Ryggsmerter?

Liol

Forelsket i forumet
Noen som har ryggsmerter?Kommet hver kveld i 4-5 dager nå. Kommer også om jeg vasker, bærer osv.
Kjennes veldig likt som bekkenløsningen, men kan vel ikke være DET så tidlig! :) noen som har peiling? Litt frustrerende! :)

I forrige svangerskap fikk eg bekkenløsning tidlig.
Bekkenet ditt ligger jo i kontakt med ryggen, så at ryggsmerter en del av bekkenløsningen skal du ikke se bort i fra (uten at eg kan si det med sikkerthet). Eg selv får også en voldsom smerte i korsryggen når eg jobber for med diverse ting som husarbeid, oppvask, og ulike oppgaver på jobb. Korssryggsmertene brer seg videre til ryggen.

Eg går bare å håper så indelig på at eg ikke får bekkenløsning denne gangen. Sist satt det verst i skambenet, og alt eg gjorde, bare den minste bevegelse, var så urtolig vondt. Så eg håper eg slipper det denne gang.

snakket med legen min, og det er vist sånn at en gang bekkenløsning alltid bekken løsning. jeg tok testen fordi jeg kjente ubehag i hale benet... vi kan like gjerne forberede oss jenter:)

Det kan komme så tidlig, sa legen min. Er usikker på om det er det jeg begynner å få, men jeg frykter det... Har veldig vondt bak i selve bekkenet, og noen ganger får det meg til å halte. Verker ved hver bevegelse. Gjør ikke vondt hele tiden, men er verst utover dagen/kvelden, og verre jo mer jeg har løftet/anstrengt. Dette t vel helt typisk, tror jeg?

Ligamentene til livmora er festa i bekkenet bak, og det kan vere det du kjenner strekker seg. Muskelsmerter, skiveutglidning ?

Jeg har hatt veldig vondt i ryggen i flere dager nå., det er som regel på morgenen, kvelden, og natta.. Natta syns jeg er det verste, våkne opp av å ha vondt., Jeg snakket med legen og en jordmor om dette, og de sier dette er normalt., men vet ikke hva de kaller det, sier bare at det er normalt.
Det føles ut som mensensmerter, bare gang det med tusen=/ Det gjør så vondt noen ganger at det går ned i beina mine. Men får prøver å holde hodet oppe, det er tross alt verdt det<3

Ligamentsmertene kjennes litt annerledes ut, så lenge de ikke har utviklet seg videre da.. Det skal jeg ikke benekte! :)

Det er slik at når jeg står lenge med vekt på begge bena og løfter ene foten, iler det i korsrygg/ene rompeball og nedover låret. Korsrygg(bare venstreside) og venstre rompeball er veldig ofte vond. Verre ved løfting og aktivitet. Og verre utover dagen.

Det jeg mener jeg kjenner igjen fra bekkenløsningen er at det er superubehaglig og vondt å f.eks løfte foten opp i senga eller inn i bilen... Men dette kan vel være vondt ved andre ting enn bekkenløsning også! Spørs om jeg må ta meg en tur til legen om det fortsetter slik en uke eller to! For nå ligger jeg med puter og rispose oppi sofan! Har tatt kvelden etter julevask og julepynting! Puh!

Så får vi krysse fingrene for at noe bekkenløsning ikke melder seg hos noen av oss på MAAAANGE uker, og måneder!!! :)

Ligamentsmertene kjennes litt annerledes ut, så lenge de ikke har utviklet seg videre da.. Det skal jeg ikke benekte! :)

Det er slik at når jeg står lenge med vekt på begge bena og løfter ene foten, iler det i korsrygg/ene rompeball og nedover låret. Korsrygg(bare venstreside) og venstre rompeball er veldig ofte vond. Verre ved løfting og aktivitet. Og verre utover dagen.

Det jeg mener jeg kjenner igjen fra bekkenløsningen er at det er superubehaglig og vondt å f.eks løfte foten opp i senga eller inn i bilen... Men dette kan vel være vondt ved andre ting enn bekkenløsning også! Spørs om jeg må ta meg en tur til legen om det fortsetter slik en uke eller to! For nå ligger jeg med puter og rispose oppi sofan! Har tatt kvelden etter julevask og julepynting! Puh!

Så får vi krysse fingrene for at noe bekkenløsning ikke melder seg hos noen av oss på MAAAANGE uker, og måneder!!! :)

høres ut som symptomer ganske lignende de jeg har. Typisk det du skriver om å løfte et bein når man ligger, ut og inn av bil o.l. Jeg er også verst på ene sida. Får satse på at det er forbigående! :)

forresten - mye bruk av rispose her også :)

har veldig mye smerter korsryggen, vært hos fysioterapeut og fått et treningsprogram for å styrke musklene.det skyldtes hormoner som gjorde at musklene og ligamentene ble løsere som førte til smerte, så hadde heldigvis ikke noe med bekkenet foreløpig (bekkenløsning forrige sv.skap). så jeg er allerede i gang med tilrettelegning på jobb pga ryggen... blæ... for det de ofte så var at de som hadde mye smerter i begynnelsen var de som oftest fikk størreproblemer medrygg og bekken senere i svangerskpet, så da ar det visst bare å sette i gang med forebggende titakog tilrettelegging med en gang... så nå må vi spille veldig mye på at storesøster har blitt stor jente og kan klare litt selv, fått stor jente seng, klatre opp på stellebor selv, tar på dress ol. hun veier 16kilo så er jo litt å løfte på, så alt hjelper :) hun er veldig stolt og kjemeflink :D

Så godt du er igang med trening og tilrettelegging! Det er helt sikkert kjempeviktig! Kjedelig å være plaget, men garantert godt du får god hjelp!

Her er også storebror 16 kg. Og det merkes GODT! Mye fokus på å være stor gutt, klatre inn i bilstol og slikt selv. Det hjelper iallefall mye! :)

Back
Topp