Ryggsmerter

junibebi89

Gift med forumet
Flere? :(. Grusomt!! :(. Får det nå av mindre og mindre aktivitet som å gå og bære noe, og kjenner det godt dagen etter om jeg har gjort mye dagen før:(. Har noen noen tips? Er i uke 27 på onsdag.. har tatt magnesium men det hjelper en time eller to også er det vondt igjen:(.. kan jo ikke gafle smertestillende hver 4 t hver dag igjen? :(. Får også vondt i bekkenet foran og bak :(

Samme her. I følge jordmor er det ligamentsmerter. Fikk beskjed om å ta det virkelig med ro da det kan føre til bekkenløsning... Men lærer aldri, har jeg en god dag så må jeg selvfølgelig gjøre alt det jeg har tenkt på som ligger og venter på meg. Betaler for det i 1-2 dager etterpå. Ryggvondt og ubehag nederst i magen... Så prøver å holde strengt regime og prøve og overse ting til mannen kommer hjem :-P Er i uke 30.

Har kommet her også nå :/ prøver å være bevisst på hvordan jeg står, går og sitter i forhold til å styrke ryggmusklaturen, og ikke la tyngden av magen gi for stor svai i ryggen.. Men vanskelig! :p

Huff ja her er det smerter i ryggen :( og skambeinet . Der gjer veldi vondt men gjer husarbeid å alt for det men på slutten av dagen når eg setter meg ner . Då e d veldi vondt å reise seg opp :/ er stiv å støl . Når eg har vore 6 timer på jobb så slite eg med den siste timen i bekkene Forda e ryggen såå vondt av å gå på betong :((( ødela ryggen min etter første svangerskap så er spente på hvordan ryggen min blir etterpå fødslen

Huff ja her er det smerter i ryggen :( og skambeinet . Der gjer veldi vondt men gjer husarbeid å alt for det men på slutten av dagen når eg setter meg ner . Då e d veldi vondt å reise seg opp :/ er stiv å støl . Når eg har vore 6 timer på jobb så slite eg med den siste timen i bekkene Forda e ryggen såå vondt av å gå på betong :((( ødela ryggen min etter første svangerskap så er spente på hvordan ryggen min blir etterpå fødslen

Off... stakars deg, føler med deg:(. Sender deg en stor klem! <3

Beste tips er vel å unngå alt du kan unngå av altivitet som trigger det.
Vet det er superkjipt, for har gjerne så lyst til å få gjort noe når man føler seg fin i formen, men det koster...
Jeg sliter med magesmerter og har innsett at jeg må legge meg nedpå for å avlaste flere ganger om dagen, så all sofatid er feks liggende istede for sittende.

Har innført regelmessige sofa pauser mens jeg holder på hjemme. Ting tar latterlig lang tid men slipper å ha så himla vondt!

Ja ,sliter også med bekken/ryggsmerter.. Går til fysioterapi .

Kanskje du skulle fått deg en henvendelse?

Sliter også med ryggvondter, men ble bedre når vi fikk ny seng som var fastere i madrassen. Men blitt verre nå siste ukene. Lurer også på om jeg begynner å få bekkenløsning, sitter nå å venter på å få komme inn til kiropraktor.. Er 27 uker i dag. Er egentlig ikke mye å gjøre med sånnt annet enn å ta ting med ro og ev et besøk til fysio/kiropraktor. Masse god bedring til deg! Håper det blir bedre og ikke verre! :)

Hmm ja har tenkt på det.. hjelper det? :$

Har ett kraftig tilfelle av bekkenløsning og gammel skade i ryggen.. Så kun små øvelser jeg gjør. :) viktig å bevege seg slik at blodsirkulasjonen ikke stopper opp..

Merker forskjell nå at jeg verker ikke så mye i beina lengre..

Men hos meg er det også kvalmen og migrenen som har gjort at jeg har vært sengeliggende.. Så først nå når jeg kom meg opp for å gå turer bekken/ryggplagene " tok av"

Har skjema med masse øvelser jeg skal gjøre.. ALLE skal jeg knipe til!

Går litt tur.. Ikke terreng, ikke trapper.. Kun fremover på grus.

Har ett kraftig tilfelle av bekkenløsning og gammel skade i ryggen.. Så kun små øvelser jeg gjør. :) viktig å bevege seg slik at blodsirkulasjonen ikke stopper opp..

Merker forskjell nå at jeg verker ikke så mye i beina lengre..

Men hos meg er det også kvalmen og migrenen som har gjort at jeg har vært sengeliggende.. Så først nå når jeg kom meg opp for å gå turer bekken/ryggplagene " tok av"

Har skjema med masse øvelser jeg skal gjøre.. ALLE skal jeg knipe til!

Går litt tur.. Ikke terreng, ikke trapper.. Kun fremover på grus.

Uff stakkars oss.. blir aldri ferdig med alle disse plagene :(. Sender deg en Klemm! !

Back
Topp