Såååååå lei.....

Ida&Linn

Gift med forumet
Lille Ida-Kristin NEKTER å sove når jeg ikke holder henne.. Prøver å få henne til å ta sutten for å se om det hjelper, men hun nekter å ta den også.. Har gitt henne mme så hun skal føle seg mer mett og bli litt døsig så hun sover bedre.. men neida.. det hjelper heller ikke.. jeg blir gaaaaaaal... får ikke gjort annet enn å holde henne.. kan jo ikke bare la henne ligge og gråte/hyle heller stakkers.. er det noen der ute som har noen gode råd?????? pleeeeease? [:)] 

Hei... Jeg vil ikke så så langt og si at de små er sleipe, men hun skjønner nok at hvis hun gråter tar mamma henne opp igjen.. jeg ville prøvd å sitte ved siden av henne jeg til hun sovnet og gjort det noen ganger og etter hvert prøvd meg litt frem slik at hun blir vandt med å falle i søvn på egenhånd. Det tar sikkert noen dager, men kanskje enklere nå en siden..... Det er jo, tror jeg, vi voksne som lager vanene, eller uvanene for de..  men ønsker deg lykke til...

Jada, er jo det.. Urk.. vanskelig dette.. men skal prøve. takker for tipset [:D]

Det tviler jeg ikke på [:D] Rart at barn er så forskjellig.. første barnet mitt bare sov og sov og sov og sov.. men hun frøkenen som jeg har nå er bare våken.. hehe.. snakk om natt og dag  [:D]

måtte bare si at her er det akkurat likt som du beskriver. vår sønn er 1mnd idag og sover stort sett hele døgnet, MEN han sover når vi holder han og om natta ligger han i senga med oss. men en skal ikke la så små babyer ligge å skrike sies det. vi har funnet ut at vi ikke orker å høre på det så tar den letteste løsningen nå som han er så liten åsså er jeg veldig sikker på at d eneste vi kan gjøre er å smøre oss med tålmodighet og prøve å la være å tenke på alt som skulle vært gjort! trøst deg med at før vi vet ordet av det så er de 1 år
men jeg må si det er godt å lese at det er andre som har det likt.
lykke til

klem

heisann!

ja, godt å vite at man ikke er den eneste.
lykke til til deg også!

klem

jenta mi er sånn på kvelden at hun vil ikke ligge på fanget når hun er trøtt... da bare skriker hun.. men så fort jeg legger henne i vuggen og hun får ro.. så sover hun.. det er litt deilig.. Håper du får det til med jenta di etterhvert.. Masse masse lykke til [:D]

Tusen hjertelig for det! Kan jo alltids prøve det.. men som oftest må jeg nok ha henne under dynen min og puppen fungerer som smokk/pute.. hehe.. hun vet hva hun vil.. men nok jeg som er litt "dum" som ikke sluttet med det til begynne med.. men når de har kolikk er det ikke så enkelt når ingenting hjelper.
men takk for tipset. skal prøve det etterpå [:D]
klem

ORIGINAL: lita_19

jenta mi er sånn på kvelden at hun vil ikke ligge på fanget når hun er trøtt... da bare skriker hun.. men så fort jeg legger henne i vuggen og hun får ro.. så sover hun.. det er litt deilig.. Håper du får det til med jenta di etterhvert.. Masse masse lykke til [:D]

sånn er RObin også blitt.så hvis han er trøtt og urolig på fanget så er det rett i seng.da sovner han som regel med en gang!! 

Fikk en "oppskrift" på helsestasjonen i dag på hvordan å lære henne til å sove i sin seng og å sovne uten flaske eller pupp.. her er den i hvertfall:

Ligg barnet når det garantert er fornøyd. rein, mett, rapet og god og varm.. ha gjerne en fast sovesang som kun synges i sammenheng med legging. snakk rolig og gjør alltid de samme tingene før de legger seg. og om kvelden er det visst veldig viktig å si god natt.. (vet ikke heeeelt hvorfor...).. så, hvis barnet begynner å gråte la det gråte i 3 minutter uansett hvor sårt og grusomt det er å høre på. etter 3 minutter går man inn igjen og roer barnet. prøve å unngå å ta det opp, men roer det seg ikke så ta det opp, men unngå snakking. bare sovesangen. helst nynne denne gangen.. så legger man barnet ned igjen. la det gå 3 min med skriking hvis barnet begynner igjen.. osv osv osv osv.. sånn skal man holde på så barnet lærer seg å sovne selv. da tenker ikke barnet at trygge mamma har blitt grusom, men det tenker at "mamma ligger meg her og henter meg ikke med en gang jeg gråter så her er det trygt å være"..

begynte på dette i dag og til nå har det gått overraskende bra. ingen hylgråting men sutring. har bare vært inne 5 ganger. [:D] håper på å ikke fungere som "puppepute" i natt. [:)] 

Back
Topp