~ Ryvita prøver igjen, 3dje og siste ~

Ryvita

Gift med forumet
Februarlykke 2016
Novemberlykke 2020
Skal vi virkelig på’n igjen med graviditet, fødsel og nyfødt-tid?

Jente født i februar 2016 :Heartpink
Gutt født i mars 2018 :Heartblue

Jeg (og mannen) har mer lyst på tre barn enn ikke tre barn. Det blir jo sikkert rimelig hektisk med tre såpass tette, men hvis vi skal ha tre må det bli nå. Og jeg blir litt trist av tanken på å aldri skulle være gravid igjen, eller aldri skulle ha en bitteliten nyfødt.

Vi har bare brukt kondom som prevensjon siden forrige fødsel, og jeg har rimelig regelmessig syklus. Tenker å el-teste kommende syklus, egentlig mest fordi det er litt gøy :rolleyes: Forventer mensen om litt over ei uke. Så fra da av er vi vel prøvere igjen da :happy:
 
Dette blir spennende!! :D Jeg har også to tette, april 16 og april 17. Vi begynner prøvingen i august. Godt å se det er flere som planlegger flere barn etter to tette!

Det blir jo sikkert rimelig hektisk med tre såpass tette, men hvis vi skal ha tre må det bli nå. Og jeg blir litt trist av tanken på å aldri skulle være gravid igjen, eller aldri skulle ha en bitteliten nyfødt.
Dette er som om jeg skulle ha skrevet det selv :hilarious:
 
Så artig med prøving igjen! :) Blir spennende å følge med dere videre!
 
Dette blir spennende!! :D Jeg har også to tette, april 16 og april 17. Vi begynner prøvingen i august. Godt å se det er flere som planlegger flere barn etter to tette!

Såpass, da har jo dere to tette på ordentlig, vi har bare liksom-tette i forhold :hilarious:
 
Da har jeg bestilt el-tester og graviditetstester, regner med mensen er her innen en uke.

Kom plutselig på at jeg må begynne med folat også :rolleyes: Forrige prøveperiode, og iallefall når vi prøvde på første barnet, så var det nedtelling til å begynne med folat, og det begynte jeg med i goood til før prøvingen bare for å liksom være igang :hilarious:
 
Da har jeg bestilt el-tester og graviditetstester, regner med mensen er her innen en uke.

Kom plutselig på at jeg må begynne med folat også :rolleyes: Forrige prøveperiode, og iallefall når vi prøvde på første barnet, så var det nedtelling til å begynne med folat, og det begynte jeg med i goood til før prøvingen bare for å liksom være igang :hilarious:
Her vil jeg følge med! Lykke til med prøving :)

Jeg husker jeg også begynte med folat sikkert 3-4 mnd før vi begynte prøvingen på nr 1 bare fordi det var liksom så spennende.. :rolleyes: Ikke fullt så nøye denne ganga, ser jeg.. Oh well, har jo tatt folat i 4 mnd allerede nå (siden prøvestart), så det gikk visst fint allikavel :hilarious:
 
Oj så spennende at dere er i gang igjen! Denne dagboka blir nok like kort som de andre skal du se :rolleyes:❤️
 
Her vil jeg følge med! Lykke til med prøving :)

Jeg husker jeg også begynte med folat sikkert 3-4 mnd før vi begynte prøvingen på nr 1 bare fordi det var liksom så spennende.. :rolleyes: Ikke fullt så nøye denne ganga, ser jeg.. Oh well, har jo tatt folat i 4 mnd allerede nå (siden prøvestart), så det gikk visst fint allikavel :hilarious:
Så hyggelig at du vil følge med :joyful:

Tenker det går bra med den folaten ja, selv om vi glemte den litt :hilarious:

*ser om jeg finner dagboka di*
 
Oj så spennende at dere er i gang igjen! Denne dagboka blir nok like kort som de andre skal du se :rolleyes:❤️

Ja, det blir spennende :joyful:

Håper jo selvfølgelig på kort prøveperiode denne gangen også, men vi blir jo ikke yngre med årene, så ser ikke bort ifra at det kan ta litt lengre tid :rolleyes:
 
PP1 (?) - CD 3

Mensen er godt igang, el-testene ligger å venter, og vi vingler frem og tilbake flere ganger om dagen ift om vi skal ha tre barn eller ikke :hilarious:
 
CD 14

77A4F419-B598-4299-9490-5F5644719B86.jpeg


Kartlegger syklusen litt med el-tester, men lite som skjer på dem.. Testene burde nok begynne å bli sterkere snart, appen sier eggløsning i morgen, men den regner jo helt gjennomsnittlig. Har forsåvidt aldri fått helt positiv el-test når jeg har testet tidligere sykluser, så er vel ikke sikkert jeg får det nå heller :wideyed:

Men vi hoppet over å prøver denne syklusen da, hvis det blir prøving i det hele tatt :rolleyes: Hadde vi vært så heldig å klart det på første pp hadde alle tre barna hatt bursdag iløpet av to uker, så vi venter en syklus bare sånn i tilfelle. Men mannen svinger voldsomt i om han har lyst på et barn til eller ikke, å vi må nesten være to om dette, så bi får se i løpet av den neste mnd da, om vi kommer til å prøve aktivt neste syklus..
 
Kanskje du burde teste 2-3 ganger i løpet av dagen, slik at det er større sjangs for at du fanger opp LH-toppen :shy:

Kjedelig at mannen svinger så veldig da! Vondt å ikke vite..

Jeg hadde samme termindato med begge mine :hilarious: Om det klaffer i august så er jeg litt redd for at det samme skjer med tredje barnet, så burde egentlig vente til september :angelic: Men så er det ingen garanti at de holder seg der til termin heller. Jeg hadde termin i mai, begge kom i april. Vi har veeeldig mange bursdager i april, så hadde vært fint å slippe april egentlig. Jeg tror jeg aldri kommer til å få maibarn om jeg blir gravid i august. Blir vel en aprilbaby det også. Men får først og fremst se hvordan syklusen er, kan jo være at det ikke blir noen eggløsning i august heller :hungry:
 
Kanskje du burde teste 2-3 ganger i løpet av dagen, slik at det er større sjangs for at du fanger opp LH-toppen :shy:

Kjedelig at mannen svinger så veldig da! Vondt å ikke vite..

Jeg hadde samme termindato med begge mine :hilarious: Om det klaffer i august så er jeg litt redd for at det samme skjer med tredje barnet, så burde egentlig vente til september :angelic: Men så er det ingen garanti at de holder seg der til termin heller. Jeg hadde termin i mai, begge kom i april. Vi har veeeldig mange bursdager i april, så hadde vært fint å slippe april egentlig. Jeg tror jeg aldri kommer til å få maibarn om jeg blir gravid i august. Blir vel en aprilbaby det også. Men får først og fremst se hvordan syklusen er, kan jo være at det ikke blir noen eggløsning i august heller :hungry:
Jaa, kan godt hende jeg burde teste flere ganger enn bare på formiddagen, jeg bare synes det er litt stress med å huske å ikke tisse å ikke drikke så mye før jeg skal teste osv :hilarious:

Nei, man har jo aldri noen garanti, men vi har det liksom ikke sååå travelt at om vi venter en mnd med å begynne å prøve, for å prøve å «spre» bursdagene litt, så er ikke det noen krise :rolleyes: Men plutselig tar det mange mnd før det klaffer, og vi sitter der med termin i desember, da kan vi jo kanskje angre litt :hilarious::oops:
 
CD 18

30E808B0-3C49-4370-9D66-B6E2B51952F3.jpeg


Testrekka sålangt. Glemte såklart å ta med eltest når vi dro bort i går formiddag, mistenker at den hadde vært enda mer positiv enn kveldstesten i går og morgentesten i dag. Men kveldstesten i dag mener jeg er klart negativ igjen? Kjente elsmerter i gårkveld og litt i dag også, så tenker at eggløsningen var i natt/formiddag.
 
PP1 - CD 13

Endelig ny mobil og tilbake her :joyful:

Vel, vi er i pp1 nå, svinger veldig opp og ned den lysten på å starte på nytt igjen med babytid, men jeg tror nok bare vi må gjøre dette, kommer til å angre hvis ikke! Største er virkelig den kuleste jenta jeg vet om, og lillebroren på 15 mnd begynner å vise hvem han er han også, så det kan jo ikke være feil lage en tredjemann :rolleyes:

El begynner vel å nærme seg, har glemt litt av el-testing, men har tester liggende, så tester vel kanskje i morgen.
 
Pp1 - CD 14

Sist syklus testet jeg etter el for å få oversikt, fikk aldri helt positiv test, men fikk tilnærmet positiv på CD 17. Tenkte bare ta en test i dag for å se om det kanskje nærmer seg el, og dagens test ble så positiv som jeg aldri har hatt før :p

041E14F2-B2CB-4411-9874-466BD1D86B38.jpeg


Så da er vel el rett rundt hjørnet :D
 
Back
Topp