Så er jm-time bestilt.

*Stella*

Forumet er livet
Men jeg får den rundt uke 17, midten av september.

Stakk innom helsestasjonen og fylte ut timebestillingsskjemaet deres når jeg var der, opplyse at første kontroll er 21.7 hos lege, de får sette opp time til meg hos jm når de mener det passer, og da svarte jm meg på mail nå at uke 17 er helt normalt.

(seriøst? UL er jo uke 17-19, ordinære oversikter tilsier ikke at man har noen vanlig kontroll før noen uker etter det...)

Så selve timen får jeg etter sommeren. Greit det, da vet jeg i alle fall når jeg skal til legen at jeg skal til jm i sept, i forhold til evt ny legetime.

Men altså ikke noen kontroll mellom 8+6 og ca uke 17. Hadde håpet å få høre hjertelyden i mellomtiden. Jaja, det går nok bra.

Mitt forrige barn er født i januar måned.
Gikk å sjekket i babyboka nå, og der leste jeg at min første jm time var i midten av juli..

Men i mellomtiden kan du jo gå innom legen, og der kan du nok helt sikkert få høre hjertelyden frem til jm timen[:)]

Joda, det går nok bra[:)]

Jeg skal til legen 21.7, vi får se om hun vil jeg skal komme en gang til før jm/ul eller ei, muligens ikke, det er jo egentlig ikke meningen man skal ha mer enn en kontroll før UL. Jeg hadde ikke tenkt å gå så mye til legen, siden jeg har vikarlege ut desember, jeg liker ikke forholde meg til så mange, sist hadde jeg 2 jordmødre og 3 leger, altså på de ordinære kontrollene, grunnet vikarer og jordmora slutta. Det gjorde at jeg aldri fikk et "stabilt forhold" til noen, og siden jeg nå kjenner jordmoren fra sist, og altså har vikarlege til jeg er 7 mnd på vei, tenkte jeg å si at jeg gjerne tok de fleste timene hos jm.

Men det går greit, jeg klarer meg uten å høre hjertelyden, evt en legetime dersom legen mener det, men siden jm mener det ikke er nødvendig med kontroll mellom uke 9 og 17, så er det nok ikke det.

Mistenker at legen kommer til å regne meg som 9+6 i stedet for 8+6 når jeg kommer, derved risikerer jeg om jeg får UL det legen mener er uke 17, og jm den uken jeg har sagt til jm er uke 17, at UL kommer først. Men det er jo stor sjangs for at UL kommer etterpå. Det er på et vis en fordel å ha hørt hjertelyden før ul, sånn for å vite at det levde i alle fall på siste kontroll... sist kjente jeg nemlig ikke liv før ei ukes tid etter UL, men det var greit å ha hørt hjertelyden i uke 12. Særlig siden jeg hadde hatt blødning også etter den tidligUL-timen jeg fikk nettopp pga blødning rundt uke 7. Men, om jeg opplever blødning eller annen grunn til at jeg trenger en sjekk, går jeg selvsagt til legen i mellomtiden.

Back
Topp