Ryggsmerter

Bkno3764782

Flørter med forumet
Korleis kan ein skille mellom bekkenplager og ryggsmerter? Kjente ingenting i bekken forrige sv.skap, men no klarer eg såvidt å gå :( fekk meg ein massasjetime i går og det hjalp litt, men slit fortsatt. Har slitt litt med rygg før, men då har det vore meir isjiasplager. Frykter litt at det er bekken som trøblet seg sidan eg ikkje kjenner smertene heilt att. Ved bekkenløsning eller låsning, korleis kjennes det ut då? Blir det som muskulære plager?

Korleis kan ein skille mellom bekkenplager og ryggsmerter? Kjente ingenting i bekken forrige sv.skap, men no klarer eg såvidt å gå :( fekk meg ein massasjetime i går og det hjalp litt, men slit fortsatt. Har slitt litt med rygg før, men då har det vore meir isjiasplager. Frykter litt at det er bekken som trøblet seg sidan eg ikkje kjenner smertene heilt att. Ved bekkenløsning eller låsning, korleis kjennes det ut då? Blir det som muskulære plager?
Jeg vet ikke hva jeg har, men de dagene jeg gjør mer enn vanlig (feks vasker gulv, rydder mye, går litt lengre tur osv) da får jeg vondt i det jeg tenker er bekkenet (hofta), kjenner det også veldig godt i høyre rumpeball. Kjennes på en måte ut som alt glir fra hverandre når jeg reiser meg opp,og skal gå. Men går et døgn eller to,så går over igjen..

Sniker :happy:
Har hatt mye vondt i det jeg trodde var korsryggen, helt nederst i ryggen. Vært en del sår i hoftene... har gått til kiropraktor og det er da bekkenet jeg har vondt i ;) Vil anbefale kiropraktor :happy:
God bedring!

Sniker :happy:
Har hatt mye vondt i det jeg trodde var korsryggen, helt nederst i ryggen. Vært en del sår i hoftene... har gått til kiropraktor og det er da bekkenet jeg har vondt i ;) Vil anbefale kiropraktor :happy:
God bedring!
Hva slags hjelp får du hos kiropraktor, etter å ha fått vite at det er bekkenet? :) Er det diverse øvelser man skal gjøre hjemme, og/eller må du tilbake flere ganger? Blir de fleste bra/bedre, eller er det noen som bare har bekkenproblemer? :bookworm:

Hva slags hjelp får du hos kiropraktor, etter å ha fått vite at det er bekkenet? :) Er det diverse øvelser man skal gjøre hjemme, og/eller må du tilbake flere ganger? Blir de fleste bra/bedre, eller er det noen som bare har bekkenproblemer? :bookworm:

Hei!
Jeg blir knekt opp, fordi jeg er ganske låst. Så masserer og trykker ho for å løsne mer musklatur. Jeg er der når jeg føler det trengs. Vært to ganger nå med bekkenet. Det blir å gå for å holde det i sjakk. Legen sier det ofte uansett ikke blir bedre før etter fødsel, på grunn av at vi ikke blir lettere ;)
Planen er også å gå til fysioterapeut å få gode øvelser. Jeg trener crossfit til vanlig og prøver å finne gode øvelser nå. Ikke lett det der, men tror jo at det å ha god musklatur rundt de områdene man har vondt vil hjelpe. :happy:

Jeg har slitt med smerter nede i korsryggen i alle svangerskapene mine. Det har ingenting med vekt å gjøre, for det har begynt så tidlig som uke 8 på det verste. Det er bekkenet som for skylda, selv om det jeg kjenner er vondt i ryggen, stramme muskler i rumpa og på fremsiden av lårene. Men alt det er visst kroppens kompensering. Rumpa og lårene jobber overtid. Jeg har fått veldig god hjelp både hos manuellterapeut og fysioterapeut i tidligere svangerskap, men også vært innom noen som ikke har klart å hjelpe meg. Mitt råd er å bytte behandler til man finner noen som gjør at kroppen din føles betydelig bedre to dager etter enn hva den gjorde før behandling.

Denne gangen har jeg fulgt et treningsprogram som jeg startet på 1 uke før jeg ble gravid, og har faktisk ryggsmerter bare på slutten av enkelte arbeidsdager, som går fort over igjen. Trener bare 2 timer i uka. Det er mindre enn jeg trente i forrige svangerskap, men dette er mer målrettet mot å gjøre kroppen robust for å tåle svangerskapet. Forrige gang hadde jeg ikke veiledning, men gikk på gravidyoga, og trente styrke på egenhånd. Aldri hatt så lite ryggsmerter ved uke 25 før. Så treningsveiledning kan også hjelpe masse.

Back
Topp