SÅ usikker.....

Klesklypa

Gift med forumet
Vi har tenkt å kjøpe ei ny vogn til vesla, til babyen kommer. Son at babyen får hennes Somo Vogn. Etter å ha spurt dokke har eg falt for denne Emmaljunga  vogna.

som eg nesten hadde bestemt meg for.

men no lurer eg på å heller kjøpe ei søsken vogn..
av denne typen:


tenker at dette er så greit om eg skal gå tur med de aleine... hente vesla i BHG osv..
Men på ei anna side kan eg jo kjøope et stå brett til vesla, som kan festes på Simo vogna.. og kanskje kommer eg til å kjøre når eg skal ut aleine med begge to.. eller??

tenker at det er greit med kver si vogn om vi skal gå tur med egge to osv.. men da kommer vi jo til å gå begge to, og sjølv om vi går begge to kan vi jo bruke denne vogna.. hm..

vesla sover så og si ikkje i vogn da.. så det trenger eg ikkje ta hensyn til..

innvendinger??
 
Ser ikkje bilda :( men driv å fundera på det samme sjølv :) hella mest mot tvillingvogn :) Fredrik klare ikkje stå lange stykket på ett brett..hoppa vel mes trulig av å spring frå mej ;) Ka vogn e det klesklypa nr 2?
 

Babytravel Dublin

heiter den vogna sjukis!

men når egg skalm gå bare med store klypa, da må eg jo drasse rundt på tvillingvogna!
eller begynne å koble om sportsdelen på simo vogna.. og det er jo bare styr!
men på ei anna side er det gjerne ikkje så ofte vi skal gå bare med ho??

kan jo sykle eller ta bæremeisa om ho skal få litt aleine ut på tur tid...
 
Jeg klarer aldri å bestemme meg, frem og tilbake og like langt, men jeg hadde sikkert valgt tvillingvognen. Det virker mer praktisk.
 
For å gjøre valget enda vanskeligere...: Jeg ville nok definitivt valgt den enkle vognen.

Jeg har omtrent samme aldersintervall mellom mine to første som deg, vi kjøpte søskenbrett til den store vognen og det var stor suksess (og mye billigere)!! I tillegg er det jo MYE lettere å ta med enn den store tvillingvogna. Hvis du bare skal en snartur på butikken er det jo mye styr med den store vogna inn og ut av bilen. Tvillingvogna tar mye plass hjemme i gangen også. Søskenbrettet er lett å hekte av og på og du kan legge det under vognen om du bare skal være alene med begge en liten stund, som til bhg, da har du jo bare ett barn med hjem igjen, da er det tungvindt å ta en liten trimtur med den lille på veien hjem..

Nå hadde vi riktignok en billig reisetrille som vi brukte til eldstemann når det var nødvendig, men det var det nesten aldri. Det ER tungvindt å gå ut med to små alene, så for min del ble det lite av det.

Men dette er jo bare hva jeg ville valgt..
 
jeg har valgt å kjøpe en brukt tvillingvogn til billig penge og en softbag å putte oppi den eller evt annen vogn. eneste ulempen er at det gikk visst ikke an å legge ned ryggen på tvillingvognen helt, så må prøve ut opplegget med softbagen en av dagene. vi har arvet utrolig mye blant annet et søskenbrett så kanskje vi kommer til å bruke det ettersom Julian elsker alle småting med hjul på, og fart og spenning generelt. gruer meg litt til vinteren med sludd og snø, får se hvor mange lange turer det blir..... han går jo uansett i barnehage så det blir kanskje ikke så ofte de er på tur sammen.
 
Jeg skal ha søsken vogn iom at jeg kommer til å være mye aleine og skal ha med meg begge ungene ut. Skal jo ha snuppa ute av barnehagen, så jeg kommer til å være mye ute når det blir varmere i været på våren igjen.

Jeg skal ha en sånn TFK :) Kommer nok også til å skaffe meg et ståbrett dersom jeg skal ut på små turer, men av erfaring så er Julie såpass sta at hun plutselig bestemmer seg for å IKKE gå mer, å da er det veldig greit med en sitteplass i vogna :)
 


Eldorado skrev:
Jeg skal ha søsken vogn iom at jeg kommer til å være mye aleine og skal ha med meg begge ungene ut. Skal jo ha snuppa ute av barnehagen, så jeg kommer til å være mye ute når det blir varmere i været på våren igjen.

Jeg skal ha en sånn TFK :) Kommer nok også til å skaffe meg et ståbrett dersom jeg skal ut på små turer, men av erfaring så er Julie såpass sta at hun plutselig bestemmer seg for å IKKE gå mer, å da er det veldig greit med en sitteplass i vogna :)

Kan eg spørre deg hvorfor du skal ta vesla ut av barnehagen?

 
Back
Topp