sååå skuffa!!

5.mannpåvei

Forumet er livet
September To Remember 2022
Septemberlykke 2024
Jeg ble såå skuffa i dag! hadde time til legen i dag og var kjempeoptimist! tenkte han sikkert kom til å måle magen, høre etter hjertelyd og ta seg litt tid til meg, men neida! først var det vanlig stikk i fingeren og blodprøve, også inn til legen. Legen spurte om jeg fortsatt var dårlig, sa jeg hadde blitt det igjen etter jeg begynte å jobbe igjen, han målte puls og blodtrykk. Det var det!!

Ble så skuffa! Jeg føler jeg har fått så stor mage, men neida, den målte han ikke engang!

Så nå gleder jeg meg ihvertfall til jeg skal til jordmor, det er den 4/8. Da håper jeg ihvertfall jeg får høre hjertelyden og at hun  sjekker hvor stor mage jeg har!

Jeg sa etter sist svangerskap til meg selv at jeg skulle være mye tøffere den gangen her, og si hvordan jeg ville ha det og sånn! for sist følte jeg at jeg ble hærsja med på en måte! men neida! Jeg klarer selvfølgelig ikke å si noe, så jeg bare blir sittende der og nikke og bare svare på det de spørr om!!

Synd å høre! Legen min virker også til å være STRESSA, men han er kjempegrei. Ja, kanskje det lønner seg å sette ned foten litt[:)]

Förstår att du ble skuffa. Vi var til legen for en uke sen, bara blodprov og blodtryck och inskrivning... han sjekka inget annat så jag ble og litt skuffa.
Vi har bestillt ett privat ultralyd den 25 juli så vi ska få se att det är nåt där.. blir spännande. Har varit heldig att inte haft några symptom alls, mer är trötthet. Samtidigt gör ju det också att det är otroligt overkligt, känns liksom inte som att jag är gravid.. men samboern säger att det syns litt på magen..
Håll humöret uppe, snart ska du se att ting sker.. [:D]

ja jeg vet, men er så mange andre som får høre den tidlig! med sønnen min fikk jeg ikke høre hjertelyden før jeg var 25 uker på vei eller noe! vil ikke ha det sånn nå!

Bare ser fram til jordmortimen jeg! håper den blir bedre!! :)

Har erfaring med at kontrollene er bedre hos jordmor enn hos leger. Selv om jeg hadde en fantastisk konmtroll sist. Hele 1,5 time tok seansen, med ul og det hele. Du må bare sette foten ned, det er altfor lett å bli herset med. Jeg har bare møtt respekt fra helsevesenet etter at jeg begynte å bli mer bestemt og ikke lot meg dytte rundt. Kanskje det er derfor jeg får slik service nå[:D][:D], må tilfredstille den kravstore hurpa ha ha ha. Neida møter stort sett bare blide og hyggelige personer i helsevesenet og til de mindre hyggelige sier jeg fra på en bestemt, men høfflig måte. Når en blir "gammel" så vet en jo hvordan en vil ha det[:D].

Jeg ville i hvert fall forlangt at de prøvde å finne hjertelyden neste gang! Var hos legen i går og fikk høret nurket vårt (150 slag i minuttet), og det er en så beroligende lyd for en småstresset mor at jeg tror det er bra for barnet (det er jo ikke bra for barnet at mor er stresset). Og jeg fikk beskjed om at hvis jeg følte meg stresset for om alt var i orden så skulle jeg bare komme innom og be om å få høre hjertelyden, det kostet dem da ingenting! Sa han, som tydeligvis hadde ALT for mye å gjøre siden alle de andre legene på senteret hadde ferie.

legen min begynte å måle symfen mål og prøvde å finne hjertelyd når jeg var 11 uker på vei... han fant ikke hjertelyden da, så da ba han meg om å komme tilbake ettet 2 uker. når han ikke fant noe hjertelyd da heller + at jeg har stort symfemål, så sendte han meg på ul[:D]

var til jordmor på tirsdag, og hun fant hjerelyd[:D][:D]

Jeg var også på kontroll for et par dager siden (13 uker), og det var blodprøve, urinprøve og generell informasjon om det å være gravid. Samt utfylling av "gravid-kortet". Så da hun var på tur å sende meg ut døra, spurte jeg om hun ikke skulle sjekke magen, f.eks. høre etter hjertelyd. Da fikk jeg vite at det var ikke noen vits, og det var alt for tidlig å høre noe. Jeg måtte bare smøre meg med tålmodighet og vente på UL. Jeg ble skikkelig skuffa, spurte om det ikke var noen mulighet for å sjekke etter liv? Men neida, ikke tale om å prøve. Og så har jeg ikke fått UL-time før i uke 20...det er jo kjempelenge å vente! Har lest og hørt om så mange andre som har hørt hjertelyden både ved uke 13 og mye tidligere...urettferdig [>:]
Jaja, får trøste meg med at magen er begynt å vokse så smått, og kvalmen er fremdeles tilstede, så det er nok fremdeles noe som skjer der inne...[;)]

Det hørtes rart ut... legen min prøvde jo å finne hjertelyd allerede i uke 11 (fant den ikke da, men han prøvde i hvertfall) da målte han symfemålet mitt også

du er heldig du ainakor79... jeg skjønner jo ikke engang at jeg er gravid! hehe...

er veldig fornøyd med både lege og jordmor så langt...
Føler de følger meg godt opp

Legem min sa han aldri prøvde før etter uke 12, fordi mange ble engstelige hvis han ikke fant noe... Syntes det var dumt, men det var første gangen hos en ny lege, så jeg tenkte jeg kunne vente en stund før jeg begynte å si han imot... he he

Back
Topp