Så forbanna!!

Hede

Glad i forumet
Jeg er så sint at jeg rister! Skulle på tidlig ul i dag pga sterke smerter! Har vært så spent, nervøs, redd, glad og alt på en gang. Spent som jeg var la jeg meg ned på benken, samboer tok seg fri fra jobb noen timer for å være med å se lille nurk i magen for første gang. Meeeeen jeg fikk raskt beskjed om at legen ikke forstod helt hvorfor jeg var hos han! At dette kanskje var en misforståelse, for han hadde ikke peiling på graviditet! Jeg fikk sjokk, og ble så irritert at jeg slet med å holde tårene tilbake. Han sjekka mine organer, og bare kikka på livmora. Han sa "det jeg kan si er at det er ting her som tilsvarer en graviditet, men det er det jeg veit!" Så jeg er ikke så mye klokere kan du si! Ringte fly forbanna til legesenteret mitt og forklarte situasjonen, ble satt opp til time hos legen min i morgen for å forklare situasjonen selv!
Fyyyyy så forbanna jeg er!!
 
What? Hva slags lege var du til? Hvem henviste deg dit? Hva sto det på arket med timen!?

På mitt ark om min ul i morgen står det at det er fra svangerskapspoliklinikken.. Hva sto det til deg?
 
What? Hva slags lege var du til? Hvem henviste deg dit? Hva sto det på arket med timen!?

På mitt ark om min ul i morgen står det at det er fra svangerskapspoliklinikken.. Hva sto det til deg?
Vet a søren hva slags lege han var.. Var min fastlege (som jeg skal ta et tak i morgen) som henviste meg... Jeg var hos senter for bildediagnostikk (første gang jeg er gravid, jeg visste jo ikke at de ikke tar ultralyd i forbindelse med svangerskap der!)
"Timeavtale til ultralydundersøkelse" stod det på henvisningen!
 
Nei så utrolig kjipt!!!! Åh nå har jeg vondt av deg. Håper at fastlegen får rettet opp i tabben sin raskt!!! Huff så kjedelig...
 
Uff, så leit.
Skjønner godt at du er både irritert og skuffet i dag.
 
Utrolig kjipt og skuffende! Håper virkelig legen retter opp og du raskt får ny avtale!
Jeg mener å huske at du og jeg hadde ganske like sterke smerter i starten (mener vi snakket om det i en annen tråd), type sterke menskramper med kaldsvette, vondt i rygg, lår,mage, sånn at man bare må ligge å vri seg og puste deg gjennom? Har smertene vedvart hos deg? Mine er betraktelig redusert, men lurer på om å be om ul når jeg er hjemme fra ferie fordi legen min mer eller mindre sa rett ut at sånne smerter nok ikke var forenlig med liv. Men vet ikke om det er god nok grunn? Greier liksom ikke slappe av etter hun sa det, og når søster har opplevd 2 ma på rad der symptomer eskalerer uten at det lenger var liv så blir jeg bekymret.

Håper bekymringen dine snart er historie og at du får bekreftet at alt står bra til med den lille!
 
Utrolig kjipt og skuffende! Håper virkelig legen retter opp og du raskt får ny avtale!
Jeg mener å huske at du og jeg hadde ganske like sterke smerter i starten (mener vi snakket om det i en annen tråd), type sterke menskramper med kaldsvette, vondt i rygg, lår,mage, sånn at man bare må ligge å vri seg og puste deg gjennom? Har smertene vedvart hos deg? Mine er betraktelig redusert, men lurer på om å be om ul når jeg er hjemme fra ferie fordi legen min mer eller mindre sa rett ut at sånne smerter nok ikke var forenlig med liv. Men vet ikke om det er god nok grunn? Greier liksom ikke slappe av etter hun sa det, og når søster har opplevd 2 ma på rad der symptomer eskalerer uten at det lenger var liv så blir jeg bekymret.

Håper bekymringen dine snart er historie og at du får bekreftet at alt står bra til med den lille!
Ja det tror jeg kan stemme! :) Så godt å høre du føler deg bedre! :)
Jeg sliter ganske mye enda, så skulle derfor til ul i dag for å se om alt var som normalt ut. Jeg synes du skal be om en ul ja, ihvertfall etter det utsagnet fra legen!!! Men har du hatt noe blødning i forbindelse med smertene eller?
Jaa, jeg skal til legen i morgen kl 13, må bare håpe dette var en stor feil fra hans side og at jeg slipper å krangle..
 
Du ro deg ned:

Ja, dette var fryktelig kjipt og leit. Men det er en jungel der ute når set gjelder henvisninger m.m. Du vinner ikke noe på å være sinna på legen for en feil som han sikkert retter opp i med glede.

Han har nok skrevet i henvisningen hvorfor du er henvist, da er jo kontoret du er henvist til også ansvarlig for å forstå at noe var feil!

Mvh helsepersonell
 
Ja det tror jeg kan stemme! :) Så godt å høre du føler deg bedre! :)
Jeg sliter ganske mye enda, så skulle derfor til ul i dag for å se om alt var som normalt ut. Jeg synes du skal be om en ul ja, ihvertfall etter det utsagnet fra legen!!! Men har du hatt noe blødning i forbindelse med smertene eller?
Jaa, jeg skal til legen i morgen kl 13, må bare håpe dette var en stor feil fra hans side og at jeg slipper å krangle..
Har ikke hatt noen blødninger heldigvis, håper jeg slipper det :)
Så kjedelig å høre at du fortsatt sliter, det er virkelig ikke noe gøy. Men vi krysser fingrene for at du fort får bekreftet at alt er i orden og det hele bare var en misforståelse fra legen sin side. Forstår skuffelsen din, og det er lett å bli sint når man er redd og ikke føler seg ivaretatt. Men jeg er helt sikker på at du får den oppfølgingen du trenger etter legetime i dag :) lykke til!
 
Du ro deg ned:

Ja, dette var fryktelig kjipt og leit. Men det er en jungel der ute når set gjelder henvisninger m.m. Du vinner ikke noe på å være sinna på legen for en feil som han sikkert retter opp i med glede.

Han har nok skrevet i henvisningen hvorfor du er henvist, da er jo kontoret du er henvist til også ansvarlig for å forstå at noe var feil!

Mvh helsepersonell
Jeg er mye roligere i dag :)
Men jeg har vært så bekymret og livredd for at noe skal være galt, så manna meg virkelig opp til den ultralyden. Jeg skal ikke skjelle ut legen min i dag, men jeg skal si hvordan det gikk innpå meg. Og ift det andre kontoret så har de virkelig driti på draget ja, jeg ringte t.o.m dit for å endre timen, da sa jeg at jeg var gravid i uke 8, og at det var derfor jeg skulle dit! Så her er det mye rart. Håper det ordner seg i dag :)

Ps: er veldig klar over hvordan ting er, dessverre. Er helsepersonell selv :)
 
Lykke til hos legen i dag. Håper du får rydda opp og får ny time.
 
Huff då trist for deg. Jeg tror kanskje jeg hadde fått litt sjokk selv, om legen hadde stått der som et analfabet!
Lykke til i dag, håper du får en bedre opplevelse :)
 
Tusen takk alle sammen ❤️ Det løser seg helt sikkert :)
 
Hva sa legen for noe? :)
Legen hadde ikke gjort en feil... Men jeg mener jeg har mottat dårlig informasjon. Jeg var hos han i forbindelse med sterke magesmerter i forbindelse med graviditeten. Når man sier til en gravid "jeg synes vi skal sende deg på en ultralyd for å se om alt er i orden" etter å ha prata om
Bl.a graviditet utenfor livmoren, så tror jeg de fleste tolker det som en ul for å se at alt er i orden i forbindelse med graviditeten?
Jeg sa at jeg tydelig har misforstått, og forklarte hvordan jeg hadde manna meg opp, og hvor lei meg og frustrert jeg var når jeg skjønte at dette ikke hadde noe med min graviditet å gjøre da jeg lå på benken i går.
Jeg sa at hvis han ikke hadde noen intensjon om å sende meg på tidlig ul for å se på fosteret, livmor, altså det som har med graviditeten å gjøre, så kom jeg til å bestille dette privat da det er en stor bekymring. Enden på visa er at han har sendt henvisning til tidlig ul nå! Hehe :)

Oi, dette ble langt :p
 
Merkelig at han ikke sendte deg til ul ifbm graviditeten. Skjønner godt at du misforsto! Med mine smerter undersøkte legen min om det kunne være urinveisinfeksjon, men da det ikke var det så var det hovedsakelig graviditeten hun fokuserte på, ringte til og med gyn på sykehuset for å be om råd. Men godt du fikk ny henvisning da! Håper du får time raskt! :)
 
Godt å høre at det er forståelse for at jeg misforstod :) Håper det går raskt ja! Eller så har jeg uansett bestilt privat ul 12+1, da jeg vil være helt sikker på at alt er bra før vi deler nyheten
 
Back
Topp