hun tisset så mye at jeg fikk vanskelig for å ha nok innlegg i, så ble engangs der. Nå håper vi på å få til å slutte med dagtidsbleier før baby kommer i mars :)

Hei!

Jeg brukte det hele veien med nr. 1 og 2, både dag og natt, til de slutta helt med bleie da de var 2.5 år begge to. Venter nå nr. 3 og har planer om å bruke det igjen :) Blir nesten som en hobby, haha. De er fine, og de er jo bedre for stumpen. Men kommer ikke til å være sinnsykt streng med meg selv, for det er jo mer å gjøre jo flere barn man har - å lage en ordentlig middag til ungene prioriteres over tøybleiene for å si det sånn. Så en engangsbleie her og der blir det nok. Slipper også å bytte til større og dyrere søppelbøtte Enklere på sommeren når alt tørker raskere utendørs (og man generelt har mer overskudd)

Så gøy å høre at det er flere som har brukt og tenker å bruke tøybleier! Ser den med at antall barn og overerskudd er viktig som dere skriver. Jeg opplevde at noe av grunnen til at tøybleier funka så bra var nettopp lav terskel for å bruke engangs i stedet, for eksempel ved barnepass, reiser med overnatting eller sykdom.

Back
Topp