Så ehhh... filleren!

Vestlandstaus

Glad i forumet
Etter en hektisk dag med legebesøk, julehandel og hjelpe til hos min mor så skulle vi reise hjem.

Pakker i bilen, fester det selvhoggede juletreet på taktet, får ungen i bilen og skal til å rygge, der ser jeg et lys i dashbordet. Tenker; FØKK!!. Finner brukermanualen (ja, jeg kan for lite om bil) og leser meg fram til at jeg IKKE må kjøre med den. At det er en eller annen reim som trolig har røket og at bateriet ikke lader lenger.

Går så ut av bilen for å be om å få låne bilen til min mor, laster om og får ungen ut. Rygger bilen til et bedre egnet sted. Servoen funker ikke eller noe. Etter å ha parkert ser jeg at der bilen stod er det masse svart på snøen, så ja, noe har røket, eller eksplodert ser det ut som.

JIPPI!!!

Men nå har vi kommet oss hjem, juletreet står i badekaret for avtining, ungen har sovet noen timer alt og jeg har fått bakt litt. Gleder meg til i morgen og prøver å ikke tenke på den dumme bilen. Har jo nettopp punget ut med 17.000 på den. [:'(]

Så hvordan går det hos dere? Er dere klare for morgendagen?

Hvis det er viftereima som er gått, så koster ikke det all verden å få byttet. Er det derimot registerreima, så må du ha ny motor.. Vi satser på det første, og så ønsker jeg deg god jul! [:)]

ORIGINAL: Beckymams

Hvis det er viftereima som er gått, så koster ikke det all verden å få byttet. Er det derimot registerreima, så må du ha ny motor.. Vi satser på det første, og så ønsker jeg deg god jul! [:)]

Ingen av de. Er ikke registerreim i bilen min. Registerkjede tror jeg det er. Men mener det stod noe om noe kjølegreier. Husker ikke..

Men hvordan ser den som lyste ut da?

Er det registerreim/registerkjede så trenger man nødvendigvis ikke bytte motor! Det er absolutt ikke sikkert motor'n har skjært seg for det [;)] Men rart at servoen ikke funker i tillegg da .. Kan jo feks være at hele servoen har gått til helvete, selvom da burde det kanskje vært rødt i stedet for svart men..

Jeg er ingen mekaniker [8D]
Håper det ikke er noe "stort" som må fikses [:)]

Det såg ut som et batteri. Brukermanualen sa at batteriet ikke lladet under kjøring, og at kjølereima??? Trolig vat røket.
ORIGINAL: Råsa Muffin

Er det registerreim/registerkjede så trenger man nødvendigvis ikke bytte motor! Det er absolutt ikke sikkert motor'n har skjært seg for det [;)] Men rart at servoen ikke funker i tillegg da .. Kan jo feks være at hele servoen har gått til helvete, selvom da burde det kanskje vært rødt i stedet for svart men..

ORIGINAL: Redstockings

Det såg ut som et batteri. Brukermanualen sa at batteriet ikke lladet under kjøring, og at kjølereima??? Trolig vat røket.
ORIGINAL: Råsa Muffin

Det kan jo i grunn høres mer riktig ut da [:)]

På alle våre biler, lyser batterilampa på oppstart.. dette er helt normalt, og en kontroll av funksjon... om den derimot begynner å lyse under kjøring, eller ikke slukker etter start, er det noe feil... men det kan være både viftereim og dynamo...

Back
Topp