Såå lei oppussing!!

AinaPaina

September 2013 <3
Begge graviditetene mine har stort sett bestått av oppussing, sist renoverte vi huset utvendig, + de to øverste etasjene. Nå tar vi kjelleren, og når vi er ferdig med den så skal vi begynne på bad+gang som skal gjøres om til ett stort bad. HÅPER å være ferdig til minsten melder sin ankomst, men da er det bare noen måneder (som blir preget av å gjøre ferdig småting overalt) også begynner vi på påbygget. Og siden vi gjør alt selv så ligger det litt i kortene at jeg også må hjelpe til.. SÅ sliten og orker egentlig ikke men må jo hjelpe til... Så nå er det bare å finne frem mammas gamle grilldress og pusseklossen. Nå skal det pusses, igjen....

hjelp.........

Ja, men nå har vi holdt på siden januar 2011 og vi regner ikke med å være ferdig før om 3 år. Og da begynner hage prosjektene.............

Sist jobbet vi hele kveldene og langt på natt hver kveld. Skiftet til og med dekk på bilen samme dag som fødselen startet :P men denne gangen er jeg helt utslått og kjempe trøtt.

Har vert på to treninger i dag og da orker jeg bare ikke å komme hjem og fortsette på oppussing...

Skjønner godt. Har et evighetsprosjekt selv :( Men vi har lang pause.. Flinke dere som bare gjør dere ferdig!

Her er det også oppussing på gang, renoverer et gammelt hus, heldigvis forstår samboer, og er redd for den lille så jeg får ikke gjøre noe. Selv om jeg er kontrollfreak liker jeg det nå som jeg er blitt litt vant:) Skjønner du blir lei ja,men dere har sikkert som oss valgt det selv?;) hehe selv om man aldri aner hvor mye jobb det er!! Du må ta det litt med ro da,en fra før:) og gravid da trenger man ekstra hvile,ta hensyn til kroppen din! Oppuissingsjobben stikker jo ikke av;) selv om dere som oss sikkert tenker man får gjort mye mer før babyen kommer enn tiden etterpå. Vi skal også rive ut gamle badet(det ene) men der har vi bestilt fagfolk:) og glad er jeg for det.

Alltid så vanvittig mye mer arbeid enn en først tror :p Ja, vi har nok valgt det selv ;P men til påbygget har jeg sakt at da skal det inn minst en fagperson, orker ikke stå med det alene! Jeg klarer ikke hjelpe så mye nå som sist men jeg føler på at jeg veldig gjerne skulle klart det... men men.
Har bare kjent på hvor utrolig lei jeg er de siste dagene, ser liksom ikke noen ende på det. Så da måtte jeg bare klage litt ;P

Hehe klage kan man da;) Tar både mye tid og penger oppussing. Men etter at vi hverken hadde strøm (i 2 etg)bad eller kjøkken i 3 mnd i fjor så er jeg overlykkelig over stue og kjøkken ferdig oppusset. Da blir ikke furuvegger og strie så ille. Etter 3 mnd på toast og rett i koppen:P utrolig hvor fort man glemmer.. Vi ble hjemløse i fjor etter brann,mistet alt. Så egentlig fornøyd med nytt hjem bare jeg:) Å ikke ha noen eiendeler eller sted å bo, da blir du enda mere takknemlig over ting her i livet:) så ny start med hus og baby her da!

Uff så trist! :( det er jo det største marerittet!! Godt dere har kommet dere i hus igjen! får nok et helt annet perspektiv på ting da! Hadde ikke hatt noe problem med å ha kjelleren som den var, men ingenting var gjort skikkelig så det var mye dyr og bæreveggen var råtten inni nederst fordi de ikke hadde brukt plast.
Vi var så heldige at vi fikk låne mamma sin leilighet å bo i mens vi renoverte hoved etasjene og skiftet vinduer etc. VELDIG takknemlig for at vi slapp å bo her da! Da ble det mye kjøring og kø frem og tilbake, men heller det.
Men utrolig hvor deilig det skal bli når vi blir ferdige! Som du sier, utrolig hvor fort man glemmer. (heldigvis?) :) Lykke til med videre oppussing!

Deilig at dere fikk låne leiligheten mens det sto på som verst!! Er ikke særlig fint å bo midt oppi alt,selv om det blir mange turer hit og dit, like greit å ta kjelleren når det står sånn til med den. Blir fint når dere blir ferdige:) Synes dere er flinke som holder på og har barn, vi har jo bare oss to. Ja det er det verste marerittet(utenom at det skulle skje noe med barna sine) å stå der på bar bakke. Men nå som det er over, er det greit. Bare man kommer seg over det verste, men ikke noe særlig fjoråret nei. Bare det å stå der å ikke ha en tannbørste engang, alt man tar som en selvfølge var borte. men man glemmer som sagt heldigvis;) Så her er det kaos,oppussing, baby på vei:) lykke rett og slett!! Hehe,selv om jeg gjerne hadde hoppet over renoveringa da:p
Lykke til med oppussing og babymagen du og,ta litt ekstra hensyn til deg selv:) viktig det! du gjør den viktigste jobben, bringer fram et nytt liv<3

Veldig deilig, Jeg har en stedatter også som er 7 nå. Hadde ikke gått å bo her med henne. En kollega mistet huset sitt i brann for noen uker siden, har hjulpet henne og rydde i ruinene og finne ting som overlevde. Det gjorde inntrykk!! Livredd for brann her hjemme. Vet dere hva som var årsaken til brannen hos dere?

Vi har et gammelt, gammelt sikringskap som jeg er veldig redd skal ta fyr, og det står rett utenfor barnerommet :S for å toppe det hele har ikke røykvarsleren som er der reagert når vi har testet den og vi har enda ikke fått en ny. Det går litt utover nattesøvnen må jeg innrømme...

Ja, måtte stå over oppussing i kveld kjente jeg, etter to treninger, fysio, middagsbesøk og en ettåring var det nok for i dag!

Vi pusser også opp, og det er såååå gøy :D har pusset opp hovedetg nå, renovert bad, et soverom, kjøkken og gang, og pusset kraftig opp de andre rommene.
Nå skal mannen strax til å etterisolere loftet :)
Når telen forlater jorda skal vi ordne drenering og bygge ny altan. Ordne på brosteinene og rydde mer skog rundt huset. I fjor kjørte vi 4 svæææære lass med kvister og uønskede trær bort, og enda er der mye å ta av. Her var urskog :S
I høst starter vi med kjelleren. Gleder meg :D
Ps. Vi vet vi er litt gal. Vi kjøpte oppussingsobjekt for vi ville, ikke for at vi ikke hadde råd til annet. Vi elsker å pusse opp, begge 2 ;)

kjenner jeg er fryktelig gla for at huset vårt er bygget i 1990 og ikke er noe oppussingsobj :P vi har pussa op hele 2etg da :P som er hovedetasjen.. 2 sov, kjøkken, stue.. og badet som straks er ferdig :) da har vi bytta gulver, vegger, lister og seff litt mer på kjøkken og bad :P men gla vi ikke trenger å bytte det elektriske, rør, isolasjon osv.. vi går det mer for at huset skal bli mer oss :)

Vi pusser også opp, og det er såååå gøy :D har pusset opp hovedetg nå, renovert bad, et soverom, kjøkken og gang, og pusset kraftig opp de andre rommene.
Nå skal mannen strax til å etterisolere loftet :)
Når telen forlater jorda skal vi ordne drenering og bygge ny altan. Ordne på brosteinene og rydde mer skog rundt huset. I fjor kjørte vi 4 svæææære lass med kvister og uønskede trær bort, og enda er der mye å ta av. Her var urskog :S
I høst starter vi med kjelleren. Gleder meg :D
Ps. Vi vet vi er litt gal. Vi kjøpte oppussingsobjekt for vi ville, ikke for at vi ikke hadde råd til annet. Vi elsker å pusse opp, begge 2 ;)

Så bra at du nyter det ;) Jeg synes også det er kjekt med byggeprosjekter, dvs før jeg fikk unger for nå blir det automatisk slik at jeg er mamma og husmor og han er byggmester, så står jeg med ansvar for middag, lekser, legging og husarbeid og når det er ferdig skal jeg liksom hjelpe han.. ikke sjangs. Da vi holdt på sist jeg var gravid var det mer et prosjekt vi hadde sammen.... Det var mye kjekkere.

Hos oss var det nabos skyld:/ Deres del ble ikke så ille skadet som vår, hos oss kunne man ikke se hva som hadde vært der. Ingenting å redde! Så samme hvor nøye jeg har vært selv,kan man ikke kontrollere naboer(om man har flermannsbolig etc). Her i ny huset har vi fått revet ut alt elektriske og satt inn nytt og fint nytt sikringsskap. Er heldigvis ikke blitt redd for brann,ikke noe mer enn før. Tenker aldri på det. det er jeg glad for!:)

vil absolutt anbefale nytt sikringsskap og seriekoblet brannvarslere:) Viktig også å lære barna om hva de skal gjøre hvis noe skulle skje tenker jeg. Selv om de sjelden skjer noe.

Godt dere tar forhåndsregler! Satser på at en ikke må oppleve slikt to ganger!! Enig i at det er viktig å lære ungene det, men skal ikke påstå at jeg har vært flink nok til det. alt blir liksom utsatt til "etter at påbygget er ferdig" men da kan det jo også være for sent....

Det var ikke det elektriske anlegget,men uvettig bruk av røyk(ja ikke bare farlig for helsa) som var brannårsak. Men synes det er greit når ma nå kjøper hus som er fra 70 tallet å bytte ut alt:)
Får håpe dere aldri trenger å få bruk for det. Bare ble mere oppmerksom på det etter en reportasje med brannvesenet der de sa at veldig få har brannøvelser hjemme,eller lærer unger som er store nok hva man skal gjøre hvis noe skulle skje.

vi har et hus fra 50-tallet............... burde vertfall skiftet alt. men du vet, etter påbygget DA! :P hehe

Back
Topp