Ryggsmerter tidlig i svangerskapet

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Februarhjertene 2025
Jeg har forferdelig vondt i korsryggen og er bare i uke 5. Er dette normalt?

Jeg fikk også vondt i korsryggen i begynnelsen. Det gikk heldigvis fort over og ble ikke plaget resten av svangerskapet. Lykke til!:)

Jeg fikk det også tidlig. Men har gått litt over nå. Hjelper å ikke sitte med beina i kryss.

Huff, velkommen i klubben:-( Jeg har slitt med ryggen siden positiv test. Uendelig stiv og vond i korsryggen, tåler ikke noe, må hvile ofte. Etter at jeg sluttet helt å jobbe rundt uke 25, så har det blitt gradvis bedre. Har prøvd alt av tilrettelegging på jobb, til ingen nytte:-( Er nå i uke 33 og ryggen er veldig bra, så lenge jeg tar hensyn til hvor lite den tåler, bruker bekkenbelte når jeg skal gå eller stå en del, og får trent. Ellipsemaskin og forsiktige slynge- eller pilatesøvelser funker bra her. Har også byttet ut pinnestol med pilatesball. Sitter ikke på vanlig stol. I sofaen støtter jeg opp med ammepute. For også jevnlig behandling hos fysio og Kiropraktor. Nå sover jeg endelig om natten, fordi ryggen ikke er så vond.

Jeg også. Fikk i uke 3. Men varte bare to-tre uker. Helt til bekkenløsning i uke 9 haha
:P

Takk for svar :) Får heldigvis god oppfølging av legen min :) Men ryggplager så tidlig, det hadde jeg ikke sett for meg

Back
Topp