SØVN!!

Lilleprins2011

Forelsket i forumet
Hei dere. Jeg har en liten  gutt på 4 mnd, vi har samsovet intill for et par uker siden, da begynte jeg å ha han i egen seng, siden han våkner så ofte om natten og tenkte kansje han sov bedre i egen seng. Han våkner hver andre time, og fra kl 4 ca og utover kan han våkne så ofte som hver halvtime  noen ganger. Han legger seg kl 7, og det pleier å gå helt fint. Jeg ammer, og har gjort en liten uvane av å amme han i søvn om natten når han sov med meg. Nå ammer jeg, og legger han i sin seng igjen, men han sutter bare litt før han sover igjen stortsett. Hvis han nettopp har fått mat, gir jeg han sutten. Trenger tips, får jo ikke sammenhengende søvn!! Og problem nr to er amming. Han har lenge fått mme som kveldsmåltid, men nå virker det også som produsjonen min har gått ned, pumpet meg i går å da fikk jeg bare pumpet 60 ml. På dagtid kan det gå leenge mellom hvert måltid, eller han kan være sulten hele tiden, og kaver mye ved brystet og vil ikke ha.

Håper på noen gode tips her!:)

Kan du mobilisere pappaen til å gi sutt eller trøst på natta viss det bare er det han trenger? Evt legge han på eget rom? (Tidlig kanskje, men kan være en løsning) Det kan være han våkner av gammel vane, eller fordi han trenger litt kos. Kanskje du kan legge deg på et eget rom, så kan pappaen komme inn med han når han trenger mat? 
Problem nummer to: Hvorfor gir du mme til kvelden? Er det fordi du har for lite melk?
Viss du ammer sjelden på dagen og heller ikke på kvelden er det ikke noe rart produksjonen går ned, da kan du i tilfelle pumpe, legge han til oftere, drikke fenikkelte eller alt på en gang for å få opp produksjonen. 
Legger han fint på seg? 

Er ingen pappa i huset, så det går ikke.  Jeg prøver å legge han til oftere men da vil han ikke ha, så jeg pumper meg så ofte jeg kan. Han fåt mme på kvelden fordi har hatt lite melk hele veien,(i tillegg til at jeg håper han ville sove litt lenger). Han legger fint på seg:)

Hmmm. Ja viss han legger fint på seg er det nok mest for kosen sin del at han våkner...
Spørre helsesøster? Jeg vet ikke helt, altså!

Back
Topp