Ryggsmerter

Snorkefrøken

Andre møte med forumet
Hei. Er det nokon som har vondt i korsryggen her? Dei siste dagane har smertene eskalert masse, og eg klarer ikkje gå meir enn 30 min før eg må sette meg ned å ta pause. Kjenner det ekstra godt utpå dagen, og det veksler litt på om det stråler ut mot sidene eller ned i låret. Trøblete å få sove òg, gitt. Er 10+2, så syns det er tidlig med trøblete bekken, evt. Nokon som har opplevd dette, for så at det går over? Andre råd og tips for å hjelpe? Spesiell type trening, styrketrening, e.l...

Har det akkurat likt. Er 9+2, men hadde problemer med bekkenet sist også. Da kom det senere så dette lover ikke godt. Jeg ble henvist til fysioterapeut da og fikk hjelp med noen øvelser som hjalp noe, så anbefaler å bli henvist og få tilpasset øvelser til dine behov.
Jeg er ikke veldig optimist for kjenner det veldig godt i symfysen også og det er liksom ikke noe å få gjort med. Klarte knapt snu meg på natta etterhvert sist. Er litt deppa over det her faktisk.

Har det akkurat likt. Er 9+2, men hadde problemer med bekkenet sist også. Da kom det senere så dette lover ikke godt. Jeg ble henvist til fysioterapeut da og fikk hjelp med noen øvelser som hjalp noe, så anbefaler å bli henvist og få tilpasset øvelser til dine behov.
Jeg er ikke veldig optimist for kjenner det veldig godt i symfysen også og det er liksom ikke noe å få gjort med. Klarte knapt snu meg på natta etterhvert sist. Er litt deppa over det her faktisk.
Huff, eg frykter det samme sjølv.. Er min første graviditet som har komt så langt, så veit jo ikkje kva ein kan forvente. Er allerede sjukemeldt frå jobb pga kvalme, og med denne ryggen kan eg ikkje sjå at eg kan klare å begynne i jobb igjen heller. Skal til legen neste veke, så får høyre då.

Jeg har det også. Fikk bekkenløsning/bekkenlåsning med nr 1 i uke 8.. og denne gangen begynte det ca uke 9.
Vi flyttet nettopp og jeg klarer ikke gå å trakke lenge eller løfte så mye. Blir utrolig sliten i ryggen og det verker lenge ..
er så kjedelig :(

Jeg har det også. Fikk bekkenløsning/bekkenlåsning med nr 1 i uke 8.. og denne gangen begynte det ca uke 9.
Vi flyttet nettopp og jeg klarer ikke gå å trakke lenge eller løfte så mye. Blir utrolig sliten i ryggen og det verker lenge ..
er så kjedelig :(
Kjipt.. Då er det tydeligvis ganske vanlig dessverre. Varte det gjennom heile svangerskapet? Og var det noko som hjalp?

Kjipt.. Då er det tydeligvis ganske vanlig dessverre. Varte det gjennom heile svangerskapet? Og var det noko som hjalp?
Jeg fikk det rundt uke 12 sist. Fysioterapi holdt det i noenlunde sjakk sist, men endte opp med krykker til slutt og vanskelig for å snu meg i senga etc. Ring til fysioterapeut i kommunen med refusjonsordning. Du trenger ikke henvisning av lege og det er gratis etter vanlig frikort-regler. Si ifra at du har tidlig bekkenløsning, bekkenpasienter skal være prioritert.

Viktig å lytte til kroppen. Google litt tips for bekkenløsning, som å sitte på en glatt pose i bilen for å lettere gå inn og ut med begge bein samtidig etc.

Jeg hadde problemer med bekkenet fra uke 16 sist, denne gangen kom det for fullt i uke 8. Skal til fysioterapeut i morgen heldigvis :)

Jeg har hatt helt like smerter som du beskriver. De begynte før positiv test.. fikk konstatert bekkenløsning hos legen i uke 5, har vært sykemeldt siden [emoji4] skal sies at legene tror det har en sammenheng med graviditeten som endte i MA i slutten av april. Gikk kun 7 uker fra utskrapning til jeg ble gravid igjen, og jeg var 13 uker på vei sist.

Er dere sykemeldte som sliter med bekkenet?
Jeg måtte bare holde meg hjemme fra jobb i dag, hele korsryggen verker og det lyner nedover høyre baklår og rumpeball.

Vet ikke om jeg burde dra til legen allerede nå å få en vurdering eller hva jeg burde gjøre [emoji20]

Er dere sykemeldte som sliter med bekkenet?
Jeg måtte bare holde meg hjemme fra jobb i dag, hele korsryggen verker og det lyner nedover høyre baklår og rumpeball.

Vet ikke om jeg burde dra til legen allerede nå å få en vurdering eller hva jeg burde gjøre [emoji20]
Jeg er ikke sykemeldt, men hvis det fortsetter denne uka med at jeg får smerter rundt lunsjtider så kommer jeg til å be om 20% for å være kortere på jobb hver dag.

Jeg er ikke sykemeldt, men hvis det fortsetter denne uka med at jeg får smerter rundt lunsjtider så kommer jeg til å be om 20% for å være kortere på jobb hver dag.

Veldig usikker her.. Fikk ikke til å løfte 2 åringen når jeg henta han i bhg.. benet svikta og fikk enorme smerter [emoji20]

Veldig usikker her.. Fikk ikke til å løfte 2 åringen når jeg henta han i bhg.. benet svikta og fikk enorme smerter [emoji20]
Uff da, da tenker jeg det er lurt å be om å få jobbe litt mindre. Husk at det bare er en kort tid for arbeidsgiver men for barna våre betyr det alt at vi tar vare på oss selv. Både de utenpå og de inni magen [emoji173]

Back
Topp