sååå kvalm!

candleburn

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
herregud! 5+5 og er så kvalm jeg går bare å sikler..
har 2 barn fra før, og hatt 4 sa, og 1 ma, men aldri vert i nærheten av en kvalme!
skal sies at dette er første gang jeg og min mann er gravide sammen, hans første barn.

fyr på med tips damer! for detta suger bigtime...
 
Huff, ingen gode tips dessverre, annet enn tørre kjeks og cola uten kullsyre? ;)

Tenk positivt, det kommer jo noe veeldig positivt ut av det til slutt! ;)
 
hehe cola har jeg prøvd,tørre kjeks er for tørt, alt er bare feil haha
småskeptisk om det er flere inni her
 
Jeg spiser hele tiden, men prøver å unngå ting som legger igjen smak i munnen. Spise en rett I koppen nå,det var dumt for den ligger igjen på tunga mi og jeg brekker meg...
Olden Eple vann hjelper litt på meg, men jeg blir kvalm om jeg drikker vanlig vann.. :(
 
Laber respons her ja, huff så tidlig ute du er med kvalmen! Stakkars deg!

For meg var det bate kullsyre vann med smak (eple), Appelsinjuice evt blandet med farris som gikk ned og ikke alltid kom opp igjen. Eneste jeg fikk i meg et par uker da det sto på som verst.

klarte etterhvert å spise müsli med biola også

Men det er jo ikke noe som hjelper, ikke egentlig. Dessverre!! Jeg ble 100 % sykemeldt, lå på sofaen hele dagen og forsøkte å drikke så lite som mulig om gangen for at det skulle bli i magen. Ble kvalm av å sitte, så måtte ligge
 
Ingefærte laga på rivi, fersk ingefær. Gammelt kjerringråd med dokumentert effekt ;)
 
Jeg var hos legen om mandagen. Der snakket vi litt om sist svangerskap og nå. Jeg nevnte angsten for den ekstreme kvalmen jeg hadde sist. Han spurte om jeg ville ha noe mot kvalme og jeg takket ja. Kjekt å ha liggende i tilfelle det blir ekstremt igjen i en helg feks. Jeg fikk Metoclopramide orifarm 10 mg. Noen som har vært borti dette? I vedlegget står det at gravide bare skal bruke det HVIS legen sier det er greit, og at ammende IKKE skal bruke det, det er visst vanlig å bruke av pasienter som har fått cellegift eller strålebehandling. Fikk maks dose, 10 mg inntil 3 ganger daglig.
Har ikke tatt noen, og kjenner jeg ble ganske skremt av å lese dette. Trodde jeg skulle få en mild og fin "barnetablett" jeg kunne ta jeg...
 
har afipran liggende, har fibromylagi og er hjemmeværende nå, gått på medisiner (naltrakson og lyrica smertestillende) så kvalme og smerte er ikke ukjent.
men at det skulle komme så tidlig og så heftig var ikke venta
skal prøve seaband..
 
Kjenner meg sååå igjen! Er 5+2 i dag og jeg vrir meg i kvalme! Er såååå kvalm:depressed: føler ingenting hjelper, og ser positivt på det som kommer i juli,men såååå kvalm æ:( Håpe set gir seg litt etterhvert for oss :)
 
Kjenner meg igjen og ikke så mange råd å komme med desverre annet enn det som allerede er nevnt :-/. Er bare 4+4 og kjenner kvalmen er stigende og vært der i snart ett par uker
 
Back
Topp