Så frustrert og lei.... :(

tessaeng

Blir kjent med forumet
Jeg jobber som treningsinstruktør og PT. Men pga tidligere turnskader, svangerskaps kvalme og høyt blodtrykk er jeg nå kun i 20% arbeid. Dette trodde jeg fungerte fint, og sjefen virka fornøyd når jeg kom tilbake etter en full sykmelding tidligere i svangeskapet..
I dag jobbet vi sammen på morgenen og alt var fint, så skulle jeg til legen og hadde da avtalt og gå tidlig pga dette. Når jeg kommer til legen er det første han lurer på åssen jeg trives i 100% sykemelding.....
Jeg og sambo titta bare dumt på han, dette stemte jo ikke med det vi avtalte siste timen. Da fikk jeg forklart at sjefen min hadde ringt ned til legen min forrige uke og klaga på at hvis jeg ikke jobbe 100% aktivt så ville ho ikke ha meg der. Så han sykmeldte med der og da 100% for det er ikke aktuellt å jobbe fullt. Også gav legen sjefen min beskjed om å snakke med meg om dette. Noe hun ikke gjorde. Så jeg har da jobbet der i en uke hvor jeg ikke skulle vært der uten at ho har sagt noe.
Var så frustrert og lei meg etter lege timen at jeg kjørte rett opp på jobben og konfronterte sjefen. Sto og grina og holdt på. Ho hadde ingen god unnskyldinger på hvorfor ho hadde gjort dette bak ryggen min og ikke sagt ifra etterpå heller.
Dro derifra og følte meg skikkelig dårlig, så verdiløs på en måte. Dette er da ingen måte å behandle sine ansatte på..? Og dette er ikke første gang det er tull på jobben. Er så lei. :(

Dette ble litt langt og en del klaging, men måtte bare lufte tankene mine.
Ps. Alt var bra med lille frøkna og meg da. :)
Og det er jo forsåvidt det viktigste. <3

Så utrolig dårlig sjef! Har hun egentlig lov til å ringe legen din? Har full forståelse for reaksjonen din! Men hvis hun ikke kan tilrettelegge så bør du få svangerskapspenger så du ikke bruker opp sykepengene dine... Selv jobber jeg 50 % og det funker ikke lenger så skal til jordmor for å utvide dem (forhåpentligvis). Er ikke godt å føle at man er en belastning for jobben når man har plager fra før av! Kjipt å føle at man ikke klarer å jobbe som før, men ta vare på deg selv og babyen og prøv å nyt dagene hjemme :-) lettere å si til andre enn seg selv kjenner jeg :-p

Takk.. :) Skal prøve å nyte dagene hjemme nå. Kose meg å bare kjenne lille frøkna vokse og gro. :) Har også avtalt møte med nav hvor sjefen også er innkalt. De snakka om at ho ikke har lov til dette, så du har nok rett.. Så får se hva som skjer fremover.
Håper det går bra for deg også. :) Er kjipt når man ikke klarer det man føler man burde klare. Men det er jo vært det når små trolla kommer da. ;)

Dette høres helt urimelig ut. Sjefen din kan ikke instruere legen din, derimot må sjefen din følge regelverket. Det burde legen din opplyst arbeidsgiver om når hun ringte. Merkelig at de kan ta en avgjørelse uten å snakke med deg! Med mindre sjefen har veldig gode grunner for at tilrettelegging ikke er mulig, skal arbeidsgiver tilrettelegge for at du kan fortsette å jobbe delvis. Godt å høre at NAV har innkalt til et oppvasksmøte. Stå på! :-)

Off... ke slags sjef så holde på sånn...!! Forstår godt du e leie og frustrerte! off...
Håpe resten av svangerskapet blir bedre.. Godt alt e bra med deg og frøkna;)

Her er det sjefen som har tabba seg ut.. skjønner at du er lei og frustrert. Håper dere får ordnet opp. Kjedelig for deg å gå hjemme hvis du har lyst til å jobbe også. 

Legen har tabbe seg ut også. Dette har han ikke lov til.

tessaeng skrev:
Takk.. :) Skal prøve å nyte dagene hjemme nå. Kose meg å bare kjenne lille frøkna vokse og gro. :) Har også avtalt møte med nav hvor sjefen også er innkalt. De snakka om at ho ikke har lov til dette, så du har nok rett.. Så får se hva som skjer fremover.
Håper det går bra for deg også. :) Er kjipt når man ikke klarer det man føler man burde klare. Men det er jo vært det når små trolla kommer da. ;)

Det gikk fint med meg :-) så nå skal jeg legge bort alt stress på jobb og følelsen av å ikke strekke til og kose meg med magen :-) sjefen min har vært veldig forståelsesfull, men hadde min vært som din tror jeg ikke at jeg hadde hatt lyst til å være på jobb med henne..

Dette var en svært spesiell oppførsel av både sjefen og legen din. Ingen av dem har noe med å bestemme sykemeldingsgraden din over hodet på deg. Legen skal høre på deg og jobbe ut fra det. Arbeidsgiver kan så klart ønske seg noe i forhold til det, men da må jo det tas opp tjenestevei, altså via deg. Snakker om! Der har du gått en uke og vært uvitende om situasjonen. Forferdelig personal - og parisentbehandling.
Håper du får ristet det av deg, klarer å slappe av og nyte dagene hjemme!

Takk for hyggelige og hjelpsomme svar jenter. :)
Blir virkelig spennende å se hvordan det her utspiller seg, oppdaterer når den tiden kommer jeg.. Blir nok iallefall å se etter ny jobb etterhvert, litt vanskelig nå bare. :P hehe
Men nå i mens skal jeg prøve å bare og nyte svangerskapet og kose meg med magen og samboeren. :)

Back
Topp