Rytme på søvn?

guestxy

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Hvordan er rytmen på søvn hos babyene deres? Hvor lenge er de våkne mellom hver dupp?

Hun her er trøtt etter 1-2 timer våken. Spesielt om hun har måttet være noe på egenhånd (altså i stol eller lekematten med tilsyn da.. :) ) likevel er legging et mareritt! Spesielt på kvelden. Da blir hun illsint og skal ikke sove. Og hjelper jo ikke at hun blir mer og mer overtrøtt da heller. :/

Min sover som ham vil på dagen og legger seg fint på kvelden.

Har absolutt ingen rytme på dagtid annet enn at han pleier å sovne i 11-12 tiden. Ellers blir han trøtt og legges mellom 18-19 på kvelden. Er ikke alltid like fornøyd, men går som regel ganske greit.
Han kan være våken i ganske så mange timer før han trenger en lur, noen ganger helt opp til 4-5 timer uten å være sliten, selv om han er mye på gulvet i babygymmen(elsker å ligge der :P)

Sliter med det samme. Dagene går greit, men kveldene er ofte vanskelige. De to siste dagene var fæle! Hjalp ikke mye at kjæresten var på skolen til 10 begge dagene. Det elastiske sjalet gir ikke nok støtte lenger, men har en caboo som funker helt greit som jeg tok frem nå. Da sover hun. Men kun på oss... det er visst bare sånn det er med disse små, men det er slitsomt når det står på og jeg er også veldig sliten etter en lang dag med henne= lite overskudd og det merker hun...

Her går det ca. 1-2 timer mellom hver dupp. Sover da alt fra 30 minutter til max. 2 timer. Sover for det meste i armene mine (noen ganger i vogna hjemme) eller i vogna på trilletur.
Legger seg for natta kl. 19-19:30 med pupp :-)

Her er hun stort sett trøtt etter 1-2 timer, men kan holde lenger om vi er med folk ;-) Sover alt fra 30 min til over 2 timer, merker at hun egentlig trenger minst 2 lange hviler (1-2 timer) til dagen, er hvilene korte blir hun for trøtt og sur... Akkurat nå er hun inne i et utviklikngssprang, samt at hun har litt luft i magen og sover derfor dårlig.

Vi prøver å ta stellet rundt 7, men hun sovner stort sett ikke før 9 (sovner ved puppen for så å våkne når jeg legger henne i senga og roer seg da ikke før etter at hun har fått pupp nr 2 ;-) ). Om natta pleier hun å våkne hver 3-4 time, dessverre oftere nå som hun er inne i utviklingssprang, gleder meg til litt mer sammenhengende søvn :-)

Her har vi en fin rytme. Legges i 8-tiden og sover lett til 7-8 neste dag uten amming. Ammer nå hun våkner så sover hun gjerne til 9. Har seg en 15-20 min dupp i 10 tiden, og så har hun langdupp i 12-13 tiden som varer 4-5 timer :) Gir henne mme i tillegg til amming når hun skal legge seg, for det sover hun lenger på :)

Her har vi en fin rytme. Legges i 8-tiden og sover lett til 7-8 neste dag uten amming. Ammer nå hun våkner så sover hun gjerne til 9. Har seg en 15-20 min dupp i 10 tiden, og så har hun langdupp i 12-13 tiden som varer 4-5 timer :) Gir henne mme i tillegg til amming når hun skal legge seg, for det sover hun lenger på :)
Wow!

Back
Topp