Sååå skuffa over oul :(

MammaMai2017

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Gledet meg skikkelig i 2 uker og det ble ikke opplevelsen vi hadde sett for oss i det hele tatt. Legen var ikke særlig engasjert. Babyen lå med ryggen opp mot magen og alt vi så var ryggrad og litt bein. Han fikk tatt målene han trengte, men synes ikke babyen lå riktig. Fått ny time neste uke. Håper det blir en hyggeligere opplevelse. Kjedelig å ikke komme hjem med et eneste bilde og egentlig bare være irritert :(

Gledet meg skikkelig i 2 uker og det ble ikke opplevelsen vi hadde sett for oss i det hele tatt. Legen var ikke særlig engasjert. Babyen lå med ryggen opp mot magen og alt vi så var ryggrad og litt bein. Han fikk tatt målene han trengte, men synes ikke babyen lå riktig. Fått ny time neste uke. Håper det blir en hyggeligere opplevelse. Kjedelig å ikke komme hjem med et eneste bilde og egentlig bare være irritert :(

Uff, så kjedelig:( Jeg føler med deg. Jeg opplevde det samme med førstemann. Hun som gjennomførte oul stresset og brukte totalt fem minutter. Jeg fikk heller ikke med meg et eneste bilde. For meg var derfor oul en skikkelig skuffelse, sammenlignet med den grundige tul jeg hadde i uke 13.

Håper du får en mye bedre opplevelse neste uke! :)

Uff, så kjedelig :( har hørt om mange negative opplevelser om oul på sykehuset her vi bor også, så har ikke så høye forventninger. Sånn burde det jo ikke være.. :)

Åh, så kjedelig at dere ikke fikk bilde da. Det gjorde ikke vi med forrige heller, var bare ryggraden som vistes.
Men det viktigste er jo at alt så bra ut og at baby er frisk :)
Håper dere får en bedre opplevelse neste gang :)

Føler litt det samme som deg. Nå fikk vi sett litt mer og fikk med et par bilder hjem, men de er veldig dårlige. Skal tilbake i uke 32, pga lavtliggende morkake, men det er jo evigheter til..

Sånn føler vi også.. fikk noen håpløse bilder og jordmoren som utførte OUL sa bare i en sånn sleng kommentar at "ja foresten så er det en gutt". Glad vi ville vite kjønn da! Lite ble forklart og fikk bare en rask bekreftelse på at alt er i orden. Frister veldig med en ny privat ul slik at vi kan bli litt tryggere på at alt faktisk er i orden:(

Sniker litt fra juli! Må si st jeg blir veldig overraska over at så mange har så kjedelige opplevelser!

Jeg var på TUL privat, og det var kjempekoselig og jordmor tok seg veldig god tid, selv om det ikke var så veldig mye å se på :P Jeg har forventa det samme på OUL, men det ser jo ut som jeg kan jekke ned forventningene en del..

Noen som kanskje burde ha en annen jobb.. Skjønner jo at det blir rutine for de, men de må jo klare å sette seg inn i at dette er veldig stort for den som har venta i flere måneder på det øyeblikket... :(

Hvis vi får en like kjip opplevelse så bestiller jeg time hos privat med en gang!

Håper dere får en koseligere opplevelse neste uke :)

Det var kjedelig, da... :( Men så bra at dere fikk ny time, selv om de fikk gjort de målene de skulle og sjekket at alt er i orden :)

Håper du får en bedre opplevelse om 1 uke. Vi har fått vært til OUL 2 ganger nå pga lite samarbeidsvillig baby. Jordmor som tok UL var grei nok, men kjenner på at det er litt kjipt etter 2 OUL at vi ikke vet kjønn og det beste bildet vi har er et skikkelig utydelig et som bare viser bakhodet og litt av ryggraden. Det viktigste er jo uansett at baby har det bra så klart, men er lov å være litt skuffet også når man har hatt litt forventninger og gledd seg :)

Sniker litt fra juli! Må si st jeg blir veldig overraska over at så mange har så kjedelige opplevelser!

Jeg var på TUL privat, og det var kjempekoselig og jordmor tok seg veldig god tid, selv om det ikke var så veldig mye å se på :P Jeg har forventa det samme på OUL, men det ser jo ut som jeg kan jekke ned forventningene en del..

Noen som kanskje burde ha en annen jobb.. Skjønner jo at det blir rutine for de, men de må jo klare å sette seg inn i at dette er veldig stort for den som har venta i flere måneder på det øyeblikket... :(

Hvis vi får en like kjip opplevelse så bestiller jeg time hos privat med en gang!

Måtte bare svare deg også, da jeg kom til å tenke på en artikkel jeg leste på babyverden for en stund siden. :)
Kanskje jeg misforstod hovedinnlegget, men jeg oppfattet at problemet var at babyen lå slik til at de ikke fikk bilder, ikke at de møtte en kald og grusom person som ikke brydde seg om at det var en stor opplevelse som de hadde sett frem til i flere måneder, ei heller om fosteret var friskt. (Om det er tilfellet er jo selvfølgelig situasjonen en annen, jeg bare mener at det kanskje handler litt om hvilke forventninger man har før man kommer også :).)

Tenk på at de som jobber med dette er nødt til å gi forferdelige beskjeder til noen også, om at barnet deres har store eller mindre avvik. Når man har det perspektivet og har sett de harde realiteter, er det kanskje litt vanskelig ikke å tenke at foreldre med friske foster er utakknemlige fordi de ikke fikk de bildene de ville ha, eller ikke syntes opplevelsen var koselig nok. :)

Her er artikkelen, jeg syntes i hvert fall den var grei å lese før UL.

http://www.babyverden.no/Gravid/Kontroller/hva-kan-man-forvente-av-ordinar-ultralyd/

Måtte bare svare deg også, da jeg kom til å tenke på en artikkel jeg leste på babyverden for en stund siden. :)
Kanskje jeg misforstod hovedinnlegget, men jeg oppfattet at problemet var at babyen lå slik til at de ikke fikk bilder, ikke at de møtte en kald og grusom person som ikke brydde seg om at det var en stor opplevelse som de hadde sett frem til i flere måneder, ei heller om fosteret var friskt. (Om det er tilfellet er jo selvfølgelig situasjonen en annen, jeg bare mener at det kanskje handler litt om hvilke forventninger man har før man kommer også :).)

Tenk på at de som jobber med dette er nødt til å gi forferdelige beskjeder til noen også, om at barnet deres har store eller mindre avvik. Når man har det perspektivet og har sett de harde realiteter, er det kanskje litt vanskelig ikke å tenke at foreldre med friske foster er utakknemlige fordi de ikke fikk de bildene de ville ha, eller ikke syntes opplevelsen var koselig nok. :)

Her er artikkelen, jeg syntes i hvert fall den var grei å lese før UL.

http://www.babyverden.no/Gravid/Kontroller/hva-kan-man-forvente-av-ordinar-ultralyd/

Ja jeg er helt enig med deg at det viktigste er at babyen er frisk, ikke at man får fine bilder osv(bildene bryr jeg meg ekstremt lite om). Det jeg reagerte på var at legen ikke virka engasjert(mener ikke at han skal hoppe og sprette og spre konfetti) og at de stresser og ikke tar seg tid til å forklare litt osv. Jeg forventer i hvertfall litt mer enn "alt ok, next!". Synes det er viktig at de tar seg litt tid og forklarer hva de sjekker og hva de ser etter osv. Og det er ikke så veldig mye som skal til for å gjøre opplevelsen bra mot at man går ut med en klump i magen og føler at man nesten var til bry.

Men jeg mener absolutt ikke at legen er et kaldt og grusomt menneske for at babyen lå med ryggen til og man ikke fikk fine bilder eller vite kjønn osv, så jeg håper ikke du trodde det :)

Og jeg har lest artikkelen tidligere og jeg fikk et mye mer realistisk syn på hvordan det hele foregår, synes jeg selv i hvert fall :D Men jeg må si at jeg forventer litt mer, enn der folk over her nevner, av mennesker som har valgt et slikt yrke.

Jeg er også selvfølgelig sjeleglad for at alt var i orden,for forrige gang med storesøster så gikk vi ut derifra usikre på om at alt var som det skulle, så vi har vært der også.. Heldigvis så viste alt seg å være helt perfekt med henne også, måtte bare en ekstra titt til for å bekrefte det.

Det jeg synes er synd er at jordmoren virket så stressa. Vi kom inn 20-30 minutter etter oppsatt tid, og vi følte at hun hele tiden kikket på klokka og ble "irritert" på babyen da den ikke lå som hun ønsket.

Vi var på Oul for en uke siden. Kom inn 30min etter avtalt tid og den lille lå med ryggen til. Etter flere forsøk for å prøve å ta de målene som måtte til fikk jeg beskjed om å opp å gå en liten tur. Den lille hadde snudd litt på hodet sånn at jordmor fikk tatt de målene. Hun sa at egentlig kunne hun tenke seg og ta nye mål, men siden jeg hadde så langt å kjøre så skulle jeg slippe. For etter det hun kunne se var alt bra dær inne. Jeg sa selvfølgelig at jeg kunne gjerne ta den lange kjøreturen igjenn om det var nødvendig men hun slo seg til ro med at målene var gode nok. Fikk ikke et eneste bilde, men føler ikke at det er det viktigeste. Føler kanskje at jeg kunne tenke meg en time til siden hun sa som hun gjorde. Men jeg velger å tro at hun kan faget sitt siden hun til slutt mente at jeg ikke trengte å komme en gang til. Hun sa flere ganger mot slutten at alt så bra ut. Så jeg sitter igjenn med litt blandede følelser etter min OUL.

Vi var i ekstase etter vår tul. Fantastisk lege (privat), de beste apparatene og han var sååå engasjert. Vi fikk også vite kjønnet.
Mannen min har nok rett når han sier at vi aldri kommer til å få den opplevelsen igjen.. men gleder meg selvsagt til neste gang når jeg skal og lille ligger litt mer til rette for å både ses og tas bilder av :-)

Vi var på Oul for en uke siden. Kom inn 30min etter avtalt tid og den lille lå med ryggen til. Etter flere forsøk for å prøve å ta de målene som måtte til fikk jeg beskjed om å opp å gå en liten tur. Den lille hadde snudd litt på hodet sånn at jordmor fikk tatt de målene. Hun sa at egentlig kunne hun tenke seg og ta nye mål, men siden jeg hadde så langt å kjøre så skulle jeg slippe. For etter det hun kunne se var alt bra dær inne. Jeg sa selvfølgelig at jeg kunne gjerne ta den lange kjøreturen igjenn om det var nødvendig men hun slo seg til ro med at målene var gode nok. Fikk ikke et eneste bilde, men føler ikke at det er det viktigeste. Føler kanskje at jeg kunne tenke meg en time til siden hun sa som hun gjorde. Men jeg velger å tro at hun kan faget sitt siden hun til slutt mente at jeg ikke trengte å komme en gang til. Hun sa flere ganger mot slutten at alt så bra ut. Så jeg sitter igjenn med litt blandede følelser etter min OUL.

Ojj.. Da hadde nok jeg bekymret meg voldsomt... Kan du ikke ta det opp med jordmoren din?

Jeg har time hos jordmor iløpet av uka og kommer nok til å ta det opp med henne ja.

(Y)
Og si hvor bekymret du er! Jeg har en tendens til å si at alt går bra, og da er det igrunn veldig vanskelig å få hjelp! :/

Back
Topp