Rykninger i søvne 1år

Lizz83

Gift med forumet
Min lille skatt er straks året, han har hatt feber et par dager, men det jeg lurer på er alle rykningene hans i søvne... i natt rykket han til samtidig som han skrek og det varte et par sekunder, så opphold et par sek. Dette gjentok seg ca 15 ganger før det gikk over og han «våknet» ordentlig. Noen som har opplevd lignende?
 
Min gutt har hatt det sånn noen ganger. Ble 10 mnd nå. Akkurat som om han har mareritt:( Nå ligger vi ennå i samme seng store deler av natten, så det hjelper hvis jeg stryker litt på han så fort jeg merker det.
 
Mine har gjort noko lignande, og eg trur at dei rett og slett har hatt mareritt :(
Om du opplever det fleire gongar så kanskje snakke med helsesyster for å vere sikker?
 
Men han virket sånn halvveis våken? Aldri opplevd dette med noen av de andre barna mine... det var nesten så jeg vurderte å ringe 113....
 
Legevakten sa vell en gang at rykninger var helt normalt når man holder på å sovne , noe med at hjernen mister litt kontroll på kroppen på en måte,, men min har mest hatt det når hun har hatt feber og holdt på å sovne og gått rett i skrik etter på. Men er man bekymret så kontakter man lege,, er ikke sikkert det er det samme, Min har feberkramper også . Men det varer lengre
 
Legevakten sa vell en gang at rykninger var helt normalt når man holder på å sovne , noe med at hjernen mister litt kontroll på kroppen på en måte,, men min har mest hatt det når hun har hatt feber og holdt på å sovne og gått rett i skrik etter på. Men er man bekymret så kontakter man lege,, er ikke sikkert det er det samme, Min har feberkramper også . Men det varer lengre

Du hadde rett. Det var feberkramper og disse voldsomme rykningene ved innsovning når han har feber, er forstadiet til feberkramper og et tegn på at ungen skal nedkjøles raskt.
 
Du hadde rett. Det var feberkramper og disse voldsomme rykningene ved innsovning når han har feber, er forstadiet til feberkramper og et tegn på at ungen skal nedkjøles raskt.
Så nå har han hatt nå feberkramper?
 
Så nå har han hatt nå feberkramper?

Visstnok... iallefall en forvarsel om at de kan komme.... vi har vært både på legevakta og hos fastlegen. Han har fortsatt feber, men legen ville ha han inn på kontroll igjen på mandag.
 
Visstnok... iallefall en forvarsel om at de kan komme.... vi har vært både på legevakta og hos fastlegen. Han har fortsatt feber, men legen ville ha han inn på kontroll igjen på mandag.
Godt du blir fulgt opp :) er kjempe ekkelt med feberkramper men som regel går det fint. Min har hatt det 3 ganger. Hun er snart 2. Ene gangen var hun bevistløs i kanskje 10 minutter, første gangen varte det bare et par minutter og 3 gang fikk hun medisin for å stoppe anfallet
 
Back
Topp