Ryggsmerter og tilrettelegging

Maispiren

Forelsket i forumet
Septemberhjertene 2018
Har hatt en lang dag med en del trasking, og nå i kveld har jeg vært helt av i ryggen.. vanskelig å rette seg opp men blir bedre mens jeg går litt rundt. Håper ikke dette er starten på nok en bekkenløsning[emoji30] dere som har fått tilrettelegging på jobb, hva har arb. Giver gjort? Hva hjelper for deg? Har liten mulighet til å variere stilling i klasserommet da jeg må gå og stå mye. Andre gode forslag/erfaringer? Redusere inspeksjon er jo kanskje en mulighet, og jeg vil helst være i jobb så lenge som mulig!

Kan undervisningen legges opp til at du går litt mindre eller får en ordentlig stol så du kan sitte istedet for å stå?

Har tilrettelegging med å slippe løft, har bedre tid på oppgavene som jeg kan utføre, og det leies inn personale for å gjøre de oppgavene jeg ikke kan delta på. Har en veldig flott sjef som ser muligheter og ikke begrensninger. Prat med sjefen din, du er sikkert ikke den første der som har vært gravid så han/hun har sikkert gode råd og forslag. De kan og søke tilretteleggingstilskudd fra NAV, slik at man ikke blir en økonomisk belastning. Vil og være lengst mulig i jobb, men akkurat nå er jeg sykemeldt pga kvalme, men vet jeg har en flott jobb å komme tilbake til når formen bedrer seg.

Jeg har slitt veldig med vondt i korsryggen den siste 1,5 uken. Spesielt utpå ettermiddagen. Er bare i 9+5, men det er første for meg, så aner ikke om dette er normalt? Kan det hende det går over eller er det sånn starten på en bekkenløsning føles?

Sist gang varte det frem til uke 19, forsvant nesten og kom som bekkenløsning uke 26... men vil ta det mer med ro nå, satser på å forebygge[emoji6] har halvparten av undervisning i musikk, så sitting er vanskelig å gjennomføre hele tida. Men takk for tips! Tar meg en samtale med sjefen på mandag[emoji6]

Back
Topp