Ryggsmerter i uke 14

Sølvimor

Andre møte med forumet
Hei, alle sammen!

Nå er jeg 14 uker på vei og har plagdes med smerter i korsryggen siden uke sju..Var til legen med det, og han mente det ikke var relatert til svangerskapet, og at det kunne være musklene som var slappe. Den gang jeg snakket med legen var ikke smertene så intense.De siste dagene har de blitt mer intense, og i går klarte jeg verken gå eller sove. kjenner det nå også, som noen kniver som stikker hver gang jeg tråkker på venstre fot. Noen flere som har kjent det samme? Kan det være relatert til mye sittestilling i eksamensperioden? Ikke vet jeg..Hvis noen har hatt det samme, hva hjelper?Noen sier det kan være en nerve som ligger i klem.Tenker å ringe fysioterapeut, kanskje det hjelper.

Vel, håper på svar fra noen som har kjennskap til dette, og råd å gi.

Ha en fortsatt fin jul.

Hei! Det kan være bekkenplager - det høres nesten ut som det.(jeg har det sånn: veldig vondt i korsryggen, stikker som kniver) I så fall er det helt normalt og ikke farlig. Det er desverre ofte en del av det å være gravid. Ikke lett å si hva som hjelper, det vet ikke alltid legene heller, men du bør i hvertfall ikke løfte tungt.Ta små skritt når du går, og være forsiktig når det er glatt ute. Hvis det er Veldig ille bør du nok kontakte fysioterapaut. Noen har også prøvd vann-trening.Men ikke sikkert det hjelper. Lykke til i hvertfall!

æ var plaget med store smerter i hofte ganske tidlig i svangerskapet, så æ ble sykemeldt 1 mnd og fikk beskjed om å holde mæ i ro. Det var så vondt når æ skulle snu mæ i senga å sånt. Av og til så var det så vondt at æ ikke klarte å gå, så æ falt på gulve når æ gikk. Men det gikk heldigvis over da æ holdt mæ i ro.. prøv å holde dæ mest i ro, unngå å løfte tunge ting. Ta kontakt med fysiot. [:)] de kan gi deg gode råd. Håper at du blir bedre i ryggen. Ha en forsatt god jul.

Hei!

Tusen takk for mange gode svar. Det er godt å få tips. Det er som om jeg skulle skrevet det selv, det du beskriver, Theani. Dårlig søvn og lite bevegelse på grunn av dette. Tror nok jeg kontakter fysioterapeut i slutten av uken. Kan ikke fortsette slik.
Lykke til videre med svangerskapet:)

Ha en fortsatt fin dag, alle sammen!

Jeg har fått bekkenløsning i uke 11 +5!! skal til fysio på nyåret og det ser jeg frem til, nå er jeg 12 +4 og har fått beskjed om at dette ikke blir bedre av seg selv.. uff

Hei.. Det hørtes ut sånne plager jeg hadde da jeg gikk gravid med Mina. Legen min trodde først det var isjas, men etterhvert så sa hun at det var bekkenplager..

Jeg ville ha tippet på bekkenplager. Samme som jeg opplever det.. stikk i halebenet.. kan ikke lene meg på venstre fot feks.. for da kommer stikningene. Noen dager er bedre enn andre... De dagene det er ille er dager etter at jeg har gjort noe.. feks vasket gulv osv..

Hadde tatt kontakt med legen og fått han til å henvise deg til fysioterapi... skriver han bekkenløsning MED gangvansker ( som det høres ut som om du har.. da du setter foten foran osv) så får du FRI behandling[;)]

Var til legen med disse korsrygg-smertene, og han mente det ikke kunne være bekkenløsning så tidlig (var 14 uker på vei). Men tror ikke jeg skal svelge alt legen sier. Synes mange av legene er ganske så ivrige etter å få en ut av legeværelset. Ikke noe negativt om leger, for det finnes mange flinke, men de jeg har hatt gjør ganske kjappe vurderinger. Vel vel, får håpe litt fysioterapi løser opp ryggen:) Hørte forresten i går at noen med de samme symptomene som meg hadde det på grunn av et virus. Skal ikke se bort ifra at det er en mulig årsak.

Bare tull at det ikke kan være bekkenløsning i alle fall. Ikke for tidlig å få det i uke 14

Back
Topp