SÅ irritert er jeg...

*PreggyBeggy*

PreggyBeggy
Har vært 100 % sykemeldt siden midten av august. Har vært ekstremt sliten, trøtt og utmattet. Føltes ut som hele kroppen streiket :( Legen min har full forståelse siden dette er barn nr. 4. Han skrev til og med at en kunne forvente sykmelding frem til permisjonsstart i et vedlegg til NAV. Har hatt to dialogmøter med arbeidsgiver at det ikke er aktuelt med tilrettelegging. Snakket med henne senest i forrige uke og foryalte henne om vond bekkenløsning/låsning og at jeg nok ble sykemeldt frem til permisjon. Da sa hun at det hadde hun skjønt fn stund. Så i dag fikk jeg brev fra NAV om at legen måtte skrive utfyllende info om diagnose fordi arbeidsgiver hadde skrevet at det VAR mulig med tilrettelegging. Hun hadde også blitt kontaktet sv NAV og da hadde hun tydeligvis nevnt flere tilretteleggingsmuligheter. Dette er overhodet ikke det vi snakket om og jeg føler at jeg blir stilt i et dårlig lys av henne....jeg kan overhode ikke jobbe og vet ikke hvordan jeg skal løse dette. Er redd jeg misser retten til sykepenger....

Snakk med sjefen og spør hva hun har sagt til NAV og hvorfor og henvis til tidligere samtale du har hatt med henne. Forklar henne situasjonen du nå har havnet i. Er kanskje ikke mye hun kan gjøre nå men du fortjener i det minste en forklaring og unnskyldning.

Snakk med sjefen og spør hva hun har sagt til NAV og hvorfor og henvis til tidligere samtale du har hatt med henne. Forklar henne situasjonen du nå har havnet i. Er kanskje ikke mye hun kan gjøre nå men du fortjener i det minste en forklaring og unnskyldning.
Enig med Mymlen her!

Er vel fylt ut skjema i samråd med deg? Der skal man jo skrive ned tilretteleggingsmulifheter Og dette skjemaet skal sendes legen blant annet. Hun kan ikke sitte å si en ting til deg for så en annen ting til nav etc.

Det er jo legen som vurderer din medisinske tilstand, verken arbeidsgiver eller NAV.. stå på ditt! Det løser seg nok. Men enig i at jeg ville nok tatt kontakt med Nav over arbeidsgiver om situasjonen er slik..

Arbeidsgiver har krav om å tilrettelegge (i hvert fall hvis dere er en IA-bedrift), og det er nesten rart hvis ikke arbeidsgiveren din har NOEN muligheter i det hele tatt for tilrettelegging. Det er opp til deg i samråd med din lege om det er mulig å prøve ut disse tilretteleggingstiltakene, eller om du er i for dårlig form.

Jeg kjenner jo ikke saken din i det hele tatt, så det er jo mulig at dere ikke en gang er en IA-bedrift, men det kan jo hende at arbeidsgiver bare har gjort plikten sin ifht til kravet om tilrettelegging, og har spilt inn noen muligheter som du og legen da må vurdere videre :)

Back
Topp