ryggsmerter?

jan10mars12<3

Andre møte med forumet
Hei.

Er det noen flere som sliter med smerter i korsryggen og ned mor rompa/halebeinet? Kan minne litt om menssmerter, men er ikke kramper, bare som om jeg er veldig sliten i ryggen eller noe. [&:] Vet ikke va dette skyldes, men er utrolig slitsomt. Er spesiellt ille etter lange dager på jobb hvor jeg står mye. Har ganske kraftig svai i ryggen som har skapt rygg problemer tidligere, men vet ikke om dette har noen innvirkning. Kan dette minne om noe dere har opplevd eller bør jeg kontakte legen å høre hva det kan være?

jeg har de samme smertene som du beskriver...
har hørt det kan være bekkenløsning? (uvitende førstegangs) [8D]

HALLO JENTER!! vi trenger hjelp [;)]

ORIGINAL: mayiren22

Hei.

Er det noen flere som sliter med smerter i korsryggen og ned mor rompa/halebeinet? Kan minne litt om menssmerter, men er ikke kramper, bare som om jeg er veldig sliten i ryggen eller noe. [&:] Vet ikke va dette skyldes, men er utrolig slitsomt. Er spesiellt ille etter lange dager på jobb hvor jeg står mye. Har ganske kraftig svai i ryggen som har skapt rygg problemer tidligere, men vet ikke om dette har noen innvirkning. Kan dette minne om noe dere har opplevd eller bør jeg kontakte legen å høre hva det kan være?

Heilt likt her men har isje vondt bekken, bare rompe korsrygg og resten av ryggen[:@] sykemeldte meg 50% og blr mye bedre og går i svømmehalen av og te det hjelpe og setter meg mye ofter på jobb og jobbe sjelden mer enn 5timer dagen...
Du må ha lykke te og håbe du finne någe så hjelpe[8D]

*rekker hånda i været*

Synes alt går på tverke her jeg. Har strålinger nedover rumpa og lårene (Fysio sier dette er noe jeg kan bli kvitt), i går låste ryggen seg fullstendig, jeg kjenner meg sliten i ryggen ofte osv.

I tillegg har jeg kynnere, migrene osv. Grrrr[&:]

Noen tips jeg fikk fra fysio/har hørt andre steder:
- Svømming er bra trening
- Man kan godt gå og/eller løpe (hvis du er vant til å løpe før du ble gravid) litt.
- Ligg med en pute mellom beina på natten.
- Sørg for at føttene dine alltid vender den samme vei, på den måte belaster du bekkenet mindre (er også derfor du skal sove med pute mellom beina).
- Når du skal gjøre noe hvor du skal bøye deg: Bøy knærne, og len deg litt forover, slik at belastningen kommer på mage og lår, ikke rygg.
- Hvis du MÅ gå i trapper, ta et og et trinn. Altså sett først en fot på trinnet, så den andre, fortsett så til neste trinn. Glad jeg ikke har trapper i huset[:D]

Ellers kan jeg anbefale behandling hos fysio/massør eller lignende. Både min fysio og massør bruker å trykke på noen punkter på hoftene, det gjør jæææævlig vondt, men kjennes mye bedre ut etterpå!

Back
Topp