så blei're tirsdag da...

Trillemor82

Forumet er livet
Og vi får vel skravle litt i dag og??
Jeg starter showet. Klokka er 0218 eller noe i den duren.. og jeg har hatt meg nesten tre timers dupp på sofaen. har gitt opp å sovne i sengen min.. så da tenkte jeg
at det var like greit å sovne foran tven.. så kanskje jeg kan
rekke å spise frokost med mannen når han står opp om to timer ;)

Nå¨brukes tiden til å se på det matprogrammet med heine totland.. jeg er litt svak for han.. også er det koselig å se på mattradisjoner rundt om i norge :)

ellers har jeg ikke store planer for dagen.. må få levert jentene en gang når dem våkner, så sove litt mer,så lage middag til familien.. så blir det å gå en
tur med superberta etter leggetid etc.. det blir deilig. har savnet henne :)
middagen i dag blir forresten
DETTE. enkelt og greit nok en gang :)

ellers er jeg plutselig blitt full av utslett.. mon tro om jeg reagerer på klementiner..????
har spist en hel haug nå i kveld/natt... og plutselig så
klør det som bare det og jeg er full av utslett.. jeg lkan jo bare virkelig ikke bli allergisk mot dette her... det er jo såååå godt...

Hva skal dere i dag da jenter???
 
Her er tirsdagen godt igang for min del - er på jobb, og har vært her en stund allerede. Var en litt travel natt, for AUgust har holdt meg våken - i en time i natt satte han i å vræle hvert femte til tiende minutt - og etter hvert lå jeg bare våken med mageverk og ventet på neste hyl. Tror han har begynt å drømme litt livaktig jeg

Dagens August er forresten denne; han står og drar på seg bleia si, og så slepper han en fis. Næmmen, hva var det da, spør jeg... gutten ser seg litt forfjamset rundt og sier "det er en elefant....i rompa mi (og så ler han seg skakk!)

INgen planer for dagen, annet enn jobbe, lage mat (må se på linken din, trenger tips), og tidlig kveld. Kanskje komme såvidt igang med pakking til fredag - i kveld skal jeg få satt meg ned med scrappesakene mine og lage kort til dåpsjenta og faren hennes
 
God tirsdag jenter :-)

Huff trillemor at du ikke får sove, men Heine T er ikke dum å se på :-) Har ikke fått med meg matprogramet han enda,men var på konsert med han for 3 uker siden. Kan virkelig anbefalles.

Skjer ikke stort her, skal snart komme meg i dusjen før vi skal ta oss en tur på foreldrekaffe i barnehagen.Det blir koselig.

 
La igjen hjertet hjemme og dro på jobb idag. ringte hjem midt på dagen og fikk høre at det ikke gikk så bra. Feilx var lei seg. Så jeg for heim litt tidlig. Da sov Felix og mannen satt og hang og var litt sliten. Så jeg la ham! Men Felix er forkjølet. Og tror han var veldig sliten. Og mannen skal bare finne ut litt rutiner. Så går det seg nok til! Men lite kjekt å være på jobb når jeg vet det ikke er helt greit hjemme. Men jeg herdes nok etterhvert.
 
olive: ikke kjekt at det ikke gikk så fint hjemme.. får håpe det går seg til etterhvert når mannen får litt rutiner på ting... hjelper jo sikketr ikke at felix er forkjølet..

fru: nei.. heine totland er helt ok i grunn.. fin saangstemme har han og... jeg tok opp det programmet som gikk nå på søndag. ikke sett det før jeg heller.. men tenkte det var kjekt med litt inspirasjon.. men ble sittende å surfe på nettet.. så fikk ikke med meg stort egentlig.. men han sang litt innimellom og fartet litt rundt.. så virket som et koselig program.

lenemor: dagens august.. den var tidenes.. :):):) haha.. em elefant.. de kan få sagt det..
dagens malin er facebookstatusen min i dag.. :P
og i går satt hun rundt middagsbordet og sier: " du mamma.. jeg har tenkt litt... hvordan kom egentlig den babyen inn i magen din????" jeg ble litt satt ut.. og klarte ikke svare.. så jeg sa bare at jeg skulle forklare henne dette en gang jeg hadde litt bedre tid.. jeg stod på farten ut... noen tips til hvordan jeg kan ta denne samtalen.. både m og jeg ble noe satt ut kan dere si. :P
 
Da jeg jobbet på Tullinløkka hadde jeg utsikt mot en av balkongene til Bårdars danseinstitutt og der drev de og øvde inn Jesus Christ Superstar, hvor han fra Baba Nation hadde hovedrollen, og H Totland hadde en av birollene - jeg satt myt og så ut av vinduet kan dere si...

Når det gjelder baby i magen foreslår jeg en tur på biblioteket - lån bøker om temaet og les sammen

Jeg er forresten trøtt og sliten i dag også - i natt våkna lillebror med 39,5 i temperatur - han har vært hjemme med pappa i dag, for jeg har vært på fagdag med jobb, men i morgen er det senvakt på meg så da skal jeg være hjemme på dagen... må vel få tatt de kortene og det som jeg ikke gjorde i går fordi jeg sovnet på sofaen
 
Ang. det med babyen i magen, så har jo vi hatt spørsmålet her innimellom i det siste også.. Enn så lenge har vi sluppet unna med å spørre tilbake: Ja, hvordan tror du den kom inn dit? Og da kommer det som regel et greit svar. Det viktigste er ikke at det er heeelt riktig, men at hun er fornøyd med svaret.. Og selvfølgelig ikke heeelt feil! Jeg synes ikke at Bertine er helt klar for alle detaljene enda, så jeg liker historien hennes om at mammaen har egg som blir til et frø i magen som vokser til en baby.. Hun bare utelater pappaens rolle, og det er helt greit!

Ellers så kan du sjekke boka til Trond-Viggo; Kroppen, den fortelller i detalj!
 
Back
Topp