Ryggsmerter

carro4

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Jeg blir gal..

Har hatt konstante smerter i korsryggen siden jeg våknet i dag, har hatt en dårlig natt så mulig det er derfor. Det hjelper hverken å ligge, sitte, stå eller gå.
Skal sies at jeg sliter litt med bekkenet ellers, men det har ikke vært så ille som nå.

Noen tips? tar imot alle råd jeg kan få!
 
Jeg blir gal..

Har hatt konstante smerter i korsryggen siden jeg våknet i dag, har hatt en dårlig natt så mulig det er derfor. Det hjelper hverken å ligge, sitte, stå eller gå.
Skal sies at jeg sliter litt med bekkenet ellers, men det har ikke vært så ille som nå.

Noen tips? tar imot alle råd jeg kan få!
Skjønner hva du mener! Her verker på høyre side både bak og fram :wtf: Men en massasje kan hjelpe. Kan du få partner til å massere deg??
 
Det høres slitsomt ut :( tror du at det kan hjelpe med litt forsiktig tøying på gulvet? Sitte med beina slik at fotsålene rører ved hverandre for så å rotere overkroppen rolig fra høyre mot venstre, frem og tilbake, mens du lar hendene hvile på anklene dine. jeg synes det hjelper littegranne i alle fall. (Hvis du er interessert så finnes det en kanal på YouTube med mye gravidyoga-innhold. Den heter Kukoon yoga. Har masse gode tips og øvelser for oss gravide og for tiden etter fødsel.) uansett hva du foretrekker så håper jeg du føler deg bedre snart.
 
Jeg bruker en hard liten ball mot ryggen. Dvs jeg står mot en vegg med ballen mellom veggen og ryggen, så presser jeg og gnir den på områder og muskler som er stive og ømme. Hjelper mye synes jeg! Man kan også ligge, men jeg føler jeg har litt mer kontroll når jeg står og dessuten blir jeg svimmel når jeg ligger på rygg.

Ballen fås kjøpt på xxl og kalles fitnessball. Har også sett baller på Kid som man kan bruke til å tørke dunklær i i tørketrommel med, som også er brukanes. Bare ikke kjøp tennisballer for de er for myke.

Masse god bedring!
 
Unn deg en gravidmassasje! Og dra til et sted med spa/basseng, det gjorde underverker for meg:)
 
Back
Topp