Så fryktelig sliten.

ranveigl

Forelsket i forumet
Jeg trodde ikke man skulle bli så sliten av å være gravid. Jeg kan sove og sove og sove, og alt er et ork for tiden. Var på fjelltur igår, men må bare innrømme at det var grusomt. Kaldsvetter og er utrolig slapp ved den minste aktivitet. Husarbeid er et ork. Er dette vanlig? Kan i tillegg nevne at jeg før graviditeten hadde lavt blodtrykk, og nå har fått enda lavere, ligger på 80/60- 90/60.
Når vil eventuelt formen bli bedre?

Her er også formen helt i bånn. Var sånn forrige gang også, da ble jeg sykemeldt med høyt blodtrykk. Etter 4 mnd ble jeg bedre, håper det går fortere over denne gang. Skal begynne på jobb igjen om en uke, fatter ikke hvordan jeg skal klare det...

det sies vel at i andre trimester skal du føle at energien er tilbake igjen... Men skjønner godt hva du snakker om... er kjempe sliten[&:]

Samme  her ... alt er ett ork[&:]

Huff da [&o]
Jeg har egentlig dobbelt så mye energi nå som jeg hadde før jeg ble gravid [8D] Så kan sende over litt til deg jeg [:D] Stoor klem!

å, så utrolig godt å lese at det er flere som har det som meg her! Jeg var ikke sånn her da jeg var gravid med førstemann, så jeg ble helt satt ut da denne formen kom kastet over meg!
jeg klarer omtrent ingenting. var på zoologisk museum med datteren igår, og var så sliten da jeg kom hjem at jeg omtrent ikke klarte å snakke. lå rett ut på sofaen hele ettermiddagen og kvelden og klarte nesten ikke stå oppreist. hatt det sånn her siden uke 6, så håper formen blir bedre når 2.trimester nærmer seg... jeg spiser masse selv om jeg er kvalm, er nødt til det for å holde kvalmen litt i sjakk - blir bare værre nå hvis jeg ikke spiser (var ikke sånn sist, da kastet jeg bare opp alt jeg fikk i meg...), så det har ingen betydning på energinivået heller. sprøtt hva dette gjør med kroppene våre, men vi får huske at det verdt alt slit og ork! Vidunderet gjør at alt glemmes rimelig kjapt!!! :o)

Hva var blodtrykket ditt på før du ble gravid da? Hvis du normalt har lavt blodtrykk, så trenger ikke 80-90/60 være så veldig lavt. Selv ligger jeg på 100/50 til vanlig. Hvis man for eks trener mye og er i god fysisk form, så er hjertet sterkere og trenger å jobbe mindre for å få blodet rundt i kroppen... Derav lavere blodtrykk. MEN det er jo ganske mange som faller litt i blodtrykk under svangerskapet, noen blir også sykmeldt pga det. Symptomer på lavt blodtrykk/blodtrykksfall er svimmelhet og prikker i synet for eks. Først og fremst svimmelhet...

Lykke til, håper du ikke får for lavt blodtrykk så du blir skikkelig uvel av det! ;o)

Back
Topp