Ryker ferien i år??

Bruker53ca

Første møte med forumet
Jeg lurer på hvor gammel en baby må være før det er forsvarlig å reise med fly til sydligere strøk? Familien min reiser neste sommer som i år til Korsika, en øy utenfor Frankrike(ca 4 t med fly) hvor vi leier en flott villa. Vi er kjent i området, har egen bil og omringet av familie. Vi hadde håpet at termin var tidligere enn 27.05.13 da avreise skjer 28.06.13. Bør vi se helt vekk i fra denne ferien? Er det mulig å reise dersom fødsel skjer tidligere? Om alt står bra til?

Mente det ikke var restreksjoner på det i forhold til barnet, men at om mor bør se an helsen / formen sin, og evt. om hun har hatt keisersnitt etc, så bør man vente... er mulig det er gammelt nytt, men kanskje noen andre vet no' mer :)

Hei!
Jeg skjønner godt at dere lurer på det!
Såvidt meg bekjent, er der ikke faste retningslinjer for når en kan ta med seg et spedbarn på fly. Det som kan være litt utfordrende med så små på fly, er opp- og nedstigningen. Da får mange vondt i ørene, og kan gråte ganske så mye! En bør amme når flyet tar av, og lander, da vil det ofte gå bedre!
Jeg hadde snakket litt med helsesøster om akkurat det, kanskje de har flere råd og synspunkt ifht akkurat dette !

GOD JUL!

Mvh jordmor Grethe

Back
Topp