Så dårlig..

Anili

Forelsket i forumet
Våknet i dag i elendig form, tok en dusj men måtte avbryte tidligere for jeg følte jeg ville svime av. Har vært masse kvalm og stort sett sovet. Hver gang jeg prøver å gjøre noe blir jeg kvalm og skjelven og må sette meg/legge meg ned. Hva i allverden er dette? Har jo vært ganske redusert i det siste men ikke sånn som det her. Lurte på å ringe legen/føden men regner egentlig med å få beskjed om at det ikke er farlig så lenge jeg ikke har hodepine/synsforstyrrelser etc.

Føler at alt er annerledes i dag, virker som babyen har flyttet på seg og er mindre aktiv. Presser enda lengre opp i ribbeina mine nå.

Uff føler meg bare nedfor og litt bekymret nå, tenk hvis det skal være sånn i flere uker til....eller enda verre at noe skulle være galt:confused:

Er forresten 38+5 i dag.

Våknet i dag i elendig form, tok en dusj men måtte avbryte tidligere for jeg følte jeg ville svime av. Har vært masse kvalm og stort sett sovet. Hver gang jeg prøver å gjøre noe blir jeg kvalm og skjelven og må sette meg/legge meg ned. Hva i allverden er dette? Har jo vært ganske redusert i det siste men ikke sånn som det her. Lurte på å ringe legen/føden men regner egentlig med å få beskjed om at det ikke er farlig så lenge jeg ikke har hodepine/synsforstyrrelser etc.

Føler at alt er annerledes i dag, virker som babyen har flyttet på seg og er mindre aktiv. Presser enda lengre opp i ribbeina mine nå.

Uff føler meg bare nedfor og litt bekymret nå, tenk hvis det skal være sånn i flere uker til....eller enda verre at noe skulle være galt:confused:

Er forresten 38+5 i dag.

Altså; hvis du er bekymret for at noe er galt, så ringer du føden. Ikke noe å lure på engang. Ring!

Huff, det høres ikke godt ut. Det høres ut som blodtrykksfall. Dusjet du i varmt vann? Da holder jeg også på å svinge av for tiden.

Du må selvfølgelig ringe når du føler deg sånn! Du skal ikke vente på hodepine eller synsforstyrrelser. Ring med en gang sier jeg bare!

Har også opplevd det et par ganger. Føles nesten som om livet står på spill. Tror rett og slett det bare er blodtrykksfall :) Det jordmor sa til meg når jeg forklarte hendelsen.

Ringte føden nå og fikk snakket med en hyggelig jordmor. Hun mente det mest sannsynlig var varmen (nesten 30 grader her nå) som gjorde at jeg føler meg sånn, var ikke eneste gravide hun hadde snakket med i dag om dette:p Jeg forklarte også at babyen presser voldsomt opp i ribbeina nå, og det mente hun også kunne gi slike problemer som jeg beskrev. Så alt i alt var hun ikke særlig bekymret, men fikk beskjed om å ta kontakt igjen hvis det ble verre.

Så da får jeg bare prøve å slappe av så godt det lar seg gjøre....må innrømme at selv om jeg gruer meg fælt til fødsel begynner jeg å bli ganske klar for å bli ferdig med dette svangerskapet:confused:

Ringte føden nå og fikk snakket med en hyggelig jordmor. Hun mente det mest sannsynlig var varmen (nesten 30 grader her nå) som gjorde at jeg føler meg sånn, var ikke eneste gravide hun hadde snakket med i dag om dette:p Jeg forklarte også at babyen presser voldsomt opp i ribbeina nå, og det mente hun også kunne gi slike problemer som jeg beskrev. Så alt i alt var hun ikke særlig bekymret, men fikk beskjed om å ta kontakt igjen hvis det ble verre.

Så da får jeg bare prøve å slappe av så godt det lar seg gjøre....må innrømme at selv om jeg gruer meg fælt til fødsel begynner jeg å bli ganske klar for å bli ferdig med dette svangerskapet:confused:

Bra du ringte! Det er slike ting de er der for vettu; hjelpe oss å vurdere hva som er vanlig og hva som bør sjekkes. Sånn at vi slipper å bekymre oss unødvendig :-)

Stakkars deg! Men så bra du ringte. Hadde jm vært veldig bekymret, så hadde de bedt deg komme på sjekk. Varme og blodtrykksfall er ikke en grei kombo, jeg må legge meg ned med bena høyt flere ganger om dagen. Ikke minst for å avlaste for ribbeina som blir sparket ihjel☺️

Er mye bedre nå i kveld heldigvis. Håper på en bedre dag i morgen, ikke artig å føle seg så elendig:( Airconditionen på fullt inni huset nå så det er mer levelige tilstander i varmen:p Vanligvis ville jeg jublet over nesten 30 grader i ellers så kalde Trøndelag, men dårlig match med å være høygravid....

Er vel bare å ta det med ro nå og vente på at det skal skje noe, fødte 2 og 1 dag før termin de første gangene så er innstilt på at det blir ganske nært termin denne gangen også.

Back
Topp