Så et bankende hjerte 6+5

Venter på tredjeGull

Forelsket i forumet
Julibarna 2019
♡Julekulene 2021♡
Var på ultralyd forrige uke. Trodde da jeg var 7+2, men ble satt tilbake til 6+5. Men jeg så et bankende hjerte. Skal tilbake på ul på mandag. Jeg er så redd for at det ikke skal være noe bankende hjerte lengre... Jeg hadde en MA i august i fjor, da begynte jeg ikke å blø før 11+5, men fosteret var ikke eldre enn 6..hva er sjansen for at det går bra når en så ett bankende hjerte i 6+5?
Føler at symptomene på graviditet kommer og går...

Last edited:
Var på ultralyd forrige uke. Trodde da jeg var 7+2, men ble satt tilbake til 6+5. Men jeg så et bankende hjerte. Skal tilbake på ul på mandag. Jeg er så redd for at det ikke skal være noe bankende hjerte lengre... Jeg hadde en MA i august i fjor, da begynte jeg ikke å blø før 11+5, men fosteret var ikke eldre enn 6..hva er sjansen for at det går bra når en så ett bankende hjerte i 6+5?
Føler at symptomene på graviditet kommer og går...

Hvis du har sett et bankende hjerte tror jeg det er gode utsikter for at det går bra :Heartred Du ble jo ikke satt spesielt langt tilbake, bare noen dager, så det behøver ikke bety så mye.

Noen la ut denne oversikten over risiko for spontanabort i forumet tidligere:
  • 25 – 30 % risiko fra unnfangelse
  • 15 % sjanse fra ca. uke 3.
  • 8 % sjanse fra uke 6.
  • 5 % sjanse fra uke 8
  • 2 % sjanse fra uke 9
  • mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Synes den er fin å se på innimellom, det roer meg at sannsynligheten for at det skal gå bra er mye større enn sannsynligheten for at det ikke gjør det :happy:

Gratulerer så mye:Heartred har gått igjennom ma eg også. Der begynte eg ikke og blø men det ble oppdaget på ultralyd. Har selv nå vært på tul og fått se et bankende hjerte. Skal nå igjen om 18 dager og er fortsatt nervøs.

Noe veldig lignende skjedde med meg! Trodde jeg var 7+1 men legen målte det til 6+0. Men vi så et bankende hjerte :) Han mente det ikke var noe å bekymre seg for i det hele tatt. Jeg har ikke heelt klart å tro på ham, men prøver å overbevise meg selv om at alt er bra. Jeg mistet i uke 6 forrige gang. Skal inn igjen om en uke og er skikkelig spent på om det fortsatt går bra inni der!

Sjansen er veldig stor når du har sett hjertet slå. Prøv å slapp av og tenk positivt:)

Oversikten over er veldig fin synes jeg.

Leit å høre om tidligere hendelse, og håper virkelig det går veien for deg denne gangen❤️

Gratulerer så mye:Heartred har gått igjennom ma eg også. Der begynte eg ikke og blø men det ble oppdaget på ultralyd. Har selv nå vært på tul og fått se et bankende hjerte. Skal nå igjen om 18 dager og er fortsatt nervøs.
Huff ja er nervøs jeg også! Hvor langt var du på vei på første ul? La meg vite hvordan det går :-)

Noe veldig lignende skjedde med meg! Trodde jeg var 7+1 men legen målte det til 6+0. Men vi så et bankende hjerte :) Han mente det ikke var noe å bekymre seg for i det hele tatt. Jeg har ikke heelt klart å tro på ham, men prøver å overbevise meg selv om at alt er bra. Jeg mistet i uke 6 forrige gang. Skal inn igjen om en uke og er skikkelig spent på om det fortsatt går bra inni der!
Skjønner godt du er spent! Lykke til <3

Sjansen er veldig stor når du har sett hjertet slå. Prøv å slapp av og tenk positivt:)

Oversikten over er veldig fin synes jeg.

Leit å høre om tidligere hendelse, og håper virkelig det går veien for deg denne gangen❤️
Tusen takk :Heartred Prøver å senke skuldrene så godt jeg kan.. Går heldigvis fort til mandag så får se da :-)

Hvis du har sett et bankende hjerte tror jeg det er gode utsikter for at det går bra :Heartred Du ble jo ikke satt spesielt langt tilbake, bare noen dager, så det behøver ikke bety så mye.

Noen la ut denne oversikten over risiko for spontanabort i forumet tidligere:
  • 25 – 30 % risiko fra unnfangelse
  • 15 % sjanse fra ca. uke 3.
  • 8 % sjanse fra uke 6.
  • 5 % sjanse fra uke 8
  • 2 % sjanse fra uke 9
  • mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Synes den er fin å se på innimellom, det roer meg at sannsynligheten for at det skal gå bra er mye større enn sannsynligheten for at det ikke gjør det :happy:

Hvor er denne oversikten fra?☺️

Huff ja er nervøs jeg også! Hvor langt var du på vei på første ul? La meg vite hvordan det går :)

Ifølge mine beregninger var eg 7+4 men hun satte meg litt tilbake. Husker ikke hvor mye. Tenker at eg forholder meg bare til mine beregninger fram til oul :)
Sa til sambo at den neste tul må bare gå bra da eg reiser til Oslo på kurs dagen etterpå:happy:

Den oversikten er fra ammetåka sine nettsider. Husker jeg satt å lette etter noe sånt da jeg var gravid sist- og samme oversikt ligger på ammetåka sin hjemmeside:)

Gjelden oversikten både for MA og SA? eller bare SA?

Virker som det er begge deler kanskje? Når man leser lengre ned? De skriver hvertfall at det ofte tar litt tid fra fosteret dør til det støtes ut, og det blir vel en MA hvis man oppdager det før man begynner å blø?

så flott! Krysser fingrene for neste UL :)

Men jeg leser oversikten slik at den gjelder viss man har sett et bankende hjerte på ul (altså når jeg leser linken), forstår dere det også sånn?

Back
Topp