Så andpusten!! Flere?

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Det er helt pinlig. Jeg bruker egentlig 7,5 min til jobb - det er ca 1,3 km med svak oppoverbakke hele veien. Men det er jo INGENTING på en sykkel. Men jeg blir altså så syyykt anpusten og varm?!

Har bare lagt på meg 5 kg hittil så er jo ikke som om belastningen er såå mye tyngre. Men de siste dagene prøver jeg å lure til meg bilen til jobb, og samboer blir dødsirritert at jeg ikke kan sykle den miniveien jeg har til jobb. Sykler i 1 og 2.-gir (av 7) hele strekken men fortsatt blir jeg helt kokt.

Er dette normalt eller? Er nok i elendig form - men ikke verre enn at jeg klarer over 30 min sammenhengene løping på mølla om dagen. Men da er jeg liksom innstilt på at jeg skal svette og bli "kake" så det føles ikke som det samme.

Jeg også er sånn. Husker det fra sist også. Men om du er veldig anpustwn uten å gjøre noe bør du ta kontakt med lege. Det du beskriver høres ikke så unormalt ut. ;)

Yup! Jeg har vært slik noen uker nå, blir anpusten bare av å gå opp trappen på jobb... Og det er 1 ETASJE! :p

Fikk nettopp vite at jeg har lav hb og må begynne med jerntilskudd. Leste litt om dette, og anpusten var typisk et av "tegnene". Ellers vet jeg ikke, har liksom bare tenkt at det er "vanlig" jeg...

Jeg også er sånn. Husker det fra sist også. Men om du er veldig anpustwn uten å gjøre noe bør du ta kontakt med lege. Det du beskriver høres ikke så unormalt ut. ;)

Er ikke andpusten når jeg sitter i ro, men blir det straks jeg gjør noe fysisk som å gå opp trapper, sykle osv. :o

Yup! Jeg har vært slik noen uker nå, blir anpusten bare av å gå opp trappen på jobb... Og det er 1 ETASJE! :p

Fikk nettopp vite at jeg har lav hb og må begynne med jerntilskudd. Leste litt om dette, og anpusten var typisk et av "tegnene". Ellers vet jeg ikke, har liksom bare tenkt at det er "vanlig" jeg...
Takk kjenner følelsen!! Har en trapp her på bygget på jobb jeg går i flere ganger daglig fra 1. til 2.etasje - høres ut som jeg har løpt 60-meteren med tidtaker hver gang.

Det er helt pinlig. Jeg bruker egentlig 7,5 min til jobb - det er ca 1,3 km med svak oppoverbakke hele veien. Men det er jo INGENTING på en sykkel. Men jeg blir altså så syyykt anpusten og varm?!

Har bare lagt på meg 5 kg hittil så er jo ikke som om belastningen er såå mye tyngre. Men de siste dagene prøver jeg å lure til meg bilen til jobb, og samboer blir dødsirritert at jeg ikke kan sykle den miniveien jeg har til jobb. Sykler i 1 og 2.-gir (av 7) hele strekken men fortsatt blir jeg helt kokt.

Er dette normalt eller? Er nok i elendig form - men ikke verre enn at jeg klarer over 30 min sammenhengene løping på mølla om dagen. Men da er jeg liksom innstilt på at jeg skal svette og bli "kake" så det føles ikke som det samme.

Kanskje ta beina fatt de neste månedene? :) Jeg blir i hvert fall generelt mindre sliten av det (men nå er ikke jeg gravid heller, men har sterk astma under anstrengelser) ;)

Jeg bor i tredje etasje uten heis og får omtrent astmaanfall av å gå ned med søpla og opp igjen.
Er visstnok helt normalt :P

Ja, blir mye fortere andpusten. Bare trappa her hjemme er et ork. Har vel ingenting med de ekstra kiloene å gjøre, men vi har jo en del ekstra blod som skal ut og rundt i kroppen og fylles med oksygen, så er nok heller det som utgjør det :) har forresten også lavt hb-nivå - påvist før graviditeten og som ikke enda har nådd ok nivå.

Last edited:
Blir også god og andpusten av trapper og bakker! Flaut igrunnen!

Jeg kan ikke gå fra soverommet til badet engang uten å måtte stoppe å puste - så du er ikke alene :-P

Ja, det stemmer. For hvis du har lite hemoglobin, så klarer ikke blodet å ta opp nok oksygen til frakt rundt i kroppen, og du vil derfor føle deg sliten og lett bli andpusten. Lavt hemoglobinnivå er relativt vanlig for gravide fikk jeg høre av jordmor. men det er også vanlig å bli fort andpusten uten for lav hb, pga press på organer og mer blod :)

Var veldig andpusten tidligere i svangerskapet, men føler det har avtatt nå :).

Back
Topp